نحوه تاثیر مادون قرمز در ماکروویو بر روی غذا
نحوه تاثیر مادون قرمز در ماکروویو بر روی غذا

نمایش فروشگاههای موبایل اطراف منزل خود...کلیک کنید

نحوه تاثیر مادون قرمز در ماکروویو بر روی غذا

با پیشرفت تکنولوژی در دنیا ، کار بشر راحت و راحت تر می شود ، در زمان های قدیم برای شستن یک لباس ، بشر دچار زحمت بسیاری میشد ، یا حتی برای جارو کردن منزل ، یا پختن غذا و مواردی از این قبیل ، زمان زیادی سپری میشد و اکثر بانوان بابت انجام تک ، تک این کار ها ، خیلی زود خسته میشدند و حتی گاهی برای انجام کار های دیگر وقت کافی نداشتند . با گذشت زمان و پیشرفته تر شدن تکنولوژی نسبت به قدیم ، مقدار قابل توجهی از کار بانوان در منزل کمتر شد و حتی راحت تر . برای مثال دیگر‌ برای شستن لباس ها نیاز به صرف ساعت های طولانی نیست ، و می توان لباس ها را در ماشین لباسشویی انداخت و به دیگر کارها رسید . و همچنین است ، جارو کردن و غذا پختن. 
طی چند سال اخیر بسیار مشاهده شده که برای پختن غذا یا حتی گرم کردن و مواردی این چنین ، از ماکروویو استفاده می شود چرا که خیلی سریع تر و به قولی راحت تر از پختن یا گرم کردن غذا بر روی اجاق گاز است ، اما همیشه تکنولوژی خوب نیست و یک جنبه منفی و مضر نیز همچون وجود اشعه مادون قرمز در ماکروویو  دارد . که منجر به کاهش مواد مغذی می شود ، فرض کنید قصد پختن گوشت یا حتی گرم کردن شیر را با ماکروویو دارید ، این مواد سرشار از ویتامین B12 هستند و شما خیلی راحت با پختن یا گرم کردن آن ها در ماکروویو باعث از بین رفتن درصد قابل توجهی از ویتامین آنها می شوید . پس بهتر است در مواقع خاص و ضروری از ماکروویو برای پختن یا گرم کردن استفاده کنید . و ذکر این مورد نیز قابل توجه است که پخت سبزیجات نیز این قضیه مستثنی نیست .
ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که هنگام پختن یا گرم کردن غذا یا نوشیدنی به یک باره مشاهده کنید که ظرفی که در آن غذا یا نوشیدنی قرار داشت آتش گرفته ، ماکروویو به علت داشتن اشعه مادون قرمز بر روی ظروف فلزی یا فویل های آلومینیومی و آهن و .. اثر میگذارد و منجر به آتش گرفتن یا حتی ذوب شدن این جنس از ظروف می شود . 
اما تمام داستان به اینجا ختم نمیشود ، درست است که استفاده از ماکروویو در برخی شرایط خیلی خوب است و کارآمد ، اما همانطور که گفته شد به علت وجود اشعه مادون قرمز ، استفاده بیش از حد از ماکروویو باعث ایجاد اتفاقات ناگواری می شود ، و به این دلیل است که هنگامی که استفاده از ماکروویو تبدیل به یک عادت می شود و در طول روز بار ها از آن برای پختن یا گرم کردن و یا حتی یخ زدایی استفاده می شود باعث مبتلا شدن افراد به سرطان می شود ، به این صورت که هنگامی که شما غذا را درون یک ظرف قرار می دهید و داخل ماکروویو میگذارید ، و اشعه مادون قرمز بر روی آن می تابد باعث می شود تا مواد شیمیایی موجود در ظرف در اثر حرارت وارد غذای شما شود و هنگامی که آن را نوش جان میکنید خطراتی همچون ابتلا به سرطان جان شما را تهدید کند . پس اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به علت مشغله کاری یا علل دیگر کمتر وقت میکنید تا غذا بپزید ، حداقل از ظروف مخصوص ماکروویو استفاده کنید تا مصون بمانید از همچنین خطرات ناگواری.
و نکته قابل توجه و مهم دیگر این مورد است که تحت هیچ عنوانی ، هنگامی که ماکروویو روشن است یا در لحظات پایانی آماده شدن غذا ، درب آن را باز نکنید و حتی هنگامی ک ماکروویو در حال کار کردن است سعی کنید یک فاصله جانبی را رعایت کنید چرا که اشعه مادون قرمز موجود در این دستگاه بسیار برای بدن و خصوصا چشم ها مضر هستند .