فیلتر یو وی لنز
فیلتر یو وی لنز

نزدیکترین فروشگاه موبایل به شما کدام است؟ کلیک کنید

فیلتر یو وی لنز

فیلتر یو وی لنز شیشه ای می باشد و در قسمت جلویی دوربین قرار می گیرد و باعث شفاف و با کیفیت افتادن عکس می شود و  از ورود اشعه یو وی به دوربین نیز جلوگیری می کند.
اما عکسبرداران از لنز برای محافظت از دوربین های خود ازش استفاده می کنند. برخی معتقدد که لازم است که استفاده بشود اما برخی ان را لازم نمی شمارند.
 در واقع این لنز های یو وی همانند کرم ضد افتاب برای دوربین  می باشد که بسیار مراقبت می کند.
در ساخت انواع فیلم های مدرن و کلاسیک به قدری فیلم خوب می افتد که نبود لنز اصلا نیازی نخواهد بود و دوربین های امروزی بسیار با کیفیت تر و در حالت پیشرفته تری درست می شود. تنها کاربرد این لنز ها فقط حفاظت از دوربین است و اگر بخواهید دوربین تهیه کنید حتما فروشنده خریدن این لنز ها را پیشنهاد می کند.
جدای از حفاظت در برابر اشعه های بد خورشید ،از دوربین در برابر اسیب های فیزیکی که ممکن است در حین افتادن ایجاد شود ، محافظت می کند و اگر دوربین بشکند لنز اسیب نخواهد دید و فقط این فیلتر ان صدمه میبیند که می توان ان را به راحتی تعویض کرد.
لنز شیشه ای یو وی بسیار ضعیف و شکننده است و اصلا نمی تواند حتی وقتی که به دوربین وصل است در هنگام ضربه سالم بماند و قطعا می شکند. البته باید در هنگام خرید این لنز، بهترین نوع ان و کیفیت ان را انتخاب کنید و از مواردی که کیفیت پایینی دارند ، استفاده نکنید چرا که اگر نامرغوب باشد، در هنگام ضربه ، نه تنها خود لنز می شکند بلکه قسمت های درونی دوربین نیز دچار شکستگی می شود.
فیلتر های یو وی درصد بسیار کمی از نور را مسدود می کنند، در نتیجه این مسئله باعش کاهش کنتراست تصویر می شود که البته می تواند در فتوشات ها ان را بررسی و تصحیح کرد. در مکان ها و قسمت هایی که نور زیاد است این لنز باعث می شود که عکسی که ثبت می شود ، کدر شود. 
حال این قضیه که بالاخره باید از لنز یو وی استفاده کرد یا نه، بستگی به چند مسئله دارد:
اگر قصد و تصمیم دارید که می خواهید در مناطق ساحلی و یا کویر عکس برداری کنید ، استفاده از لنز شما را در برابر گرد و غبار کاملا محافظت می کند.
اما در غیر این صورت ، اشکالی ندارد که استفاده نکنید.
فیلتر ها در استفاده در عکسبرداری البته کمی عکس را مات می کنند که می توان از ان ها استفاده نکرد. 
در گذشته برای تصویر برداری انالوگ مورد استفاده قرار می گرفت ولی بعد از پیشرفت صنعت دیگر در عکس برداری احتیاجی به لنز نخواهد بود و عکس برداران به طور سلیقه ای از ان استفاده می کنند و برخی فقط برای محافظت بیشتر ان را بر دوربین خود قرار می دهند.
و باید گفت که دوربین های انالوگ چون که به پرتو های فرابنفش حساس بودند، در نتیجه به هنگام عکس هاله ابی رنگ بر روی تصاویر و نگاتیو ها ایجاد می شد که ان را مخدوش می کرد.
عبور نور از این لنز ها بسیار راحت است و مشکلات اپتیکی و شبه وارگی در ان رخ نمی دهد.
 این قضیه در ارتفاعات به دلیل پخش نور های ابی و بنفش خورشید، هنگام عکس برداری از لنز های یوی وی استفاده گردد تا این شبح وارگی در تصویر رخ ندهد.
در صورتی هم که بخواهید رو به روی نور خورشید عکس برداری کنید می توانید از این لنز ها برای کاهش محسوس نور نیز استفاده کنید.
در کل برای عکس برداران این سلیقه ای است و می توان از این لنز ها استفاده کرد.