نگاهی به تاریخچه محصولات سونی
نگاهی به تاریخچه محصولات سونی

نمایش برترین فروشگاههای موبایل در شهر شما...کلیک کنید

نگاهی به تاریخچه محصولات سونی 


شرکت سونی از جمله شرکت هایی است که تقریبا اکثر مردم از محصولات آن استفاده کردند ، محصولات بی نظیری که کیفیت و کارایی مثبت آن ها ،می شود گفت که در بین مردم زبانزد است. هر شرکت موفقی که امروزه مشاهده می کنیم ، قطعا یک پروسه سخت برای رسیدن به شهرت امروزی را کسب کرده ، شما تا سخت تلاش نکنید و با تمام وجود با سختی های موجود در راه موفقیت ، نجنگید پیروز میدان نخواهید شد . و درست وقتی که ثمره تمام این مدت تحمل مشکلات و سختی ها را می بینید ،  مسیر طی شده برای شما شیرین و لذت بخش می شود و حتی تبدیل به بهترین و به یاد ماندنی ترین خاطرات . خاطراتی که حاضرید بارها تکرار شود تا باز هم با طی کردن آن ، موفقیت و شهرت جهانی را به دست آورید .
گاهی اوقات همین سختی ها باعث می شوند که روح آدم ها صیقل یافته تر شود و افرادی کار بلد و سخت کوش در کنار هم قرار بگیرند و همین امر منجر به زدن جرقه ای برای شروع یک کار شود ، برای مثال در بحبوحه جنگ جهانی دوم آقای ایبوکا ماسارو و آقای موریتا آکیو ، که شرکت سونی را تاسیس کردند با هم آشنا شدند درست زمانی که به عنوان مهندس برای ارتش اعزام شده بودند . و همین اعزام باعث به وجود آمدن یک دوستی طولانی در بین این دو شد که منجر به تولید محصولات بی نظیری از شرکت سونی شد . 
شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید اولین محصول شرکت سونی یک پلوپز برقی بود ، اما همانطور که در فوق نیز ذکر شد قرار نیست همیشه مسیر موفقیت هموار باشد و مشکلات همیشه هستند ، پلوپز برقی شرکت سونی با استقبال زیادی رو به رو نشد ، اما همیشه در بین تمامی مشکلات یک روزنه نور امید مشاهده می شود ، شرکت سونی یک موفقیت بزرگ کسب کرده بود آن هم در تعمیر رادیو و دیگر وسایل الکترونیکی که این خود به تنهایی موفقیت بزرگی برای این شرکت محسوب میشد ‌. پس از پلوپز برقی ، شرکت سونی دست به عرضه یک محصول دیگر کرد   این بار نوبت یک ضبط صوت بود که به سرنوشت پلوپز برقی دچار شد ، اما چیزی که در طی مسیر موفقیت لازم است این هست که هرگز نباید تسلیم شد . آقای ایبوکا نیز با به کار بردن نهایت تلاش و کوشش خود توانست اولین اقدامات را برای کسب مجوز ترانزیستور از آمریکایی ها بگیرد و آقای موریتا نیز سال بعد قرارداد آن را با شرکت وسترن الکترونیک  امضا کرد .
و همین قرارداد منجر به ، به وجود آمدن رادیو های جیبی سونی شد که همین رادیو ها نام و آوازه بسیاری را برای شرکت سونی به وجود آوردند . همین موفقیت ها بود که منجر به بروز موفقیت های بزرگتر در سال های بعد برای شرکت سونی بود ، موفقیت هایی همچون به وجود آوردن اولین ماشین حساب رومیزی ، اولین تلویزیون رنگی ، و حتی اولین  دوربین ضبط ویدئو .
تمامی این موارد منجر شد که تاسیس کننده های این شرکت اعتماد به نفس تبدیل ایده های خود را به واقعیت کسب کنند و در نتیجه موریتا ایده نوار کاست واکمن را مطرح کرد که برخلاف انتظارش با استقبال زیادی رو به رو نشد ولی او کار خود را کرد و در همان سال اول ، طرفداران بسیاری کسب کرد و استقبالی بی نظیر از محصول او شد .
اما این دوره پرشکوه دو تاسیس کننده سونی بود  و قطعا پس از آنان مشکلاتی رخ میداد اما ادامه دهندگان این دو تاسیس کننده همواره مقاومت کردند و جنگیدند با مشکلات تا توانستند اولین کنسول بازی ویدئویی را در بازار عرضه کنند . 
موفقیت های شرکت سونی همچنان تا به امروز ادامه داشت و در حال حاضر با بر روی گوشی های هوشمند  xperia متمرکز شده است.