نکات قابل توجه Reset factory
نکات قابل توجه Reset factory

نکات قابل توجه Reset factory


Reset factory  یا همان باز گرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه یا فرمت سریع و حتی ریکاوری از جمله مواردی است که شاید اکثر ما با آن برخورد کرده باشیم ، فرض کنید قصد خریداری یک گوشی جدید دارید و اطلاعات گوشی خود از قبیل عکس ها ، آهنگ ها ، فیلم ها ، شماره های تلفن و مواردی از این قبیل را به کامپیوتر خود میریزید  و پس از آن همه ی فایل های خود را حذف می کنید ، و یا حتی گوشی خود را Reset factory می کنید تا اطلاعات شخصی شما به طور کامل و بدون نقصی از گوشی همراه قبلی تان پاک شود . و به سختی و این اطلاعات را می توان بازیابی کرد. البته می توانید اطلاعات گوشی خود را از حافظه تلفن همراه وارد حافظه کارت SD کنید و پس از آن گوشی تان را Reset factory کنید .
حتی گاهی ممکن است به علت های مختلفی سرعت تلفن همراه شما کند شود ، و به طور دقیق علت آن را ندانید که آیا یک برنامه ای که در گوشی خود دارید باعث این کند شدن است یا خیر و در این صورت می توانید با Reset  factory  کردن تلفن همراه تان ، برنامه های مزاحمی که باعث کند شدن و حتی گاهی هنگ کردن تلفن تان شده را دور بیندازید .
مواقعی وجود دارد که شما رمز تلفن همراه خود را عوض می کنید و رمز جدیدی که گذاشتید را فراموش کردید ، و خیلی سریع باید گوشی همراه تان را  باز کنید و فرصتی نیست که صبر کنید تا نزد یک خدمات موبایل بروید و مشکل تان را حل کنید ، و یا اصلا در مکانی هستید که این امکان برای شما وجود ندارد و یا هر علت دیگر ، شما می توانید با Reset factory کردن تلفن همراه تان این مشکل را حل کنید ، هرچند که انجام دادن این کار باعث از بین رفتن تمام فایل ها و اطلاعات گوشی شما میشود.

یک باور غلط که عده ای آن را در سر دارند این است که با Reset factory کردن گوشی همراه شان بعد از بروز رسانی کردن تلفن ، و ارتقا به نسخه جدید ، دوباره گوشی به حالت و نسخه قبل از بروز رسانی کردن باز می گردد ، در حالیکه این یک باور نادرست است ، شما هنگامی که گوشی همراه خود را به نسخه ای جدید تر ارتقا دادید حتی اگر ، Reset factory کنید گوشی خود را ، گوشی تان به نسخه قبل باز نمیگردد و فقط اطلاعات آن پاک می شود ، درست مثل زمانی که گوشی را تهیه کرده بودید.
اگر از جمله افرادی هستید که دائما باید شارژر همراه تان باشد تا مبادا گوشی همراه شما خاموش شود به علت زود خالی شدن شارژ باتری تلفن تان ، می توان این نوید را به شما داد که با Reset factory  کردن گوشی تان ، این مشکل به راحتی حل می شود .

Reset factory  کردن کار خیلی دشوار و پیچیده ای نیست و اصلا نیاز نیست بابت آن به خدماتی تلفن همراه ها مراجعه کنید ، بلکه شما می توانید خیلی راحت و سریع در مدت زمان کم گوشی خود را Reset factory کنید ، کافیست به قسمت تنظیمات تلفن همراه تان بروید و و گزینه Reset کردن را بزنید و پس از آن گزینه Reset factory را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا دستگاه شما خود را به حالت پیش فرض کارخانه باز گرداند ، مدت زمانی که باید منتظر بمانید برای انجام Reset factory  ارتباط مستقیمی دارد با حجم فایل ها و برنامه هایی که در تلفن همراه تان بوده است . پس از اتمام Reset factory گوشی همراه شما ریستارت می شود و بعد از آن گوشی شما به تنظیمات کارخانه بر می گردد.

اطلاعات فروشگاههای موبایل در هر شهر... کلیک کنید