تفاوت سیستم عامل شرکت نوکیا و اندروید
تفاوت سیستم عامل شرکت نوکیا و اندروید

تفاوت سیستم عامل شرکت نوکیا و اندروید

هر دوی این سیستم عامل های ویندوز ، برای شرکت نوکیا و اندروید برای بقیه شرکت های تولید کننده به غیر از اپل برای انواع گوشی ها مناسب هستند و کاربردی می باشند.
سیستم عامل اندروید بسیار فراوان می باشد و اکثر خریداران گوشی های همراه ، در جستجوی این سیستم عامل هستند چون کار با ان بسیار راحت تر است. هم چنین قابلیت بازسازی و اصلاح توسط تولیدکنندگان ان را نیز دارد.
تفاوت دیگر اندروید با ویندوز که شرکت نوکیا ان را ارائه می دهد ، در قسمت رابط کاربری می باشد. هر دوی این سیستم عامل ها صفحه لمسی دارند اما اندروید بین رابط کاربری و میانبر ها و ویجت ها امکان ویرایش و تغییر دارد و به راحتی شخصی سازی می شود . در حالی که در ویندوز فون ها فقط یک صفحه وجود دارد که با لایوتایل ها پر شده است.
لایو تایل در گوشی های همراه ویندوز بسیار شبیه ویجت ها در گوشی های اندروید هستند که این امکان را به کاربر می دهند که به راحتی به اپلیکیشن ها دسترسی پیدا کنند.
هم چنین تعداد گوشی های اندروید و شرکت های سازنده ی ان هم زیاد است و از لحاظ کاربردی نیز از ویندوز فون ها جلوتر است . ویندوز فون ها فقط توسط چند شرکت محدود ساخته می شوند که نوکیا یکی از ان هاست.
قدرت اندروید بسیار بالاتر است و مناسب خرید می باشد. در سیستم عامل اندروید میلیون ها اپلیکیشن وجود دارد که این رقم در سیستم عامل ویندوز به چیزی حدود صد و شصت هزار می رسد.
اما در مورد امنیت ، سیستم ویندوز بسیار امن تر است چرا که بر خلاف اندروید به شما اجازه دانلود اپلیکیشن از سایت ناشناس را نمی دهد. فقط شما مجاز به دانلود اپلیکیشن هایی هستید که خود ویندوز ارائه می دهد. اما در اندروید شما می توانید خارج از گوگل پلی استور ، اپلیکیشن نصب کنید و این قضیه امکان دانلود انواع بد افزار ها را فراهم می کند که برای گوشی همراه خطرناک است.
اگر می خواهید که تعداد زیادی اپلیکیشن دانلود کنید برای راحتی کار و جلوگیری از ویروسی شدن گوشی می توانید از منابع ناشناس دانلود نکنید و اپلیکیشن های زیادی را داشته باشید بهتر است که اندروید بخرید، تا به اسانی بتوانید گوشی همراه خود را شخصی سازی کنید. اما اگر دنبال امنیت گوشی هستید بهتر است از گوشی های همراه دارای سیستم عامل ویندوز استفاده
کنید.
گوشی های لومیا شرکت نوکیا که دارای سیستم عامل ویندوز است دارای صفحه لمسی ۴ الی۶ اینچی بوده و قیمت مناسبی دارد ، البته جدای از همه ی این ها دارای دوربین با کیفیت و کاربرد بالا می باشد.
کاربران این گوشی ها معتقدند که با وجود اینکه سیستم عامل اندروید از لحاظ کمیت دارای تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن است اما به کیفیت خوب ویندوز نمی رسد.
ویندوز در رابطه با ایجاد شبکه های مجازی بسیار راحت و روان است و تمامی این اپلیکیشن ها یکپارچگی دارند.
برنامه آفیس بر خلاف سیستم اندروید در سیستم عامل ویندوز به رایگان نصب شده است و در فضایی بسیار زیبا و کاربردی قرار دارد.
تمامی اعلان های گوشی همانند اندروید بر روی گوشی های ویندوز هم نمایان است و در هنگام پخش موزیک اطلاعات کامل آن اهنگ بر روی گوشی همراه قرار می گیرد.
حتی بازی های ایکس باکس هم به راحتی و در رم پایین نیز به گوشی های ویندوز وصل شده و می توانید راحت بازی کنید.
ویندوز فون ها هم چنین به کاربر این امکان را می دهد که به صفحه کاشی اضافه کنند که این کاشی ها حکم ویجت ها را برای سیستم اندروید دارند.

برترین فروشگاههای موبایل شهرتان کدامند؟ کلیک کنید