راهکارهایی برای پیشگیری از هک شدن گوشی همراه
راهکارهایی برای پیشگیری از هک شدن گوشی همراه

راهکارهایی برای پیشگیری از هک شدن گوشی همراه

با ورود به عصر مدرن و تکنولوژی ، مشکلات بشر رفته ، رفته پیچیده تر و تخصصی تر می شود . در گذشته این امکان وجود نداشت که هر شخص اطلاعات خاص خود را هر لحظه و در تمامی مکان ها همراه خود داشته باشد و در نتیجه کمتر این اتفاق می افتاد که اطلاعات شخصی او به دست افرادی بیفتد که از آن سوء استفاده کنند . اما امروزه با در دست داشتن گوشی همراه تمام اطلاعات یک شخص بر خلاف گذشته ، در تمام مکان ها و لحظات ، همراه او است ، گوشی همراهی که به راحتی می توان آن را هک کرد و از اطلاعات شخصی و مهم آن  سوء استفاده کرد . 
اما هر دردی قطعا درمانی دارد ، حال گاهی بشر زود به درمان آن پی می برد و مشکل  را زود حل می کند ، و گاهی دیر علم حل کردن آن مشکل را به دست می آورد و در طی این مدت ، خسارات زیان باری را محتمل می شود.
یکی از عمده دلایلی که باعث هک شدن گوشی های همراه می شود ، این امر است که امروزه اشخاص اطلاعات مربوط به حساب بانکی خود را اغلب در گوشی های همراه خود نگهداری میکنند ، و همین امر دلیلی بر این مدعی است که یک هکر ترغیب شود تا گوشی را هک کند و به آن اطلاعات برسد ، پس سعی کنید اطلاعات مربوط به حساب بانکی خود را در گوشی همراه تان نگهداری نکنید ، تا جلوگیری کنید از این خطر بزرگ.
گاهی اوقات در برخی مناطق و مکان ها شاهد این ماجرا هستیم که اینترنت یا wifi  در آن جا رایگان است ، مثلا در رستوران ها یا کافی شاپ ها و یا حتی در فرودگاه و راه آهن ها و برخی دیگر از مناطق اینترنت رایگان است و خوب بسیاری از مردم از این طرح استقبال می‌ کنند و به سرعت گوشی همراه خود را در می آورند و به اینترنت متصل می شوند   اما مهم است که بدانید یکی از بیشمار مواردی که هکر‌ ها ، از آن به نحو احسن استفاده می کنند همین مورد است که هنگامی ک شما به اینترنت های رایگان و بدون رمز متصل می شوید ، کار‌ را برای هکر ها آسان تر می کنید و هک می شوید .
همیشه کسانی هستند که بر روی گوشی خود هیچگونه رمزی قرار نمی دهند ، یا یک رمز فوق العاده ساده و ابتدایی می گذارند ، به یاد داشته باشید حتما برای صفحه قفل گوشی همراه تان یک رمز بگذارید و برای برنامه های مهم و حیاتی تلفن خود نیز رمز هایی متفاوت بگذارید ، عمل کردن به این موارد احتمال هک شدن را کمتر می کند و امنیت تلفن همراه شما را افزایش می دهد .
 و ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر قصد این را دارید که برای گوشی همراه تان برنامه ای دانلود کنید ، آن را از هر سایتی دانلود نکنید ، از یک سایت معتبر یا برنامه ای معتبر دانلود کنید و حتما هم به کیفیت آن برنامه توجه کنید ، چرا که دانلود کردن از هر سایت نا معتبری ، این امکان را برای گوشی همراه شما به وجود می آورد که به راحتی توسط هکر ها ، هک شود.
از جمله موارد متعددی که امروزه اتفاق می افتد ، با اینکه بارها تلویزیون یا دیگر رسانه های اجتماعی خطر آن را به ما گوشزد کردند ، هک شدن با استفاده از یک ایمیل ناشناس یا حتی کلیک کردن بر روی یک لینک ناشناس و مواردی از این قبیل است. بخاطر داشته باشید و رعایت کنید ، حال که امروزه همه دارای یک گوشی هوشمند هستند ، و در شبکه های مجازی فعالیت میکنند بر روی هر لینک که در کانال یا گروه ها می گذارند کلیک نکنید ، یا اگر یک ایمیل برای شما می آید و ناشناس است آن را باز نکنید ، چرا که با انجام این اعمال ، به راحتی توسط هکر ها هک می شوید و آنان به اطلاعات گوشی شما خیلی راحت دست پیدا میکنند .

نمایش برترین فروشگاههای موبایل روی نقشه... کلیک کنید