مضرات اشعه موبایل ، بر سلامت جسمی و روحی افراد
مضرات اشعه موبایل ، بر سلامت جسمی و روحی افراد

مضرات اشعه موبایل ، بر سلامت جسمی و روحی افراد

زندگی امروزه ی اکثر مردم جهان ، با یک وسیله ای عجیب به نام تلفن همراه ، پیوند خورده ، تلفن همراهی که مزیت ها و کارکرد های بسیاری دارد ، مزیت هایی مثل راحت تر شدن برقراری ارتباط با عزیزان مان ، یا حتی تبدیل به یک وسیله برای کسب در آمد برای عده ای خاص شده و مواردی از این قبیل ، در عین حال دارای تعداد بیشماری معایب نیز هست که باعث صدمه زدن به سلامت جسم‌ و روح می شود .
اگر شما پدر یا مادر باشید ، شاید بار ها  به فرزندان خود گفته باشید که کمتر با گوشی های همراه خود بازی کنند و کمتر نزدیک خود نگه دارند ، و مهم تر اینکه هنگام استراحت و خواب آن را نزدیک خود نگه ندارند و زیر سر نگذارند و یا حتی هم راستا با محل خواب شان ، مثلا روی تخت یا تشک . یا حتی شاید خود شما بارها شنیدید که تلویزیون در بین برنامه های تلویزیونی بارها اشاره کرده که گوشی های همراه خود را در جیب پیراهن خود که نزدیک قلب تان است نگه داری نکنید و یا حتی از قرار دادن گوشی همراه در جیب شلوار خود که بسیار مشاهده می شود ، خودداری کنید چرا که این امر به خصوص در مردان باعث عقیم شدن موقتی می شود   و مواردی از این قبیل ، اما بهتر است علت این همه تذکر و مراقبت کردن را بدانید ، چه کسانی که می گویند خیر این چیز ها درست نیست و رعایت نمیکنند و چه کسانی که رعایت می کنند حتی اگر علت را ندانند. 
در سطح شهر شاهد مکالمه های طولانی مردم بوده ایم ، در حالیکه اصل و اساس استفاده از تلفن همراه این بوده که برای صحبت های ضروری و کوتاه در حد یکی دو دقیقه استفاده شود چرا که استفاده بیشتر و مکالمات طولانی تر باعث می شود که امواج  تلفن بر مغز شما اثر منفی بگذارد و حتما این نکته را رعایت کنید که هنگامی که قصد تماس تلفنی دارید بگذارید ارتباط وصل شود بعد گوشی را کنار گوش تان نگه دارید با رعایت کردن این کار کمتر مغز شما آسیب می بیند یا حتی می توانید به جای قرار دادن گوشی همراه در گوش خود از هدست یا هنذفری استفاده کنید که باعث می شود امواج کمتری به مغز شما برسد یا کلا امواجی نرسد، همچنین پدر و مادر ها نباید گوشی همراه خود را به کودکان خود بدهند تا آن ها را سرگرم کنند ، این کار سرگرمی نیست ، نابود کردن کودک شان است ، چرا که اگر مقدار کمی تاثیر بگذارد بر ذهن بزرگتر ها ، این مقدار در کودکان پنج برابر است .
 همچنین همانطور که ذکر شد در هنگام خواب گوشی را نزدیک خود نگه ندارید چرا که باعث تپش نامنظم قلب ، سردرد ، استرس و دلهره و مواردی از این قبیل می شود . همچنین شایان ذکر است که بانوان باردار بهتر است در مدت زمان بارداری گوشی همراه را از خود دور نگه دارند خصوصا زمانیکه زنگ میخورد چرا که امواج موبایل تاثیر منفی بسیار زیادی بر روی جنین می گذارد ، همچنین اگر تلفن همراه را نزدیک قبل خود نگه داری کنید ، باعث می شود به مرور زمان عملکرد قلب شما نامنظم تر و بدتر شود . 
اگر دارای بیماری های خاص همچون سرطان یا ام اس و ..حواس تان باشد که استفاده از تلفن همراه باعث کند تر شدن روند مداوای شما خواهد شد  و حتی باعث پیشرفت عملکرد بیماری تان می شود .
ذکر این نکته ضروری است که در پمپ بنزین نیز نباید از تلفن همراه استفاده کرد چرا که باعث انفجار و به وجود آمدن شعله وری می شود.

نمایش فروشگاهها روی نقشه...کلیک کنید