چرا امروزه به گوشی های همراه اسمارت فون گفته می شود؟
چرا امروزه به گوشی های همراه اسمارت فون گفته می شود؟

چرا امروزه به گوشی های همراه اسمارت فون گفته می شود؟

اسمارت فون یا گوشی هوشمند دارای قابلیت بالا و همراه با برنامه های خیره کننده و سرگرم کننده می باشد.
امروزه و در عصر حاضر اسمارت فون ها باعث توجه و تمرکز بشر شده و شاید این قضیه بسیار هولناک باشد.
چرا که شاید پای ربات ها را هم به زندگی انسان باز کنند وعصر معاصر و آینده دچار تغییر شود.
چیزی که باعث می شود اسمارت فون ها هراس انگیز باشند این است که مارا به دنیایی میبرند و چنان در حال شتاب هستند که نمی دانیم به کجا می رویم و مهم تر از همه ی این مسائل قضیه تنهاتر شدن انسان و کم شدن معاشرت و زندگی واقعی می باشد.
هم چنین منتقدان می گویند که جوان تر ها همیشه سرشان در گوشی است و هیچ توجهی به محیط پیرامون خود ندارند.
اولین اسمارت فون ساخته شده ، سیمون بود که دارای قابلیت اتصال به اینترنت و محاسبه ارقام پیچیده و کلی امکانات دیگر بود.
بعد از سیمون تعداد بسیار زیادی اسمارت فون ساخته شد که مهم ترین و بهترین انها در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط شرکت اریکسون ساخته شد.
این گوشی علاوه بر داشتن صفحه لمسی و تمامی امکانات دیگر اعم از دفترچه تلفن و اتصال به اینترنت ، دارای یک قلم برای نوشتن بود.
در سال ۲۰۰۷ میلادی ، شرکت اپل اولین آیفون که در واقع اسمارت فون بود را تولید کرد که دارای صفحه لمسی چندگانه بود . بعد از آن در سال ۲۰۰۸ سیستم عامل اندروید ایجاد شده که در ادامه اولین گوشی همراه با قابلیت سیستم عامل اندروید به نام اچ تی سی ساخته شد.
 اوایل تولید اسمارت فون های دارای سیستم عامل اندروید پیشرفت آرامی داشتند اما با تلاش توانستند که با شرکت های دیگر رقابت کرده و از شرکت نوکیا جلو بزنند.
حتی شرکت ماکروسافت با سیستم ویندوزفون نتوانست در برابر این سیستم محبوب قد علم کند.این اسمارت فون ها در برابر گوشی های همراه معمولی بسیار پر قدرت تر و دارای قابلیت های بالایی بودند.
اولین اسمارت فون شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۰ ساخته شد که اس نام گرفت و دارای صفحه لمسی ۵ اینچی بود.
این گوشی در آن زمان میان خریداران گوشی بسیار سروصدا کرد و فروش بالایی داشت.
چند سال بعد سامسونگ گوشی اس۶ را تولید کرد که دارای صفحه آکواریومی بود و از بغل صفحه انحنا داشت.
هم چنین دارای پردازنده ی ۸ هسته ای و دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بود که بسیار کیفیت و رزولوشن بالایی داشت و بهترین پرچمدار شرکت سامسونگ بود.
و بدین ترتیب این شرکت و هم چنین شرکت های نوکیا و اپل هم در تولید اسمارت فون ها پیشرفت شایانی داشتند.
البته در دنیای امروز داشتن اسمارت فون برای انسان در کنار محاسنی که دارد ، معایب زیادی نیز به همراه دارد.
برخی از افراد حتی چندین اسمارت فون و تبلت و لپ تاپ دارند و از ان ها استفاده می کنند که بسیار برای بدن انسان مضر بوده و باعث بی خوابی و تغییر حالت بدن می شود.
از عوارضی که می توان در نتیجه ی استفاده بیش از حد از اسمارت فون ها گفت این است که : باعث بیشتر شدن غبغبه می شوند. پوست صورت و قسمت ترقوه را دچار افتادگی و چروک می کند. هم چنین در اثر استفاده از سه دستگاه روزی ۱۵۰ بار و خواندن پیام ها و کار کردن با انها باعث مشکلات بینایی و افتادگی گردن می گردد.
اعتیاد و وابستگی بیش از حد به گوشی از دیگر زیان های استفاده از اسمارت فون ها می باشد.
اسمارت فون ها با سیستم عامل های مختلفی که بر روی انها نصب می باشد قادرند که انواع برنامه ها اعم از بازی و اخبار و بسیاری از اپلیکیشن های مفید را دانلود کرده و در خود نصب کنند و این چنین است که در بین مردم بسیار محبوب می باشند. با همه ی این ها بهتر است که در هنگام استفاده از ان ها ، سلامتی جسم و روح را در نظر داشت.

گوشی های همراه اسمارت فون..;کلیک کنید