28 ژوئن روز جهانی کپس لاک Caps Lock
28 ژوئن روز جهانی کپس لاک Caps Lock

۲۸ ژوئن  روز جهانی سوراخ کردن بدن است.
 سابقه سوراخ کردن بدن در گوش و بینی از هزاره‌های دور وجود داشته که به انگیزه‌های زیبایی‌شناسی یا مذهبی مرتبط بوده است و امروز نیز شکل‌های متفاوتی از آن وجود دارد.

۲۸ ژوئن روز جهانی کلید قفل تبدیل یا کپس لاک[Caps Lock]است.
 که با استفاده از آن حروف لاتین بزرگ می‌شوند و بعضی اوقات هم ممکن است دردسر ساز شود مثلا زمان وارد کردن رمز عبور باید به خاموش یا روشن بودن آن دقت کرد.
ظاهرا ، International Caps Lock Day یک تعطیلات پارودی است که نخستین بار در سال 2000 توسط Derek Arnold تصور شد ، که تصور می کرد در 22 اکتبر ، همه افراد در جهان باید فقط در Caps Lock تایپ کنند.

چرا؟ ممکن است بپرسید همانطور که آرنولد خودش گفت:

روز بین المللی قفل Caps در حقیقت شهادت ذهنیت اندک برخی از افراد غربی است: اکثریت جمعیت جهان به اسکریپت هایی می نویسند که مفهومی از پوشش حروف ندارند. بنابراین توصیه می شود هر کسی که این روز را به عنوان بهانه ای برای رد کنوانسیون های محلی چاپ تایپی بخندید ، بخندید: آنها به سادگی الاغ خود را می سازند.

تعطیلات داستانی به حدی رسیده است که هم اکنون وب سایت رسمی خود را در اختیار دارد ، پورتال "SELF PROCLAIMED صفحه رسمی رسمی CAPS LAY DAY" ، و همچنین دارای یک حساب کاربری اختصاصی توییتر است.

روز بین المللی قفل Caps بسیار محبوب است ، سالانه دو بار جشن گرفته می شود. این تعطیلات همچنین در 28 ژوئن ، همزمان با روزی که بیلی میس در سال 2009 درگذشت ، جشن گرفته می شود تا اینترنت بتواند با تایپ کردن مانند اولین کاربر اینترنت ، به "پادشاه فروزنده" احترام بگذارد.
https://thenextweb.com/

۲۸ ژوئن روز شورش استون‌وال است و ماه ژوئن نیز ماه #رژه_افتخار نامیده می‌‌شود.
 در ۲۸ ژوئن ۱۹۶۹ پلیس به بار همجنسگرایان استون‌وال در نیویورک یورش برد و تا سوم ژوئیه کار به خشونت کشید. این روز نماد مقاومت در برابر تبعیض‌های اجتماعی و سیاسی در مورد دگرباشان جنسی است.

برترین فروشگاههای موبایل شهرتان کدام است؟ کلیک کنید