فروشگاه های موبایل , فروشگاه های اینترنتی : دوست یا دشمن؟
فروشگاه های موبایل , فروشگاه های اینترنتی : دوست یا دشمن؟

رقابت قیمت فروشگاه های موبایل و فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های موبایل به صورت حضوری محصولات خود را عرضه میکنند ، باید برای فروش بیشتر خود تبلیغات زیادی را انجام دهند و مشتری مدار باشند
چرا که امروزه و در این عرصه برای رقابت با فروشگاه های اینترنتی بایستی که وجه تمایز بسیار خوبی را داشته باشند.
فروشگاه های موبایل برای رقابت با فروشگاه های اینترنتی بایدبرای فروش بیشتر خود اقدامی بکنند که از طریق اینترنتی مقدور نباشد.
برای مثال شرکت آمازون از شرکت های فروش اینترنتی گوشی های همراه می باشد که در حرفه خود بسیار قوی ظاهر شده و تاثیرات زیادی بر کل صنعت تجارت گذاشته است و رقبای آن باید خیلی سخت تلاش کنند تا بتوانند دیده شوند.
در حال حاضر در بیش از ۵۰ موتور جستجو محصولاتی وجود دارد که مربوط به شرکت آمازون می باشد.
 این شرکت اینترنتی برای رقابت با فروشگاه های موبایل بسیار بر موضوع مشتری مداری تاکید دارد و رضایت مشتریان را جلب می کند.
برای رقابت کردن با این شرکت ها نباید سعی در براندازی و یا جایگزینی کرد بلکه باید راه های کسب سود فروشگاه خود را پیدا کرد تا با تلاش به یک قدرت در صنعت تبدیل شد.
چرا که بزرگی چنین شرکت هایی به حدی است که نمی شود آن هارا از دور خارج کرد.
برای مثال شرکت تارگت برای رقابت با شرکت آمازون تلاش زیادی کرده و هم چنین سرمایه گذاری بیشتری کرده است.
که متاسفانه این موضوع فقط باعث شده است که آن ها در حوزه آنلاین باقی بمانند و سرعت پیشرفت چندانی نداشته باشند.
تمامی شرکت ها و فروشگاه های اینترنتی موفق با ارائه ی بهترین ها توانسته اند با حفظ برند و رشد فروش خود به این جایگاه برسند و دیگر شرکت هارا کنار بزنند.
سایر فروشگاه های نوپا و جدید برای دیده شدن بهتر است دست به یک خلاقیت و اقدامی بزنند که برای مثال محصولات خود را نصف قیمت به عرضه برساند.
که در این بین باید حتما تبلیغاتی برای فروشگاه خود در تظر بگیرد تا شناخته و دیده شود.
حال از طرفی به دلیل شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام هزار راه برای بهتر دیده شدن فروشگاه های اینترنتی موبایل می باشد که فروشگاه های موبایل ان هم به صورت حضوری از ان بی بهره اند. از این طریق به صورت کاملا کم هزینه تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی صورت میگیرد.
فروشگاه های اینترنتی برای رقابت با شرکت های بزرگ تر سعی در ادغام با این شبکه ها کرده و با ایجاد رباتی که بین فروشگاه و این شبکه ها برقرار است ، محصولات خود را عرضه کرده و به خوبی به فروش می رسانند.
این کار باعث می شود که مشتریان و افراد به صورت کاملا رایگان و راحت و بدون پرداخت پولی از اجناس شما دیدن بکنند.
مزیت دیگری که شبکه های تلگرام برای این شرکت ها و فروشگاه ها دارند این است که افراد بدون هیچ عضویتی به راحتی می توانند سفارشات خود را در همان تلگرام به ثبت برسانند.
هم چنین برخی از فروشگاه های اینترنتی برای گوشی همراه اپلیکیشن فروشگاه خود را هم برای سیستم اندروید و هم برای آی او اس طراحی کردند تا از این طریق مشتری جمع کنند و با دسترسی راحت تر فروش خود را بالا ببرند.
پس در این میان عرصه برای فروشگاه های حضوری کمتر می شود و باید ان ها نیز در کنار کار حضوری از شبکه های اجتماعی برای بهتر دیده شدن محصولات خود استفاده کنند.
در سایت و یا شبکه مجازی خود برای بهتر دیده شدن محصولات خود باید تصاویر با کیفیت تری بیندازید چرا که مشتری نمی تواند از نزدیک محصول را چک کند و اگر تصویری واضح تر ارائه دهید بازخورد مثبت تری خواهید 
داشت

 

بهترین فروشگاههای اینترنتی کدامند؟ کلیک کنید