ترفند های گرفتن یک عکس سلفی خوب
ترفند های  گرفتن یک عکس سلفی خوب

ترفند های  گرفتن یک عکس سلفی خوب

احتمالا برای اکثر ما پیش آمده که هنگامیکه با خانواده یا دوستان خود به گردش و یا حتی مسافرت می رویم بخواهیم یک عکس دسته جمعی و خوب بی اندازیم ولی خب امکان این برای ما فراهم نباشد که از دیگران کمک بخواهیم که از ما عکس بی اندازند ، در گذشته که گوشی ها فقط یک دوربین داشت و آن هم پشت گوشی بود این مشکل بسیار محرز بود اما اکنون مدتی است که با آمدن گوشی های هوشمند این مشکل هم برای همیشه حل شده چرا که این گوشی ها دارای دوربین جلو هستند و به راحتی می توان در سفر یا گردش عکس های دسته جمعی بی اندازیم. اما نکته ای که قابل بیان است این مورد هست که چگونه یک عکس سلفی زیبا و با کیفیت و خوب بی اندازیم ؟ تنها کافی است با رعایت کردن نکاتی ، عکسی زیبا و خاطر انگیز در کنار عزیزان مان بی اندازیم.

اولین نکته و شاید مهم ترین نکته در هنگام گرفتن عکس سلفی این مورد است که در چه زاویه ای قرار بگیریم هنگامی که دوربین جلوی گوشی آماده گرفتن عکس است ، مثلا اگر گوشی را کمی بالاتر بگیریم باعث می شود که چشم های مان بزرگتر و زیباتر بی افتاد و اینکه بینی مان هم کمی کوچکتر نشان داده شود ، هنگامی که در مقابل دوربین قرار می گیرید کافیست کمی سر خود را جا به جا کنید مثلا به سمت چپ یا راست جا به جا کنید تا زاویه ای که مناسب شما است پیدا شود و عکس تان زیبا تر شود .  نکته دیگری که حائز اهمیت است این مورد هست که گاهی هدف از گرفتن عکس سلفی این است که مورد خاصی را نشان دهیم مثلا فقط چشم های مان را و هدف مان این است که بیننده ایی که عکس ما را می بینید اولین چیزی که توجه اش را جلب می کند چشم های ما باشد ، پس کافیست فقط چشم های مان را آرایش کنیم برای مثال ، و کاری با سایر اجزای صورت مان نداشته باشیم .

نور از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه کنیم ، چرا که تاثیر بسزایی در عکس ما دارد ، هنگام گرفتن عکس سلفی این نکته را به خاطر بسپارید که در جایی عکس بیندازید که نور کافی و خوبی روی صورتتان بی افتد که باعث می شود چهره شما زیباتر و بهتر به نظر بیاید ،  اما این نکته به این معنی نیست که اگر در جایی تاریک بیا با نور کم حضور داشتید از فلش استفاده کنید ، فراموش نکنید که هرگز برای انداختن عکس سلفی از فلش استفاده نکنید . 

نکته مهم دیگر این امر است که حواس تان به زمینه و یا بهتر است بگوییم به پشت سر تان باشد که در چه منظره ای عکس میاندازید ، اگر در دل طبیعت هستید ، با شکوفه های زیبا ، درختان ، دریا و یا اگر در منزل هستید با زمینه ای مرتب و  زیبا حتما عکس بگیرید حتی می توانید با پس زمینه ای مثل کتابخانه تان یا تابلویی زیبا در منزل تان عکس بگیرید .

درست است که شاید هدف مهم و اصلی گرفتن عکس سلفی این باشد که خودتان از خودتان به راحتی عکس بگیرید ولی می توانید از دیگران هم در کنار خود عکس بگیرید و عکس تان را جذاب تر کنید.

همچنین می توانید بعد یا قبل از عکس گرفتن از فیلتر هایی بر روی چهره خود استفاده کنید و یا حتی بعد از گرفتن عکس ، آن را ویرایش کنید و نور ها و حالت های مختلف را بر روی عکس تان پیاده کنید .
 و در آخر ذکر این نکته مهم و ضروری است که یادتان باشد همیشه لبخند شما عکس را زیباتر می کند تا زمانی که اخم در چهره دارید و گرفته هستید.

 

بهترین فروشگاه های گوشی های موبایل کدامند؟ کلیک کنید