اینترنت فیبر نوری چیست ؟
اینترنت فیبر نوری چیست ؟

اینترنت فیبر نوری چیست ؟

عصر امروز ، عصر ارتباطات و سرعت هست ، دیگر از آن دوره ها گذشته که برای ارتباط با یک دیگر و جویای حال هم شدن ، نیاز به پرداخت هزینه های گزافی بود ، کسانی که سیم کارت هایی اعتباری داشتند ، باید هزینه های بسیاری را برای خرید شارژ و کسانی که سیم کارت های دائمی داشتند باید صورت حساب هایی گزاف پرداخت می کردند ، تا بتوانند جویای حال خانواده و دوستان خود شوند و یا حتی کارهای ضروری انجام دهند از قبیل اتصال به اینترنت و استفاده از این فضا برای تحقیقات ، کسب و کار و مواردی از این قبیل. رفته رفته این فضا پیشرفته تر و مدرن تر شد وگوش های هوشمند روانه بازار شدند و دیگر برای استفاده از اینترنت نیاز نبود حتما یک کامپیوتر یا لب تاب در اختیار داشته باشیم و می شد خیلی راحت با استفاده از گوشی های همراه وارد فضای بیکران اینترنت شد ، و این امر باعث شد فضای اینترنت فقط مختص به کسب و کار و تحقیقات و ... نباشد و علاوه بر این موارد بستری فراهم شود برای ارتباط با خانواده یا اقوام و دوستان ،در محیطی کوچکتر یعنی گوشی همراه. اما این آخر ماجرا نبود چرا که رفته رفته این موضوع مشکلاتی را به همراه داشت ، مشکلاتی از قبیل پایین بودن یا کند بودن سرعت اینترنت و این مشکلات باعث شد تا بشر به راه حل هایی دست یابد که بستری فراهم کند که با بهترین سرعت بتوان از این فضا به نحو احسن استفاده کرد. 
یکی از این راه حل های موجود ، استفاده از اینترنت فیبر نوری بود که سرعت بسیار بهتر و بیشتری نسبت به سایر اینترنت ها داشت . اینترنت فیبر نوری تشکیل می شود از کابل هایی شیشه ای که بسیار کوچک هستند و وقتی کنار هم دیگر قرار می گیرند ، آن ها را تنه های کابل نوری می نامند . 
اینترنت فیبر نوری می تواند در یک لحظه تعداد بسیار زیادی از اطلاعات را منتقل کند که این یک مزیت عالی و فوق العاده از این اینترنت است ، چرا که سرعت اینترنت فیبر نوری یک گیگا بایت در ثانیه است و این دلیل این است که آن را اینترنت گیگابایتی نیز بنامند . 

از دیگر مزایای اینترنت فیبر نوری که بر خلاف دیگر اینترنت ها می توان به آن اشاره کرد این مورد است که از هر گونه نویز و تداخل این نوع اینترنت مصون است و همچنین می توان به طول عمر طولانی و عدم استهلاک آن اشاره کرد. اما مهم ترین و اصلی ترین مزیت اینترنت فیبر نوری بر خلاف سایر اینترنت ها ، این است که ، می توان از آن در فواصل بسیار طولانی استفاده کرد بدون اینکه نگران این باشیم که مثل سایر اینترنت ها با دور شدن از مرکز مخابرات ، سرعت آن کم شود و یا حتی تاخیر داشته باشد.

اما شاید علت این سرعت بالای اینترنت فیبر نوری برایتان سوال باشد که پاسخی شیرین به همراه این سوال است . اینترنت فیبر نوری همان طور که از اسم آن مشخص است از نور برای انتقال داده ها استفاده می شود برخلاف سایر اینترنت ها که از جریان الکتریسیته استفاده می کنند . استفاده از نور باعث می شود که با سرعت بسیار زیاد داده ها انتقال داده شوند . که این کار با استفاده از دو لایه شیشه و قانون شکست نور انجام می شود. و جالب تر اینکه ضخامت هر یک از این تار های شیشه ای به کار رفته در اینترنت فیبر نوری به اندازه ضخامت یک تار موی انسان است . و از آن ها بیشتر برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی ( بین شهری . کشوری و حتی قاره ای ) استفاده می شود ..امروزه از اینترنت فیبر نوری در بسیاری از شرکت های مخابراتی استفاده می شود.

 

بهترین فروشگاههای موبایل شهرتان رو بشناسید..کلیک کنید