همه چیز درباره ی ، آیپد ، آیپاد و تبلت
همه چیز درباره ی ، آیپد ، آیپاد و تبلت

همه چیز درباره ی ، آیپد ، آیپاد و تبلت

شاید همگی ما ، حتی یکبار هم شده به اسامی از نام ها برخوردیم که درباره ی آنها اطلاعاتی نداشته ایم و بیشتر این نسل نوجوان و جوان هستند که اسامی از گوشی ها و تبلت ها نام میبرند که برای ما هیچ تصوری از آن ها نیست. شاید اگر از یک میانسال تفاوت این اسامی را بپرسیم به ندرت بتوانند پاسخی دهند ، و با کارایی آن آشنا باشند ، اما اگر از یک نوجوان و حتی کودک بپرسیم ، به خوبی تفاوت آنان و نوع کارکرد آن را برای ما شرح می دهند .

اواخر ماه مارس سال ۲۰۱۰ بود که اولین آیپد ها روانه بازار شد ، آیپد هایی که با گوشی های هوشمند در دست ما ، تفاوت های چندانی دارند ، شاید اکثر ما فکر کنیم که آیپد هم نوعی گوشی است اما آیپد ها یک لوح رایانه ، ساخت  شرکت اپل هستند . که تقریبا امکانات گوشی هوشمند را دارد از قبیل اتصال به اینترنت ، داشتن رم ، لمسی بودن صفحه نمایشگر آن و مواردی از این قبیل از جمله سایز آن . اما تفاوت بارز آن با گوشی های هوشمند ، نداشتن دوربین است . به این دلیل که آیپد ها نوعی سبک از لب تاپ هستند و به طبع هر نوع آن دارای امکاناتی است که هر کاربر بسته به ذوق و سلیقه خود می تواند آن را تهیه کند . با آمدن آیپد ها ،بسیاری از شرکت ها وقتی اشتیاق و علاقه ی مردم به خرید آن را دیدند سعی کردند محصولاتی شبیه و نظیر آن را به بازار ارائه دهند . 

اما درمورد آیپاد ها باید توضیح داد که آنها به عنوان پایه گذار آیپد و آیفون های اپل بودند . همانطور که ذکر شد آیپد یک لوح رایانه ای است که با آن می توان موسیقی گوش داد، ایمیل چک کرد ، از اینترنت بهره برد ، وب گردی و کار هایی از این قبیل انجام داد اما آیپاد ها امکاناتی محدود تر از آیپد دارند و فقط برای پخش موسیقی یا فایل های مولتی مدیا ساخته شده اند .

همانطور که در فوق ذکر شد ، با آمدن آیپد ها به بازار ، بسیاری از شرکت ها محصولاتی همچون آیپد های شرکت اپل روانه بازار کردند که خوب از آن ها هم به طبع استقبال شد ، اما نباید این تبلت ها را با آیپد ها مقایسه کرد و حتی یکسان دانست. برای مثال می توان به سیستم عامل آیپد اشاره کرد ، سیستم عامل آیپد ios  است در حالیکه اندروید تبلت هایی با سیستم عامل اندروید روانه  بازار کرد . 

جدا از بحث سیستم عامل ، فرق بزرگ دیگری بین آیپد و تبلت وجود دارد که آن نبود نرم افزار فلش در آیپد است که این نقص بزرگ باعث شده تا تبلت های اندروید رقیب سرسخت خود را راحت تر کنار بزنند و طرفداران بیشتری کسب کنند . 

اما این نکته ای روشن و واضح است ، که آیپد به علت داشتن اپلیکیشن های متنوع و زیاد خود هنوز هم در درجه اول و بالاتر از تبلت های اندروید هست هرچند که تبلت های اندروید سعی کرده اند با آن رقابت کنند و اپلیکیشن هایی ارائه دهند ، اما به اندازه کافی موفق نبوده اند و هنوز هم بازار دست آیپد های اپل است و اینکه آیپد برخلاف تبلت های اندروید از این ویژگی خاص چند وظیفه ای بودن به خوبی برخوردار نیست . و نکته آخر و مهم این است که آیپد اپل فقط مخصوص به شرکت اپل است اما تبلت های اندروید اینگونه نیستند و محصول چند شرکت هست که ثمره آن تبلت های اندروید است .

 

بهترین فروشگاههای تبلت و آیپد در شهر شما کجاست؟کلیک کنید