انواع سیم کارت را بشناسیم
انواع سیم کارت را بشناسیم

انواع سیم کارت را بشناسیم 

در عصر امروز ، بشر به پیشرفت های شایانی رسیده ، که به آسان ترین شکل ممکن می تواند با سایر افراد ارتباط برقرار کند ، و دیگر مانند گذشته نیست که ارتباط های افراد محدود به یک مکان بود . از جمله این پیشرفت ها تلفن هست ، که زمانی شاید از هر ده خانواده ، یک خانواده در منزل خود تلفن داشتند و سایر همسایه ها از تلفن آن خانه استفاده می کردند و حتی شماره آن را به اقوام خود می دادند تا اگر اتفاقی یا خبری بود ، زود مطلع شوند . با گذشت زمانی اندک ، دیگر تقریبا در تمامی خانه ها تلفن بود ، اما یک مشکل هنوز وجود داشت ، اگر با فردی که کار داشتند منزل نبود و کار مهم و حیاتی بود چگونه باید به او سریع اطلاع می دادند ؟ 

زمان زیادی نگذشت تا تلفن های همراه به وجود آمدند و باز هم مثل گذشته تلفن ثابت ، تلفن همراه را هم به ندرت پیش پی آمد که کسی داشته باشد ، شاید علت آن مالی بود ، و شاید بودجه هر خانواده به این می رسید که تنها یک نفر از اعضای خانواده ، مثلا پدر که بیشتر اوقات سرکار است و بیرون منزل است ، تلفن همراه داشته باشد ، چرا که هم گوشی های همراه هم سیم کارت ها گران بودند ، و فقط سیم کارت دائمی وجود داشت آن هم از اولین اپراتور ایرانی یعنی همراه اول. رفته رفته شهر ها و شهرستان های بسیاری تحت پوشش تلفن های همراه قرار گرفتند و این روند باعث شد تا اپراتور همراه اول هم سیم کارت های دائمی عرضه کند و هم اعتباری. و نکته حائز اهمیت این امر است که شماره های اپراتور همراه اول منطقه بندی دارند .، برخلاف اپراتور هایی دیگر همچون ایرانسل و تالیا و.. .

با آمدن این تکنولوژی ، بشر مشتاقانه به سمت آن رفت و همین اشتیاق و علاقه بشر بود که باعث خلق اپراتور های دیگر شد . دومین اپراتور ایرانی ، اپراتور ایرانسل بود که در سال 1385 وارد بازار شد. که وقتی علاقه و اشتیاق مردم به تهیه سیم کارت از اپراتور همراه اول را دید به فکر خلق سیم کارت هایی با قیمت مناسب افتاد تا افراد بیشتری بتوانند سیم کارت خریداری کنند و همین شد که مدت زیادی نگذشت که نام و آوازه اپراتور ایرانسل هم پای اپراتور همراه اول شد و تبدیل به رقیبی سرسخت برای یکدیگر شدند.


اما تنها این دو اپراتور نبودند بلکه اپراتور های دیگری همچون تالیا وارد بازار شد . تالیا اولین اپراتور تلفن همراه خصوصی در کشورمان بود که کم کم رو به افول رفت ، تالیا فقط عرضه کننده سیم کارت های اعتباری بود .


اما برویم سراغ سومین اپراتور تلفن همراه یعنی رایتل ، که هم عرضه کننده سیم کار های دائمی است و هم اعتباری ، و همچون ایرانسل این امکان را به مشترکین خود می دهد که با حفظ شماره خود آن را از اعتباری به دائمی تبدیل کنند.

 
اما تنها به این موارد نمیشود بسنده کرد بلکه اینک هر منطقه ای اپراتور خاص خود را دارد ، مثلا اپراتور  تله کیش ، که در منطقه آزاد کیش است و فقط سیم کارت های دائمی به مشترکین خود عرضه می کند ، یا اپراتور تلفن همراه به نام اسپادان که در اصفهان وجود داشت و اینک منحل شده و این مورد که فقط سیم کارت های اعتباری به مشترکین خود عرضه می کرد.

همچنین این نکته حائز اهمیت است که نام ببریم از اپراتور های مجازی تلفن همراه ، همچون اپراتور آپتل که سیم کارت های دائمی عرضه می کند ، اپراتور آذر تل که سسم کارت های اعتباری عرضه می کند و سامان تل ، که هر دونوع سیم کارت یعنی هم دائمی و هم اعتباری را به مشترکین خود عرضه می کند.  و.. موارد دیگری از این قبیل.

 

کدام فروشگاههای شهرتان سیم کات هم میفروشند؟ کلیک کنید