گوشی دست دوم بخریم یا نه ؟
گوشی دست دوم  بخریم یا نه ؟

نکات اساسی در خرید گوشی دست دوم 

تلفن های همراه ، تکنولوژی است که اینک بسیاری از مردم ، از تمام قشر های کم در آمد و حتی ثروتمند آن را در اختیار دارند ، هر کس بسته به ذوق و سلیقه خود و مقدار پولی که دارد می تواند از انواع بیشمار گوشی های همراه خریداری و استفاده کند ، یک فرد کهنسال که شاید سواد درستی نداشته باشد ممکن است گوشی همراهی را انتخاب و خریداری کند که هوشمند نباشد و بسیار هم ساده باشد و فقط به این عنوان خریداری کند که با دیگران و فرزندان خود تماس بگیرد و کارهایی از این قبیل ، و همچنین یک فرد ممکن است گوشی هوشمند تهیه کند و از امکانات بی نظیر آن بهره ببرد و حتی با متصل شدن به اینترنت ، کسب در آمد کند .

اما نکته مهم تهیه گوشی های همراه است ، شاید برای اولین تجربه گوشی داشتن فرزند تان ، یک گوشی دست دوم بخواهید تهیه کنید ، یا حتی گاهی برخی از افراد یک گوشی مدل بالا میخواهند و پولی که اینک دارند کفاف خرید نو آن ( مثلا گوشی های آیفون ) گوشی را نمی دهد و ناچار به خرید دست دوم آن گوشی می شوند. و یا حتی سیم کارت دیگری بنا به هر دلیلی از جمله کاری ، خریداری کرده اید  اما گوشی اصلی شما تک سیم کارت است و ناچار به خرید یک گوشی هستید و نمی خواهید ، هزینه زیادی برای این امر کنید و ترجیح می دهید تا یک گوشی دست دوم تهیه کنید . و هزاران مورد از این موارد ممکن است پیش آید تا شما تمایل پیدا کنید که به سمت خرید گوشی دست دوم بروید.

اما باید خوب حواس تان را جمع کنید ، تا یک گوشی بی کیفیت و خراب به شما نفروشند ، صرفا گوشی دست دوم به این معنا نیست که یک گوشی خراب و از کار افتاده باشد ، خیر ، بلکه ممکن است یک شخص ترجیح دهد بنا به هر دلیلی گوشی خود را عوض کند و دیگر نیازی به این گوشی نداشته باشد و آن را بفروشد و حال شما آن را تهیه کنید ، پس باید هنگام خرید گوشی دست دوم به یکسری نکات توجه کنید تا گوشی مناسبی خریداری کنید .

هر کس که می خواهد گوشی خود را بفروشد آن را با جعبه و سایر وسایل جانبی آن می فروشد  پس وقتی گوشی دست دوم میخرید توجه کنید که حتما جعبه داشته باشد چرا که درصورت نداشتن جعبه این امکان وجود دارد که آن گوشی دزدی باشد. همچنین بهتر است با یک فردی برای تهیه گوشی دست دوم بروید که در مورد گوشی ها اطلاعات بی نظیری داشته باشد و حواسش باشد که گوشی اصل باشد و یا حتی حواسش به بدنه گوشی هم باشد و آن را خوب چک کند تا عیوب گوشی را متوجه شود . همچنین شایان ذکر است که بنا بر طرحی که جدیدا به کار برده می شود ، گوشی ها باید در گمرک به ثبت رسیده باشند تا فرق گوشی که ثبت شده و با گوشی که قاچاق است مشخص شود پس به این نکته یعنی طرح ریجستری گوشی همراه خوب توجه کنید. و اینکه دقت کنید که اتصالات گوشی سالم باشد و خوب کار کند مثل اتصال شارژ ، هنذفری  و از این قبیل موارد ، و اینکه برنامه های گوشی به خوبی کار کنند و مشکلی نداشته باشند مثلا دوربین گوشی خوب کار کند و یا حتی اسپیکر گوشی ، هنگاهی که ترجیح می دهید بر روی اسپیکر بزنید و با مخاطب تان صحبت کنید ، خوب کار کند و نسوخته باشد . و در آخر حتما توجه کنید که قیمت پیشنهادی فروشنده ، قیمت مناسب و به صرفه ای باشد .

 

گوش کارکرده را ازکدام فروشگاه شهرتان باید خرید کنید؟کلیک کنید