تاریخچه موبایل شیائومی Xiaomi
تاریخچه موبایل شیائومی Xiaomi

تاریخچه موبایل شیائومی Xiaomi

شرکت شیائومی (/ ˈʃaʊmiː /؛چینی: 小米 [ɕjǎu.mì] (درباره این لیست پخش صدا)) یک شرکت الکترونیکی چینی است که در آوریل 2010 تأسیس شد و مقر آن در پکن است. شیائومی در تلفن های هوشمند ، برنامه های تلفن همراه ، لپ تاپ ، کیف ، هدفون ، کفش ، گروههای تناسب اندام و بسیاری محصولات دیگر سرمایه گذاری و سرمایه گذاری می کند.  شیائومی همچنین چهارمین شرکت بعد از اپل ، سامسونگ و هواوی است که قابلیت تراشه های تلفن همراه خود توسعه یافته را دارد. 
شیائومی اولین تلفن هوشمند خود را در آگوست 2011 منتشر کرد و سریعاً سهم بازار را در چین بدست آورد تا به بزرگترین شرکت هوشمند کشور در سال 2014 تبدیل شود. در آغاز سه ماهه دوم سال 2018 ، شیائومی چهارمین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان ، بود که در بزرگترین بازار ، چین و دومین بازار بزرگ هند ، هدایت شد.  بعداً شیائومی طیف گسترده تری از لوازم الکترونیکی مصرفی ، از جمله اکوسیستم دستگاه هوشمند خانه (IoT) را توسعه داد ، که بیش از 100 میلیون دستگاه هوشمند به آن متصل شده است.کاربران فعال ماهانه MIUI در سپتامبر 2019 به 291.6 میلیون نفر افزایش یافت. 
شیائومی 16،700 کارمند دارد  [تأیید انجام نشد] در سراسر جهان. این کشور به بازارهای دیگری از جمله چین بزرگ ، هند ، ژاپن ، روسیه ، کره جنوبی ، آفریقای جنوبی و بیشتر کشورها و مناطق جنوب شرقی آسیا و اروپای غربی در حال گسترش است. طبق مجله Forbes ، لی جون ، بنیانگذار و مدیر عامل ، ارزش خالص تقریبی 12.5 میلیارد دلار آمریکا را در نظر گرفته است.  شیائومی چهارمین راه اندازی ارزشمند فناوری در جهان پس از دریافت بودجه 1.1 میلیارد دلاری بودجه سرمایه گذاران است که باعث می شود ارزش شیائومی بیش از 46 میلیارد دلار باشد.  در رتبه 468 ، شیائومی جوانترین شرکت در لیست Fortune Global 500 برای سال 2019 است.  در سال 2019 ، محموله های تلفن همراه شیائومی به 125 میلیون دستگاه رسید ، در رتبه چهارم در سطح جهانی و برای اولین بار در هند از سال 2018. این شرکت از سال 2018 در بورس هنگ کنگ ثبت شده است
این بخش ممکن است نیاز به پاکسازی برای رعایت استانداردهای کیفیت ویکی پدیا داشته باشد. مشکل خاص این است: جزئیات اضافی اضافی که در مقاله تاریخ ادغام شده است نیاز به پیرایش دارد. لطفا در صورت امکان به بهبود این بخش کمک کنید. (دسامبر 2019)

2010
در 6 آوریل 2010 شیائومی توسط لی جون و شش نفر دیگر بنیانگذاری شد:
لین بن ، معاون رئیس موسسه مهندسی Google China
دکتر ژو Guangping ، مدیر ارشد مرکز تحقیق و توسعه موتورو پکن
لیو دی ، رئیس گروه طراحی صنعتی در موسسه فناوری پکن
لی Wanqiang ، مدیر کل دیکشنری Kingsoft
وونگ کونگ کت ، مدیر توسعه اصلی
هونگ فنگ ، مدیر ارشد محصولات Google Google
در دور اول بودجه ، سرمایه گذاران نهادی شامل Temasek Holdings ، IDG Capital ، Qiming Venture Partners [22] و Qualcomm بودند.
در 16 آگوست 2010 ، شیائومی رسماً اولین سیستم عامل MIUI مبتنی بر Android خود را راه اندازی کرد. [24] این شباهت به TouchWiz و iOS سامسونگ دارد.

2011
تلفن هوشمند Xiaomi Mi 1 در آگوست 2011 اعلام شد. این دستگاه دارای سیستم عامل MIUI شیائومی همراه با نصب اندرویدی بود. اولین تلفن هوشمند Xiaomi Mi 1 سپس در بازارهای فناوری و آسیای شرقی آسیا به بازار عرضه شد. 

2012
در آگوست 2012 ، به دنبال اولین نسخه از تلفن های هوشمند ، شرکت شیائومی دستگاه جدید خود را با نام گوشی هوشمند Xiaomi Mi 2 معرفی کرد. با بروزرسانی سیستم عامل جدید با جدیدترین نسخه اندرویدی ، از نسخه قبلی بهبود یافته است. 

2013
در 5 سپتامبر 2013 ، مدیر عامل شرکت شیائومی لی ژوئن برنامه ریزی برای راه اندازی یک تلویزیون هوشمند با قدرت 47 اینچ با قابلیت کار با اندروید را ، [که توسط سازنده تلویزیون سونی Wistron Corporation تایوان مونتاژ می شود ، اعلام کرد. این شرکت در مورد استفاده از مهارت ویسترون به عنوان تأمین کننده سونی توضیح داد. 
در سپتامبر 2013 ، شیائومی تلفن Mi 3 خود را اعلام کرد. 
تا اکتبر سال 2013 شیائومی پنجمین برند پر کاربرد تلفن هوشمند در چین بود.
در سال 2013 ، 18.7 میلیون تلفن هوشمند فروخت.

2014
در سال 2014 ، شیائومی اولین دفتر بین المللی خود در سنگاپور را گسترش داد. راه اندازی محصول و فعالیت های آینده در منطقه در آنجا تنظیم می شود.  به دنبال سنگاپور ، این شرکت در مالزی ، فیلیپین و هند افتتاح شد ، [34] و قصد دارد طی ماه های بعدی وارد اندونزی ، تایلند ، روسیه ، ترکیه ، برزیل و مکزیک شود.
در 21 فوریه 2014 تلفن Redmi و Mi 3 شیائومی در سنگاپور منتشر شد. [36] [37] دسته های Xiaomi Mi 3 در عرض 2 دقیقه از فروش روز افتتاحیه در سنگاپور فروخته شد. 
در مارس 2014 ، فروشگاه شیائومی استرالیا (یک تجارت غیر مرتبط) فروش تلفن های همراه شیائومی را بصورت آنلاین در استرالیا از طریق وب سایت خود ، XiaomiStore.com.au آغاز کرد.  با این حال ، آنها فقط برای چند ماه معامله کردند ، زیرا شیائومی به زودی "درخواست" کرد که فروشگاه بسته شود (یا تا) 25 ژوئیه 2014. اندکی پس از توقف فروش ، خود وب سایت نیز در 7 آگوست 2014 حذف شد. [39] یک مفسّر صنعت ، اقدام شیائومی را برای بستن وب سایت استرالیا به عنوان بی سابقه ای توصیف کرد و گفت: "من هرگز [قبلاً] هرگز این کار را نکرده ام. این باید یک اقدام استراتژیک باشد. در این زمان تنها یک فروشنده آنلاین فروش تلفن همراه Xiaomi را به استرالیا ، یعنی Yatango (که قبلاً MobiCity) بود ، مستقر در هنگ کنگ  اگرچه این مشاغل در اواخر سال 2015 تعطیل شد. 
در 17 مارس 2014 ، فبلت Redmi Note توسط مدیر عامل شرکت شیائومی لی جون اعلام شد. 
در آوریل 2014 ، شیائومی دامنه اینترنت mi.com را با رکورد 3.6 میلیون دلار ، گرانترین نام دامنه تاکنون در چین خریداری کرد و جایگزین xiaomi.com به عنوان دامنه رسمی شیائومی شد. 
در نوامبر 2014 ، شیائومی اظهار داشت که 1 میلیارد دلار برای ساخت محتوای تلویزیونی سرمایه گذاری خواهد کرد.
در دسامبر سال 2014 ، شیائومی دور از تامین مالی سهام با هدایت صندوق فناوری All-Stars Investment Limited مستقر در هنگ کنگ را به اتمام رساند ، صندوقی که توسط تحلیلگر سابق مورگان استنلی ریچارد جیتوسط یک میلیارد دلار آمریکا جمع آوری شد ، با ارزش ارزیابی بیش از 45 میلیارد دلار آمریکا که آن را به یکی از با ارزش ترین شرکت های فناوری خصوصی دنیا تبدیل کرده است.
این شرکت در سال 2014 بیش از 60 میلیون تلفن هوشمند فروخته است.

2015
در آوریل 2015 شیائومی اعلام کرد که دستگاه های Mi خود را برای اولین بار از طریق دو سایت مهم تجارت الکترونیکی هند و از طریق خرده فروشان آفلاین در دسترس قرار خواهد داد.
در 23 آوریل 2015 ، مدیر عامل شرکت شیائومی لی جون و VP هوگو باررا گرد هم آمدند تا یک تلفن هوشمند جدید به نام [[Xiaomi MI4I] در هند را معرفی کنند ، اولین تلفن است که قبل از هر کشور دیگری در هند راه اندازی می شود. در همین رویداد ، Xiaomi Mi Band نیز راه اندازی شد.
در تاریخ 27 آوریل 2015 ، گزارش شد که راتان تاتا سهم خود را در شیائومی به دست آورده است.
در تاریخ 30 ژوئن سال 2015 ، شیائومی با راه اندازی Redmi 2 ساخت داخلی ، به گسترش خود به برزیل اعلام کرد؛ این اولین بار است که این شرکت تلفن هوشمندی را در خارج از چین مونتاژ می کند.

2016
در 24 فوریه 2016 ، شیائومی گوشی هوشمند Mi 5 را به بازار عرضه کرد.
در 9 مارس 2016 ، شیائومی Redmi Note 3 خود را در هند راه اندازی کرد. این یک هوشمند باهوش بود
در 10 مه 2016 ، شیائومی Mi Max را راه اندازی کرد.
اندکی پس از شروع کار در برزیل ، این شرکت در نیمه دوم سال 2016 کشور را ترک کرد.
در ژوئیه 2016 هنرمندان چینی به عنوان لیو به shishi، وو Xiubo و لیو Haoran اولین سفرای سری ردمی Xiaomi با در چین شد.
در آگوست سال 2016 شیائومی از طریق Solar Electro Bangladesh Limited وارد بنگلادش شد. 
در سپتامبر سال 2016 تلفن های همراه شیائومی از طریق همکاری با ABC Data به طور رسمی در اتحادیه اروپا عرضه شدند.

2017
در 20 فوریه ، شیائومی رسما در پاکستان راه اندازی شد و ترکیب Mi و Redmi Note را به کشور خود آورد.
در 19 آوریل ، شیائومی Mi 6 را که تلفن پرچمدار آن زمان بود ، به بازار عرضه کرد.
در ماه مه ، شیائومی دو فروشگاه خانگی MI را افتتاح کرد. یکی در بنگلور (هند) و دیگری در بنگلادش. این اولین مورد از چندین برنامه ریزی شده برای منطقه است. 
در 25 مه ، شیائومی Mi Max 2 را منتشر کرد.
در 26 اوت ، MIUI v9 جدید در کنار Mi 5x منتشر شد.
در تاریخ 31 اوت ، شیائومی اولین فروشگاه پرچمدار Mi را در فیصل آباد پاکستان افتتاح کرد.
ایجاد شده توسط Xiaomi در، صفحه گوگل: در 5 سپتامبر گوشی Xiaomi Mi A1، که اولین گوشی های هوشمند آندروید یکی تحت شعار منتشر شده است. در این رویداد ، شیائومی گفت که آنها تقریباً شش ماه پیش با Google برای گوشی هوشمند Mi A1 Android One شروع به کار کردند. نسخه جایگزین این گوشی با MIUI نیز موجود است و به MI 5X معروف است.
در ماه سپتامبر شیائومی Mi MIX 2 را منتشر کرد 
در ماه اکتبر ، اولین فروشگاه Mi اتحادیه اروپا در آتن ، یونان افتتاح شد.
در تاریخ 7 نوامبر ، شیائومی شروع به کار در اسپانیا کرد و تلفن های هوشمند Mi A1 و Mi Mix 2 را در دسترس قرار داد. 
در Q3 2017 ، شیائومی پیشی گرفت سامسونگ برای تبدیل شدن به برند شماره یک تلفن هوشمند در هند. شیائومی در این مدت 9.2 میلیون دستگاه فروخته است.

2018
در 20 فوریه ، شیائومی اولین فروشگاه Mi در فیلیپین را افتتاح کرد.
در ماه مارس سال 2018 ، در جلسه قانونگذاری سالانه چین در پکن ، مدیر عامل شرکت شیائومی لی ژوئن اعلام کرد که شیائومی "همیشه در نظر داشت که وارد بازار ایالات متحده شود" و تا اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 در بازار تلفن های هوشمند ایالات متحده راه اندازی می شود. ایالات متحده مانند بانکهای برق و بلندگوهای بلوتوث.
در 3 آوریل 2018 ، شیائومی مدل Mix 2S را راه اندازی کرد که جانشین میکس 2 است. 
در 25 آوریل 2018 ، شیائومی Mi 6X را جانشین Mi 5X کرد.
در 22 مه 2018 ، شیائومی اولین فروشگاه فرانسوی خود در پاریس افتتاح خواهد شد.
در تاریخ 26 مه 2018 ، شیائومی ، در آرس مال (میلان) ، اولین فروشگاه اینترنتی Mi Mi ایتالیا افتتاح خواهد شد.
در تاریخ 3 مه 2018 ، شیائومی وارد بازار بورس هنگ کنگ شد و قصد دارد 10 میلیارد دلار IPO جمع کند که انتظار می رود بزرگترین IPO جهان از سال 2014 باشد.
در تاریخ 3 ماه مه 2018 ، شیائومی با همکاری 3 شرکت (ارتباط از راه دور) برای فروش تلفن های هوشمند در انگلستان ، ایرلند ، اتریش ، دانمارک و سوئد اعلام کرد
در ماه مه سال 2018 ، شیائومی فروش برخی از محصولات خانگی هوشمند خود را در ایالات متحده از طریق آمازون آغاز کرد. 
در ژوئیه سال 2018 ، شیائومی با هدف ایجاد کارخانه تولید در دو سال آینده ، دفتر خود را در بنگلادش افتتاح کرد.
در سپتامبر سال 2018 ، شیائومی چهارمین فروشگاه تجربه "Mi Home" را در هند راه اندازی کرد. آنها همچنین محصولات خود را در انگلستان راه اندازی کردند و به مشتریان انگلستان پیشنهاد می کنند بدون پرداخت گمرک اقدام به خرید کنند.

2019
در مارس سال 2019 ، شریک شیائومی با AMTD یکی از هشت مجوز بانک مجازی در هنگ کنگ را به دست آورد. این شرکت همچنین گوشی Xiaomi Mi 9 را معرفی کرده است که یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش خود دارد.

شیائومی کلمه چینی "ارزن" است.
  
در سال 2011 مدیر عامل آن لی ژوئن اظهار داشت که معانی بیشتری وجود دارد فقط "ارزن و برنج". او قسمت "شیائو" را به مفهوم بودایی پیوند داد که "یک دانه برنج یک بودایی به اندازه یک کوه بزرگ است. ، "با بیان اینکه شیائومی می خواهد از چیزهای کوچک کار کند ، به جای اینکه تلاش کند تا به کمال برسد ،  در حالی که" mi "مخفف کلمه اینترنت موبایل و همچنین Mission Impossible است ، با اشاره به موانعی که در هنگام شروع شرکت وجود دارد.وی همچنین اظهار داشت که فکر می کند نام آن ناز است.] در سال 2012 لی جون گفت که این اسم مربوط به انقلاب است و می تواند نوآوری را به یک منطقه جدید وارد کند. پردازنده جدید "تفنگ" شیائومی  به چندین منبع پیوند داده است که معنی اصلی آن را با حزب کمونیست چین "ارزن و تفنگ" (et 米加 步枪) اصطلاح انقلابی [82] [83] در طول جنگ دوم سینو-ژاپن پیوند می دهد. . 

مدل تجاری
مرکز خدمات اختصاصی شیائومی برای پشتیبانی مشتری در کوالالامپور.
لی جون ، مدیر عامل شرکت شیائومی ، گفت که این شرکت تلفن را تقریباً با قیمت های مواد اولیه ، قیمت گذاری می کند بدون اینکه کیفیت و اجزای مؤلفه را در مقایسه با سایر تلفن های هوشمند پریمیوم به خطر بیاندازد.  همچنین با فروش دستگاه های جانبی تلفن همراه ، محصولات خانگی هوشمند ، برنامه ها ، فیلم ها و مضامین آنلاین سود می برد.طبق گفته های Hugo Barra شیائومی در سال 2014 ، این شرکت فروش سخت افزار را وسیله ای برای ارائه نرم افزار و خدمات در طولانی مدت می داند ، "ما یک اینترنت و یک شرکت نرم افزاری بسیار بیشتر از یک شرکت سخت افزاری هستیم." با این حال ، داده های مالی در همان زمان موجود اظهار داشت كه این یا یك برنامه تفكر آرزو یا برنامه هایی برای آینده دور است: 94٪ از درآمد این شرکت از فروش تلفن های همراه بوده است ، این نسبت حتی بیشتر از اپل است. 
در ابتدا ، برای کاهش هزینه های سربار ، شیائومی هیچ فروشگاه فیزیکی نداشت و فقط از فروشگاه آنلاین خود می فروخت. در سالهای اخیر ، آنها 54 فروشگاه آجر و ملات را برای مبارزه با راهبردهای دیگر رقبای کم هزینه در بازارهای چین افتتاح کرده اند. این کار همچنین با تبلیغات سنتی از بین رفت و به تبلیغات شبکه های اجتماعی و خدمات شفاهی خود مبنی بر تبلیغ محصولات خود اعتماد کرد.
شیائومی با نگه داشتن کنترل دقیق بر سهام خود ، می تواند سفارشات دسته ای ارزان تری را همانطور که تقاضا اعلام می کند قرار دهد. فروش فلش در دسترس محدود اطمینان حاصل می کند که عرضه هرگز از تقاضا پیشی نمی گیرد و به ترویج محصولات خود کمک می کند. در مقابل ، OEM های سنتی برای هزینه های حمل و نقل تلفن های مختلف ، که ممکن است برخی از آنها به فروش نرسند ، برای فروشندگان در سراسر جهان هزینه های بزرگی را برای تولید و تولید مقرون به صرفه متحمل می شوند.
شیائومی می گوید که آنها از نزدیک به بازخورد مشتری گوش فرا می دهند ، و آنها را از ویژگی های آینده خود آزمایش می کنند و جامعه آنلاین گسترده ای را ایجاد می کنند. لی جون اینگونه توضیح داد: "وقتی من با كینگزفت بودم ، فرصت داشتم كه با نوكیا و موتورولا ، دو غول تلفن همراه زمان خود كار كنم. یك روز ، من به رئیس تحقیق و توسعه خود اشاره كردم ، برخی از ناكافی بودن ها. بعد از آن ، آنها فقط به ورودی من تأیید کردند اما هرگز به آنچه من گفته بودم عمل نکردند بنابراین به خودم فکر کردم اگر تلفنی برقرار کنم می توانید هر چیزی را که می خواهید برای آن بگویید یا چه اشتباهی به من بگویید. اگر قابل توجیه باشد ما فوراً روی آن کار خواهیم کرد من هر هفته به روزرسانی می کنم و حتی ممکن است در طی یک هفته آرزوهایتان را تحقق بخشید. در عمل ، مدیران محصولات Xiaomi زمان زیادی را صرف مرور در انجمن های کاربر شرکت می کنند. پس از انتخاب یک پیشنهاد ، سریعاً به مهندسان منتقل می شود. بنابراین ، ویژگی ها می توانند از یک مفهوم صرف به کالاهای حمل و نقل طی یک هفته تبدیل شوند. این شرکت سپس هر هفته سه شنبه ساعت ظهر پکن هر هفته دسته جدیدی از تلفن ها را ارسال می کند که شامل نرم افزارهای جدید و ترفندهای سخت افزاری جزئی است. شیائومی این فرایند را "طراحی همانطور که می سازید" می نامد.

طلای شیائومی ، میتو ، یک خرگوش سفید است
که از یوشانکا (در محلی به عنوان "کلاه Lei Feng" در چین معروف است) با یک ستاره قرمز و یک روسری قرمز در گردن خود پوشیده است.
شیائومی محصولات زیادی تولید می کند. ناظران اظهار داشتند كه بخشی از موفقیت سریع شیائومی به توانایی تمایز خود در دنیای اندرویدی متکی است. [نیاز به نقل قول برای تأیید] این شرکت دامنه محصولات خود را افزایش داده است. تلفن های هوشمند آن عبارتند از: Mi Series ، Mi Note Series (بعد از 3 سال بروزرسانی جدیدی دریافت کرد ، با Mi Note 10 Pro) ، Mi Max Series ، Mi Mix Series ، Pocophone ، Blackshark و Redmi Series. علاوه بر تلفن های همراه ، شیائومی فروش پوشیدنی ، لوازم جانبی موبایل و لوازم خانگی مانند تلویزیون و بلندگو را آغاز کرده است. در سال 2018 فروش تبلت ، لپ تاپ و دستگاه های خانه هوشمند بود.
شیائومی با استفاده از مدلی یکپارچه عمودی کار می کند که این شرکت را قادر می سازد سخت افزار را با هزینه یا پایین تر به منظور جذب کاربران و کسب درآمد با فروش محتوا بفروشد.  هوگو باررا ، مدیر اجرایی پیشین گوگل که از سال 2014 تا 2017 معاون معاون رئیس جمهور شیائومی بود ، این سازمان را "یک اینترنت و یک شرکت نرم افزاری بسیار بیشتر از یک شرکت سخت افزاری" توصیف کرد.
شیائومی همچنین با نگه داشتن بیشتر محصولات خود در بازار ، طولانی تر ، هجده ماه ، قیمت های خود را پایین یا نزدیک به "مواد اولیه" نگه می دارد نه هنجار شش ماهه که بسیاری از شرکت های گوشی های هوشمند دنبال می کنند.شیائومی گفت که آنها تلفن های خود را نزدیک به هزینه می فروشند و قصد دارد تا از خدمات سود ببرد.  نسخه این شرکت از سیستم عامل اندروید ، پوست MIUI (نسخه فعلی با 11.0.5.0) پوست ، با طراحی ، بازار برنامه و عملکردی که دارد ، جامعه ای از کاربران را ایجاد کرده است که بخش مهمی از پایگاه مشتری Xiaomi و برای آگاهی از بازار به محرک شرکت کمک می کند. این اکوسیستم منبع عظیمی از درآمد است ، همانطور که در سال 2015 نشان داده شد ، هنگامی که فروش از این بستر به 750 میلیون دلار رسید. 

یادداشت ردمی شیائومی
این شرکت بر هند ، دومین بازار بزرگ تلفن های هوشمند در جهان تمرکز دارد شیائومی در تاریخ 2 مه 2018 راه اندازی Mi Music و Mi Video را برای ارائه "خدمات اینترنتی با ارزش افزوده" در هند اعلام کرد. در 22 مارس 2017 ، شیائومی اعلام کرد که قصد دارد با همکاری شرکت سازنده قرارداد Foxconn ، دومین واحد تولیدی در هند راه اندازی کند.در تاریخ 7 اوت سال 2018 ، شیائومی در وبلاگ خوداعلام کرد که شرکت هولیتک فناوری با مسئولیت محدود ، تأمین کننده برتر شرکت شیائومی ، برای تأسیس یک کارخانه بزرگ جدید در هند ، طی سه سال آینده تا 200 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.

در سال 2019 شیائومی شروع به فروش کالاهای ساده ای از قبیل عینک آفتابی ، کلاه ، بالش ، صندوق های شیشه ای ، لیوان ، فیلتر ، کیف ، کوله پشتی ، چمدان ، پیچ گوشتی و چتر کرد.
در آوریل 2019 ، محققان Check Point نقض امنیتی در برنامه های تلفن Xiaomi مشاهده کردند. گزارش شده است که نقص امنیتی از پیش نصب شده است.
در سال 2019 ، این شرکت اعلام کرد که در سال 2020 بیش از 10 تلفن 5G 5 را راه اندازی خواهد کرد که برخی از آنها عبارتند از: Mi 10/10 Pro با قابلیت های 5G شامل ، Black Shark 3/3 Pro.
در مارس 2020 ، شیائومی راه حل جدید شارژ بی سیم 40W خود را به نمایش گذاشت ، که توانست یک تلفن هوشمند را با یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی از تخت در 40 دقیقه به طور کامل شارژ کند.
نقض GPL
شیائومی به دلیل عدم رعایت شرایط GNU GPL به دلیل نامطلوب تحت پوشش قرار گرفت. هسته لینوکس پروژه اندروید دارای مجوز تحت شرایط copyleft GPL است که به شیائومی نیاز دارد تا کد منبع کامل هسته Android و درختان دستگاه را برای هر دستگاه Android که توزیع می کند توزیع کند. شیائومی با امتناع از انجام این کار یا با تأخیر بی دلیل از این نسخه ها ، در نقض قانون مالکیت معنوی در چین به عنوان یک کشور WIPO فعالیت می کند. [119] توسعه دهنده برجسته اندرویدی فرانسیسکو فرانکو پس از تاخیرهای مکرر در انتشار کد منبع هسته ، از رفتار شیائومی انتقاد کرد. شیائومی در سال 2013 گفت که این کد هسته را منتشر می کند. [121] کد منبع هسته در وب سایت GitHub موجود است.

مقایسه با شرکت اپل
شیائومی با شرکت آمریکایی Apple Inc. مقایسه شده است ، زیرا داوران برخی از تلفن ها و تبلت های شیائومی را در ظاهر با اپل مشابه داشتند.علاوه بر این ، استراتژی بازاریابی شیائومی در بعضی مواقع به عنوان سوار بر پشت "فرقه اپل" توصیف می شود.  گزارش شده است که ، پس از خواندن کتابی در مورد استیو جابز در کالج ،  رئیس و مدیر عامل شرکت شیائومی ، لی جون ، با دقت تصویری از استیو جابز پرورش داد ، شامل شلوار جین ، پیراهن های تیره ،  و شیوه اعلان شغل در اطلاعیه های قبلی محصولات شیائومی.  با توجه به مطالب فوق ، وی به عنوان "مشاغل تقلبی" طبقه بندی شد.
در سال 2012 گفته شد كه این شركت در حال جعل فلسفه و طرز تفكر اپل است.در سال 2013 ، منتقدین بحث کردند که چه مقدار از محصولات شیائومی نوآورانه بودند ، و چه مقدار از ابتکارات آنها فقط در روابط عمومی خوب بود. برخی دیگر اظهار داشتند که در حالی که شباهت هایی به اپل وجود دارد ، امکان شخصی سازی نرم افزار مبتنی بر ترجیحات کاربر از طریق استفاده از سیستم عامل اندروید گوگل ، شیائومی را از هم جدا می کند.

مدیریت دولتی موضوع رادیو ، فیلم و تلویزیون

در نوامبر 2012 ، جعبه تنظیم هوشمند هوشمند شیائومی یک هفته پس از راه اندازی به دلیل این شرکت که مجدداً از دولت رادیو ، فیلم و تلویزیون چین اداره می شود ، متوقف شد.  مسائل نظارتی در ژانویه 2013 بر طرف شد.

هوگو بارا
در آگوست 2013 ، این شرکت اعلام کرد استخدام هوگو باررا از Google ، جایی که به عنوان معاون رئیس جمهور برای مدیریت محصول برای سیستم عامل اندروید خدمت کرده است. باررا از اظهارنظر درباره زمان روابط گوگل خودداری كرد و اظهار داشت كه وی بیش از یك سال قبل از اعلام این اقدام در مذاكره با شیائومی بوده است.] او به عنوان معاون رئیس جمهور شیائومی برای گسترش این شرکت در خارج از سرزمین اصلی چین به کار گرفته شد ، و شیائومی را به عنوان اولین شرکای فروش تلفن های هوشمند برای استخدام یک کارمند ارشد از تیم اندرویدی گوگل به کار برد. تمرکز باررا کمک به شیائومی برای رشد بین المللی بود. باررا در ژانویه سال 2017 از سمت خود خارج شد تا به عنوان VP واقعیت مجازی به فیس بوک بپیوندد. 

نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و ادعای سرقت داده ها
سرویس ذخیره سازی ابر Xiaomi Mi Cloud تمام داده های کاربر را در سرورهای خود واقع در چین ذخیره می کند. گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سرویس پیام رسانی Xiaomi برخی از اطلاعات خصوصی از جمله گزارش تماس و اطلاعات تماس را به سرورهای شیائومی ارسال می کند. شیائومی بعداً بروزرسانی MIUI را منتشر کرد که پیامرسانی ابری را اختیاری می کند: شیائومی ادعا کرد که در صورت خاموش بودن سرویس پیام ابری ، هیچ اطلاعات شخصی به سرورهای Xiaomi ارسال نشده است.
در اکتبر سال 2014 ، شیائومی با استناد به خدمات بهبود یافته و رعایت مقررات در چندین کشور ، سرورهای خارج از چین را برای کاربران بین المللی تنظیم کرد.در همین زمان ، نیروی هوایی هند علیه تلفنهای شیائومی اخطار صادر کرد و اظهار داشت که آنها هنگام ارسال اطلاعات کاربر به آژانس دولت چین ، تهدیدی ملی هستند.
در تاریخ 30 آوریل 2020 ، توسط Forbes گزارش شد که شیائومی به طور گسترده استفاده از مرورگرهای خود از جمله فعالیت مرورگر خصوصی ، ابرداده تلفن و ناوبری دستگاه را ردیابی می کند و نگران کننده تر ، بدون رمزگذاری یا ناشناس سازی ایمن ، تهاجمی تر و تا حد بیشتری از مرورگرهای اصلی. شیائومی ضمن تأیید اینكه جمع آوری داده های مرور گسترده را انجام می دهد ، ادعا را رد كرد و ادعا كرد كه داده ها به هیچ یك از افراد مرتبط نبوده و مصرف كنندگان رضایت داده اند كه از آنها ردیابی شوند. شیائومی بعداً با ارسال پاسخی اظهار داشت كه مجموعه داده های آمار استفاده كلی برای تجزیه و تحلیل داخلی استفاده می شود و هیچ اطلاعات شخصی شناسایی شده را به هیچ یك از این داده ها پیوند نخواهد داد. 

شماره فروش
کمیسیون تجارت عادلانه تایوان در مورد فروش فلش تحقیق کرده و متوجه شده است که شیائومی کمتر تلفن های هوشمند نسبت به تبلیغ فروخته است. در دسامبر سال 2014 ، سه فروش فلش مورد بررسی قرار گرفت. در آن فروش های فلش ، شیائومی ادعا کرد که تعداد گوشی های هوشمند فروخته شده برای هر دو فروش اول 10،000 دستگاه و برای سومین 8000 دستگاه است. با این حال ، FTC ادعاها را بررسی کرد و فهمید که شیائومی در اولین فروش فلش ، 9،339 دستگاه فروخته است ،