همه چیز درباره ی ، آیپد ، آیپاد و تبلت

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

همه چیز درباره ی ، آیپد ، آیپاد و تبلت

شاید همگی ما ، حتی یکبار هم شده به اسامی از نام ها برخوردیم که درباره ی آنها اطلاعاتی نداشته ایم و بیشتر این نسل نوجوان و جوان هستند که اسامی از گوشی ها و تبلت ها نام میبرند که برای ما هیچ تصوری از آن ها نیست. شاید اگر از یک میانسال تفاوت این اسامی را بپرسیم به ندرت بتوانند پاسخی دهند ، و با کارایی آن آشنا باشند ، اما اگر از یک نوجوان و حتی کودک بپرسیم ، به خوبی تفاوت آنان و نوع کارکرد آن را برای ما شرح می دهند .

اواخر ماه مارس سال ۲۰۱۰ بود که اولین آیپد ها روانه بازار شد ، آیپد هایی که با گوشی های هوشمند در دست ما ، تفاوت های چندانی دارند ، شاید اکثر ما فکر کنیم که آیپد هم نوعی گوشی است اما آیپد ها یک لوح رایانه ، ساخت  شرکت اپل هستند . که تقریبا امکانات گوشی هوشمند را دارد از قبیل اتصال به اینترنت ، داشتن رم ، لمسی بودن صفحه نمایشگر آن و مواردی از این قبیل از جمله سایز آن . اما تفاوت بارز آن با گوشی های هوشمند ، نداشتن دوربین است . به این دلیل که آیپد ها نوعی سبک از لب تاپ هستند و به طبع هر نوع آن دارای امکاناتی است که هر کاربر بسته به ذوق و سلیقه خود می تواند آن را تهیه کند . با آمدن آیپد ها ،بسیاری از شرکت ها وقتی اشتیاق و علاقه ی مردم به خرید آن را دیدند سعی کردند محصولاتی شبیه و نظیر آن را به بازار ارائه دهند . 

اما درمورد آیپاد ها باید توضیح داد که آنها به عنوان پایه گذار آیپد و آیفون های اپل بودند . همانطور که ذکر شد آیپد یک لوح رایانه ای است که با آن می توان موسیقی گوش داد، ایمیل چک کرد ، از اینترنت بهره برد ، وب گردی و کار هایی از این قبیل انجام داد اما آیپاد ها امکاناتی محدود تر از آیپد دارند و فقط برای پخش موسیقی یا فایل های مولتی مدیا ساخته شده اند .

همانطور که در فوق ذکر شد ، با آمدن آیپد ها به بازار ، بسیاری از شرکت ها محصولاتی همچون آیپد های شرکت اپل روانه بازار کردند که خوب از آن ها هم به طبع استقبال شد ، اما نباید این تبلت ها را با آیپد ها مقایسه کرد و حتی یکسان دانست. برای مثال می توان به سیستم عامل آیپد اشاره کرد ، سیستم عامل آیپد ios  است در حالیکه اندروید تبلت هایی با سیستم عامل اندروید روانه  بازار کرد . 

جدا از بحث سیستم عامل ، فرق بزرگ دیگری بین آیپد و تبلت وجود دارد که آن نبود نرم افزار فلش در آیپد است که این نقص بزرگ باعث شده تا تبلت های اندروید رقیب سرسخت خود را راحت تر کنار بزنند و طرفداران بیشتری کسب کنند . 

اما این نکته ای روشن و واضح است ، که آیپد به علت داشتن اپلیکیشن های متنوع و زیاد خود هنوز هم در درجه اول و بالاتر از تبلت های اندروید هست هرچند که تبلت های اندروید سعی کرده اند با آن رقابت کنند و اپلیکیشن هایی ارائه دهند ، اما به اندازه کافی موفق نبوده اند و هنوز هم بازار دست آیپد های اپل است و اینکه آیپد برخلاف تبلت های اندروید از این ویژگی خاص چند وظیفه ای بودن به خوبی برخوردار نیست . و نکته آخر و مهم این است که آیپد اپل فقط مخصوص به شرکت اپل است اما تبلت های اندروید اینگونه نیستند و محصول چند شرکت هست که ثمره آن تبلت های اندروید است .

 

بهترین فروشگاههای تبلت و آیپد در شهر شما کجاست؟کلیک کنید

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : آیپد ، آیپاد و تبلت

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

  • #

    سامان پایدار

    عالی بود عااالی

    1399/10/21

  • #

    سامان

    خیلی خیلی مقاله خوبی بود برای تشخیص آیپد ، آیپاد و تبلت از هم..متشکریم

    1399/03/25

آخرین اخبار (10 فروردین 1403)
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم

شرکت معتبر و معروف پلاستر ، اولین و قدیمی ترین شرکت در ایران می باشد که در زمینه تولید کاغذ دیواری ، فعالیت می کند . در ابتدا این شرکت معتبر ، به علت عدم وجود دستگاه ، کاغذ های بدون PVC تولید می کرد . اما اینک با ورود دستگاه های جدید و مدرن ، کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز تولید می کند .

آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون
آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون

شرکت موفق کرون ، یکی از جوان ترین و معتبر ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار کرون آغاز کرد ، و سپس بعد از مدتی این آلبوم را در مراحل حذفی قرار داد .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند
چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند

رنگ سبز شاداب و مفرح مانند Yeabridge Green از Farrow & Ball - سایه ای نیرو بخش برای سرسرا ها و راهرو ها است. "هیچ چیز سخاوتمندانه تر از یک عروسک سبز سرسبز برای خوش آمد گویی به شما و مهمانان تان در سالن شما نیست، و Yeabridge Green این را با کلک ارائه می دهد! پاتریک اودانل، سفیر برند جهانی برای فارو و بال ، می گوید .این سبز شاد و خوش بینانه است که در کمال تعجب به عنوان یک فویل عالی برای عکس ها و مبلمان قهوه ای عمل می کند. برای کسانی که به دنبال رویکرد سنتی تر با کمی ذوق و شوق هستند، پس این رنگ شم

درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید
درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید

زندگی شلوغه بودجه ها تنگ است. ما همیشه به دنبال جزئیات کوچکی هستیم تا به خانه‌ ای اضافه کنیم که تأثیر نامتناسب زیادی داشته باشد - بنابراین می ‌توانید از خانه خود نهایت لذت را ببرید. یکی از راه‌ هایی که می ‌توانید امروز با یک افزودنی ساده و کمی غیر منتظره به سرعت ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشید چیست؟ یک آینه اضافه کنید .

کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران
کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران

شرکت معتبر هاوین دکور نماینده برند بوهمبرگ در ایران می باشد که ، البوم های درجه یک و با کیفیت بوهمبرگ را در ایران پخش می‌ کند .

آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار
آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار

شرکت سالار دکور ( انبار و دفتر مرکزی : واقع در مشهد ) با برند وال استار فعالیت می کند و همواره آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک وارد می نماید . این شرکت معتبر دارای نمایندگی در تمامی شهر ها می باشد .

شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60
شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60

شرکت پاناکو یکی از بزرگ ترین ، موفق ترین ، و فعال ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید انواع پنل و تایل سقفی فعالیت می کند .

کافه رستوران پرطرفدار ویر
کافه رستوران پرطرفدار ویر

کافه رستوران معروف ویر ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : هروی ، وفامنش ، پانیذ سنتر ، طبقه اول ، همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای مشتریان عزیز می باشد .

علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟