اپل چگونه تبدیل به برند جهانی شد؟

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

اپل چگونه تبدیل به برند جهانی شد؟

با شنیدن نام اپل یاد محصولات با کیفیت آن نظیر گوشی های موبایل ، تبلت ها ، لب تاپ ها و ... می شویم که در همه کشورها خصوصا ایران طرفداران پر و پا قرصی دارد ، اما چگونه اپل ، اپل امروزی شد با این همه طرفدار و شهرت؟

همه ی ما نام استیو جابز را وقتی می شنویم ارتباط مستقیمی بین این نام و برند اپل قرار می دهیم ، اما همین برند معروف در ابتدا با یک دوستی سه نفره در یک گاراژ آغاز شد ، که یکی از این سه نفر رونالد وین ، که خالق آیفون و آیپد و iMAc  بود . رونالد وین پس از گذشت دوازده سال از خلق اپل سهام خود را فروخت و از گروه جابز ها رفت ، اما با رفتن رونالد وین، همه چی تمام نشد و کسی که ضرر کرد او بود چرا که اگر امروزه سهام خود را می فروخت بالای هفتاد و دو میلیارد تومان ارزش داشت ، پس از رونالد وین ، استیو جابز با وز ، توسط ویل فرنادز که از اولین و قدیمی ترین کارمندان  اپل بود آشنا شد ، و اینگونه شد که نام اپل پر آوازه شد ، چرا که این دو با ساخت وسیله ای به نام blue box  امکانی را فراهم آوردند که افرادی که از هم دور هستند به وسیله این تکنولوژی با هم تماس رایگان بگیرند ، اما موفقیت های آنان به اینجا ختم نشد و وز توانست اولین کامپیوتر با تایپ رایتر را طراحی و بسازد ، که می توان قاطع این را گفت که طرح اولیه سایر کامیپوتر ها از این کامیپوتر گرفته شد . با به وجود آمدن این موفقیت بزرگ برای وز ، اما چون قیمت نهایی کامیپوتر او بسیار گران بود در نتیجه همه توانایی تهیه آن را نداشتند و باعث شکست وز و دوری او از این فضا شد ، بعد از گذشت مدتی که وز بازگشت ، جابز طرح او را دید و از آن جایی که به وز ایمان داشت و طرح های او را قبول داشت ، میکروباس خود را برای کمک به وز فروخت ، اما تنها این جابز نبود بلکه وزنیاک و رونالد وین نیز با فروش چیز هایی که داشتند سرمایه اولیه برای کامیپوتر اپلی را فراهم کرده و در آپریل 1976 به همه معرفی شد .


وزنیاک تمام کامپیوتر هایش را خودش با دستانش می ساخت ، اما سودی عاید او نمیشد چرا که کامپیوتر هایی را که می ساخت با همان قیمت تمام شده خرید قطعات آن ، می فروخت ، اما جابز به این وضع راضی نبود و دنبال سودی کلان بود ، برای شروع جابز با فروشگاه بایت معامله ای کرد که قطعات کامپیوتر را یک جا تهیه کند و کمی ارزان تر و در نهایت با آن قطعات یک کامیپوتر آماده فروش کند . استیو جابز فکری هوشمندانه داشت و آن این بود که کامیپوتر های کارکرده را می خرید و نگه می داشت تا اگر زمانی فروشگاه بایت نتواند قطعات لازم را فراهم کند او از آن قطعات کامیپوتر ها استفاده کند ، اما خوب مشکلاتی وجود داشت ، اگر یک قطعه کم می آمد آن ها نمی توانستند آن قطعه را جداگانه خریداری کنند پس رونالد وین به کمک آن ها می شتافت و مشکل آنان را برطرف میکرد تا دیگر مجبور به خرید قطعه نباشند . 

استیو جابز با جمع کردن فامیل ها و دوستان خود در منزلش به کمک آنان اولین کامپیوتر های نسل اول اپل را ساخت و روانه بازار کرد . با موفقیت در پروژه اول کامپیوتر های نسل اول اپل ، استیو جابز و دوستانش به فکر ساخت نوع دوم این کامپیوتر ها افتادند ، که بسیار بهتر و پیشرفته تر از نسل اول کامیپوتر ها بود . شاید به همین دلایل بود که اپل هیچ گاه از خلق محصولات جدید و با کیفیت همراه با نو آوری کوتاه نیامد و محصولات بینظیری را ارائه می دهد همچون گوشی های هوشمند که رقبای سر سختی چون مایکروسافت را به زیر کشاند.

 

جهت نمایش بهترین فروشگاههای موبایل در شهرتان کلیک کنید

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : اپل

تعداد نظرات ثبت شده :1 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    مسعود

    من تا حالا اپل نداشتم خیلی هم دوست دارم بخرم قیمتهاش خیلی خیلی بالا رفته..متوجه نمیشم چرا وقتی اینقدر گرون هست اجازه میدند وارد بشه

    1399/03/19

آخرین اخبار (6 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .