بررسی انواع مبل مصری
بررسی انواع مبل مصری

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی در شهر شما...کلیک کنید

بررسی انواع مبل مصری

مبلمان در واقع باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شده و شکوه بالایی را به پذیرایی می بخشد، که این مبلمان در هر خانه ای موجود است و اغلب افراد از مبلمان سلطنتی و استیل با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود خریداری می کنند. مبلمان مصری یکی از انواع مبل سلطنتی می باشد، که بیشتر با همین اسم شناسایی می شوند، که به دلیل اشرافی بودن بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرند و از ان ها استفاده می کنند.
اینکه چرا به این گونه مبل ها سلطنتی گفته می شود به خاطر شاهانه بودن ان است و مصری نیز هست ، چرا که مصریان باستان از اینگونه مبل ها در قصر های خود استفاده می کردند. هم چنین می توان گفت که بسیاری از جزییات این مبل ها و جواهرات و نقوشی که در ان ها ،امروزه استفاده می شود، بر گرفته از طراحی مبلمان مصری در درون همان قصر های با شکوه می باشد. 
مبلمان مصری در واقع ساخت و طراحی بسیار پیچیده ای دارند و نقش و نگاری در قالب منبت کاری بر روی ان ها انجام می شود که ، از سایر مدل ها متمایز است و این نقوش بر روی پایه ها و تاج مبل صورت می گیرد. البته همین نقوش هست که این مبل ها را اینقدر بی نظیر کرده است.
در ایران نیز این گونه از مبل ها از کشور های دیگر به صورت قطعات وارد شده و در ساخت و طرح ان ها تغییراتی ایجاد شده و در اختیار عموم قرار گرفته است. در بین مبلمان مصری ساخت ایران و مبلمان اصلی ، تفاوت خاصی دیده نمی شود ولی کیفیت مبلمان مصری اصلی و حرفه ای ، بسیار بیشتر است. مبل های مصری سلطنتی در واقع حجیم و بزرگ هستند که این موضوع، باعث شده است که نرم تر باشند و بتوان به راحتی روی ان نشست. هر چند بایستی این نکته را نیز مدنظر داشته باشید، که این مبلمان برای خانه های کوچک چندان مناسب نیست و قرار گرفتن این مبل ها در چنین خانه هایی ، باعث کوچک نشان دادن خانه می شود و فضای ان را دلگیر می کند.
برای چنین خانه های کوچکی، قرار دادن مبل های استیل و راحتی کم حجم تر مناسب می باشد. هم چنین این مطلب را بایستی در مورد دکوراسیون مبل مصری گفت که، این مبلمان برای خانه هایی با سبک کلاسیک بسیار ایده ال هستند و به دلیل تجملاتی که دارند، چنین سبک خانه هایی را بی نهایت زیبا می کنند.
البته قرار دادن مبلمان مصری ، در فضای سبک مدرن و حتی سنتی ایرانی نیز باعث زیبایی فضا می شوند، به هر حال چیدمان چنین مبل هایی کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد. چنین مبل هایی نیز احتیاج به فرش ساده و مصری داشته و پرده های اتاق پذیرایی نیز باید هماهنگ با این مبل ها باشند، چرا که فضا از اراستگی بیشتری برخوردار خواهد شد.
برای اینکه عمر مبل های خود را، افزایش دهید می توانید یک سری مراقبت هایی را انجام دهید، برای مثال می توانید مبل هه را در مکانی قرار دهید که نور خورشید به طور مستقیم به ان ها نتابد، و یا حتی هنگامی که از مبلمان خود استفاده نمی کنید، بهتر است که روی ان ها را با سلفون و یا کاور و یا حتی پارچه ای بپوشانید تا الوده و کثیف نشوند، و زیاد به شستشو احتیاج پیدا نکنند.
مبلمان مصری به دلیل اینکه بر روی ان ها منبت کاری انجام می شود، از چوب و در واقع از متریال بسیار با کیفیت و با دوام ساخته شده اند،البته که بایستی گفت هر وسیله ی عمر مشخصی دارد و در واقع استفاده اشخاص از ان نیز در طول عمر ان ها موثر است.