مشخصات بوفه های چوبی و نحوه تولید ان ها
مشخصات بوفه های چوبی و نحوه تولید ان ها

نمایش فروشگاههای دکوراسیون داخلی در شهرشما...کلیک کنید

مشخصات بوفه های چوبی و نحوه تولید ان ها

بوفه های چوبی یکی از پرفروش ترین محصولات فروشگاه های لوازم خانه می باشد که، برای چیدمان و دکوراسیون منزل بسیار مناسب می باشد. بسیاری از افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند نیز از اینگونه از بوفه ها برای منازل خود خرید می کنند. بوفه های چوبی به دلیل جذابیت و ظاهر زیبایی که دارند بسیار محبوب هستند، و می توانند تغییرات عمده ای را در منزل ایجاد کنند ،استفاده از وسایل زینتی و تزیینی در کنار این بوفه ها موجب زیبایی هر چه بیشتر ان می شود. 
بوفه های چوبی دارای طرح ها و نقش ها و منبت کاری های زیادی بر روی خود می باشند که جلوه ی سلطنتی به ان ها می دهد و بسیار با شکوه می شوند. ساختن این بوفه ها و ایجاد نقش روی ان ها کار هر تولید کننده ای نیست و به مهارت بسیار بالایی نیاز دارد. کارگاه های زیادی وجود دارند که از متخصصان و کارشناسان زبده برای ساخت انواع بوفه ها استفاده می شود و برای تولید ان ها زحمت زیادی کشیده می شود، البته این نکته را باید گفت که هزینه ی این بوفه ها زیاد است و گران می باشند، البته برخی نیز از نوع دست دوم بوفه های چوبی استفاده می کنند که قیمت ارزان تری داشته باشند.
این بوفه ها در اتاق پذیرایی قرار داده می شوند و ابعاد ان ها متناسب با اندازه ی فضای خانه در نظر گرفته و ساخته می شود و ظروف انتیک در درون ان ها می توان قرار داد. بوفه های چوبی کلاسیک دارای انحنا بوده و گرد هستند، و هم چنین منبت کاری شده اند.
بوفه های چوبی در طرح و حالت استند نیز ساخته می شوند که بدون درب می باشند و کاملا صاف هستند و طرح و نقش کمتری دارند که برای خانه های سبک روستیک و مدرن مناسب هستند.
البته بهتر است که در خانه های با متراژ کوچک ، ظروف قیمتی خود را بر روی شلف و یا کابینت قرار دهید. اینگونه بوفه ها فضای بیشتری از اتاق پذیرایی را اشغال می کنند ، پس بهتر است که جای مناسب و خلوتی را برای ان در نظر بگیرید.
برخی دیگر از بوفه ها ، رنگ امیزی شده اند که مناسب انواع رنگ و طرح دکور های مختلف است که می توانید از رنگ های مختلف ان بهره مند شوید، از این طریق می توانید بوفه را مرکز توجه قرار دهید. جنس بوفه های چوبی ام دی اف و های گلس می باشد که در برابر اب و رطوبت بسیار مقاوم و با دوام هستند و می توانید ان ها را با دستمالی نمدار تمیز کنید.
هم چنین روکش های خوبی که بر روی این بوفه ها و ویترین ها قرار می گیرد و ان ها را در برابر ضربه و خراش محفوظ و مصون می کند. در بسیاری از این بوفه ها ، شیشه ها تعبیه شده اند که به عنوان حایل بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی دیگر ، ساختشان به نحوه ای است که در زیر ویترین، قسمتی به عنوان کمد و یا صندوق در نظر گرفته شده است که از نظر خارج است، و می توان درون ان ها انواع ظروف را قرار داد.
در کنار بوفه های سلطنتی با طرح ها سنتی و با شکوه، برخی دیگر از بوفه ها به نحوی تولید می شوند که طرح های ویژه ای را دارند و با رنگ های جذاب مزین می شوند، که در ابعاد مختلفی تولید می شوند و گاهی از تور و سیم به عنوان شیشه در ان استفاده می شود که برای دکور و طراحی روستیک متناسب است.