ویژگی های پنجره های چوبی مدرن
ویژگی های پنجره های چوبی مدرن

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی...کلیک کنید

ویژگی های پنجره های چوبی مدرن


چوب به طور سنتی و گاهی مدرن برای ساخت انواع پنجره ها مورد استفاده قرار میگیرد، چوب هایی که برای ساخت پنجره استفاده می شوند به هیچ عنوان به محیط زیست اسیبی نمی رساند و بسیار مناسب است و با دوام و زیباست.
چوب علاوه بر داشتن همه ی این ویژگی ها، می تواند  نویز و صدا جذب کند و به عنوان عایق صدا و هم چنین گرما و سرما عمل کند. هم چنین چوب میکروب ها را نیز به فضا عبور نمی دهد و استفاده از ان بسیار مناسب است. شایان ذکر است که این پنجره ها را گاهی افراد از خریدشان سر باز می زنند چرا که بر این باورند که چوب متورم می شود و ترک بر می دارد. پس بهتر است که برای ایجاد پنجره حتما از نوع با کیفیت ان سفارش دهید و از کیفیت های پایین استفاده  نکنید.
باید این نکته را نیز ذکر کرد که پنجره های چوبی ارزان نمی باشند و یک پنجره که به خوبی ساخته و پرداخته شده است ، درصد رطوبت بسیار کمتری را به خود جذب می کند و در طراحی و کیفیت بی نظیر است.
بسیاری از افراد نیز از سوختن این چوب ها و در معرض قرار گرفتن ان ها در برابر حشرات می ترسند در حالی که باید گفت که این چوب ها با مواد خاصی ترکیب می شوند که از سوختن ان ها جلوگیری می شود و هم چنین با زدن لاک هایی بر روی ان ها از گزند حشرات نیز مصون می مانند.
برای خرید چنین پنجره هایی تنها توجه به قیمت ان ها کافی نیست و باید به این مورد نیز توجه کنید که چوب به خوبی خشک شده باشد و تمامی اقدامات انجام شده باشد چرا که در غیر این صورت، مواد تغییر شکل می دهند و بر روی چوب قارچ رشد می کند.
نصب پنجره های چوبی بعد از اماده شدن دیوار ها و سقف انجام می شود، برخی پنجره های چوبی دو جداره سفارش می دهند که ان هم برای خود مزایا و معایب خاصی را دارد و بهتر است که از چوب بلوط، سدر و یا کاج باشد.
پنجره های چوبی در برابر حرارت و نور خورشید نیز مقاومت بالایی دارند و از طرفی نیز قابلیت شستشو دارند و احتیاجی نیست که ان ها را رنگ امیزی کرد، نصب ان ها به راحتی انجام می گیرد، در هر شرایط اب و هوایی نیز قابلیت اجرا و نصب را دارد.
این پنجره های چوبی مدرن وزن سبکی دارند، و به قدری محکم و مستحکم هستند که احتیاجی به وجود فلز در کنار خود ندارند، و طول عمر بالایی دارد و در برابر خوردگی بسیار با دوام است. عدم ایجاد صدا در هنگام طوفان و هم چنین دارای ضریب ایمنی بالایی نیز در برابر سرقت دارد.
 بسیاری از این پنجره های چوبی با شیشه های رنگی همراه می شوند که ظاهری بسیار زیبا به خود می گیرند و برای خانه های سنتی بسیار مناسب هستند، اما برای خانه های مدرن از شیشه های معمولی و با کیفیت استفاده می شود.
بعد از درب این پنجره است که باعث نوردهی به داخل فضا می شود و این پنجره های چوبی، در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می شوند که نوردهی ان ها باهم متفاوت است و بهتر است که در خرید ان دقت کنید.
طرح هایی که برای اینگونه از پنجره ها ، عمومی می باشد، عبارتند از: پنجره کوچک، پنجره لولا دار، پنجره کشویی، پنجره ویلایی، پنجره دو قسمتی و پنجره بادگیر.
این پنجره ها در برابر ضربه نیز مقاوم هستندو سریع از بین نمی روند. هم چنین به دلیل سازگاری با محیط زیست، بر روی سلامت انسان نیز تاثیر منفی نمی گذارند.