نمایی متفاوت برای ساختمان با سنگ تراورتن
 نمایی متفاوت برای ساختمان با سنگ تراورتن

نمایش فروشگاههای دکوراسیون داخلی اطراف شما...کلیک کنید

نمایی متفاوت برای ساختمان با سنگ تراورتن

از جمله سنگ های رسوبی و در عین حال تزیینی ، می توان به سنگ تراورتن اشاره کرد که یک نوع سنگ آهک متخلخل محسوب می شود . سنگ تروارتن از جمله سنگ هایی است که ، دارای حفره های بسیار زیادی توسط ، گاز های موجود در آب گرم است . از مزایای این سنگ می توان به عایق صوتی بودن و همچنین حرارتی اشاره کرد ، همچنین لازم به ذکر است که ، سنگ تروارتن به دلیل دارا بودن حفره های بسیار ، در برابر آتش سوزی نیز از مقاومت بسزایی برخوردار می باشد . 
اما مقاومت در برابر آتش سوزی تنها مزیت حفره های موجود ، در سطح سنگ تروارتن نیست ، بلکه این حفره ها در زمانی که قصد نصب سنگ تروارتن را با استفاده از ملات سیمانی دارید ، ملات به داخل این حفره ها نفوذ پیدا میکند و در نتیجه ، از سقوط سنگ تروارتن پیشگیری می کند . 
شاید به همین دلایل باشد که در انتخاب یک نوع سنگ ، برای نمای ساختمان ، اکثرا تمایل به استفاده از سنگ های طبیعی دارند ، چرا که بدون شک سنگ های طبیعی علاوه بر ، پایداری و مقاومت بالا ، دارای طرح و رنگ های متنوعی نیز می باشند . 
همانطور که در فوق نیز اشاره شد سنگ تروارتن ، دارای تخلخل یا همان حفره های بسیار زیادی می باشد ، و همین تخلخل باعث شده که سنگ تروارتن بعد از سنگ گرانیت ، از مقاوم ترین و با کیفیت ترین سنگ های ساختمانی محسوب شود .
سنگ تروارتن هم ، همچون دیگر سنگ ها دارای انواع مختلفی است ، برای مثال از جمله بهترین و با کیفیت ترین سنگ های تروارتن می توان به سنگ تروارتن عباس آباد ، سنگ تروارتن حاجی آباد ، سنگ تروارتن سیلور ، سنگ تروارتن آتش کوه و ....  اشاره کرد . 
در خصوص سنگ تروارتن عباس آباد باید متذکر شد که ، این سنگ در مقایسه با دیگر انواع تراورتن از تخلخل کمتری برخوردار است ، و در عین حال دارای زیبایی منحصر به فرد و همچنین مقاومت بسزایی در برابر باران های اسیدی و صیقل پذیری بسیار عالی نیز می باشد . 
سنگ تروارتن حاجی آباد ، از جمله دیگر سنگ های با کیفیت تروارتن است ، این سنگ قابلیت استفاده در تمامی شرایط آب و هوایی را دارا می باشد و مهم تر اینکه ، به دلیل اینکه سنگ تروارتن حاجی آباد کاملا به صورت بی موج فراوری می شود ، از آن در نما های کلاسیک و همچنین رومی استفاده می شود . 
سنگ تروارتن سیلور ، بر خلاف سنگ عباس آباد از تخلخل بسیار زیادی برخوردار است ، از جمله ویژگی  های مثبت سنگ تراورتن سیلور می‌ توان به ، رنگ زمینه دودی و تیره آن اشاره کرد ، چرا که اثرات کثیفی بر روی این سنگ نسبت به سنگ های دیگر تروارتن که دارای رنگی روشن هستند ، بسیار کمتر می باشد ، نکته دیگر که در خصوص سنگ تروارتن سیلور باید به آن اشاره کرد ، این امر است که سنگ تروارتن سیلور به  دو صورت بی موج و موج دار ، فراوری می شود . 
سنگ تروارتن آتش کوه از دیگر انواع سنگ های تروارتن است که ، همچون سنگ تروارتن سیلور به دو صورت موج دار برای نمای ساختمان های مدرن و بی موج برای نمای ساختمان های کلاسیک و رومی  فراوری می شود ، از جمله ویژگی های مثبت سنگ تروارتن آتش کوه می توان به ، تراکم بالای  و  همچنین ساب پذیری آن اشاره کرد . لازم به ذکر است که سنگ تروارتن آتش کوه به علت ساب پذیری بالایی که دارد ، می توان از آن حتی برای ساخت راه پله ها نیز بهره برد .