بررسی مزایای بی شمار آردواز
بررسی مزایای بی شمار آردواز
نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی در شهر شما...کلیک کنید

بررسی مزایای بی شمار آردواز 

در اکثر قریب به اتفاق شهر های شمالی کشور و مناطق پر بارش ، شاهد سقف های شیروانی بوده ایم ، سقف هایی که در هنگام بارش شدید باران ، باعث سرازیر شدن باران می شوند و از بروز هر گونه اتفاق و حادثه ای ، برای سقف جلوگیری می کنند . 
آردواز ، از جمله مصالح ساختمانی است که از سقف شما در برابر باران های شدید ، تگرگ ، و حتی بارش سنگین برف ، آلودگی های شیمیایی ، خوردگی ها ، و مهم تر از همه تغییرات دمایی و ... مراقبت می کند، آردواز از ترکیب شدن آزبست ، آب ، پنبه نسوز ، مواد شیمیایی ، سیمان و در نهایت الیاف مصنوعی به وجود می آید ، و از آن به منظور محافظت کردن از نمای ساختمان و یا حتی زیباتر ، به نظر رسیدن  سقف های شیروانی استفاده می شود . ذکر این نکته حائز اهمیت است که ورقه های آردواز ، با شیب های متفاوت طراحی شدند و غالبا به صورت پله ای می باشند ، در خصوص رنگ ورقه های آردواز باید اشاره کرد که ، رنگ ابتدایی و شکل ظاهری این ورقه ها همچون رنگ بتن است ، اما از جمله ویژگی های مثبت آردواز این امر است ، که دارای قابلیت رنگ پذیری می باشد ، و هر شخص بسته به سلیقه خود و محیطی که در نظر  دارد ، می تواند آنان را رنگ کند . 
برخورداری از قابلیت رنگ پذیری ، تنها مزیت آردواز نیست ، بلکه لازم به ذکر است که این ورقه ها از دوام و مقاومت بسیار بالایی ، برخوردار می باشند ، و مهم تر اینکه آردواز در برابر تمام عامل های نفوذ خارجی ، همچون باران ، گرد و غبار و ... نفوذ بسیار زیادی را دارا است . 
آردواز از جمله مصالحی است که ، دارای طراحی زیبا و خاص کلاسیک می باشد و مهم تر از همه ، این امر است که آردواز نسبت به سایر مصالح ساختمانی ، از وزن بسیار کمتری برخوردار می باشد . 
همچنین لازم به ذکر است که در هنگام اجرا و نصب آردواز ، به علت استفاده از فوم و حتی پشم شیشه ، ساختمان شما به طور کامل عایق می شود ، در برابر نفوذ گرما و حتی سرما . 
اما در خصوص انواع آردواز باید ذکر کرد ، که به طور کلی دو نوع آردواز موجود می باشد ، یکی آردواز سیمانی و دیگری آردواز فلزی . آردواز سیمانی ، که از آن اکثرا برای نمای اصلی ساختمان و یا حتی ، سر در ورودی ، سقف ساختمان ها و انواع اتاق های کلبه ای و ... استفاده می شود ، به شکل پله پله طراحی شده که دارای شیب قابل تنظیم نیز است . و آردواز فلزی که ، در مقایسه با آردواز سیمانی هم مقاوم تر است و هم دارای مزایای بیشتری هست ، برای مثال آردواز فلزی ، دارای رنگ بندی های متنوع و زیبایی هست بر خلاف آردواز سیمانی ، و یا حتی آردواز فلزی بر خلاف سیمانی ، به هیچ وجه ترک نمیخورد و شکست ناپذیر نیز می باشد ، و مهم تر اینکه آردواز فلزی نسبت به سیمانی ، دارای طول عمر طولانی تر و به عبارتی ماندگاری بالاتری است ‌. 
همانطور که در فوق نیز اشاره شد ، تنها کاربرد آردواز استفاده در سقف های شیروانی منازل و ... نیست ، بلکه می توان علاوه بر سقف های خانه های ویلایی ، در آلاچیق ها ، فضا های استراحت گاهی موجود در جنگل ها ، سر در ورودی پارکینگ ، قسمت فوقانی پنجره ها ، و ... از آردواز استفاده کرد .