چیدمان آشپزخانه اوپن دار
چیدمان آشپزخانه اوپن دار

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی و بهترین پیمانکاران بازسازی در شهر شما...کلیک کنید

چیدمان آشپزخانه اوپن دار

قلب هر خانه ای اشپزخانه است و خانم ها اکثر اوقات خود را در اشپزخانه می گذرانند، پس نوع چیدمان اشپزخانه تاثیر بسیار مهمی در روحیه افراد دارد و خانه را نیز زیباتر و دلباز تر می کند،قبل تر ها اشپزخانه ها فقط مربوط به غذا پختن بودند اما امروزه محل غذا خوردن نیز هستند و افراد قسمتی خیلی بیشتری از وقت خود را در ان می گذرانند.  اشپزخانه های اوپن دار هم معایب دارند و هم یک سری مزایا دارند در واقع اشپزخانه یک مکان خصوصی نیست و چه بسیار بهتر که مراحل طبخ و پخت غذا دیده شود و این بسیار لذت بخش خواهد بود از طرفی افراد میتوانند برخی از وسایل خود را بر روی اوپن نیز قرار دهند و از ان استفاده کنند.
برای مثال می توان گفت داشتن اوپن برای اشپزخانه محیط خانه را دلباز تر میکند به این طریق که اگر اشپزخانه اوپن نداشته باشد و با دیوار پذیرایی مماس باشد ، خانه دلگیر بنظر می رسد، حال اگر اوپن قرار داشته باشد و حالت جزیره ای نیز داشته باشد، یک مکان برای صرف صبحانه نیز تدارک دیده می شود و می توان وعده های غذایی را در این قسمت صرف کرد.
در برخی از خانه ها که تناژ رنگ تیره دارند و کوچک هستند و موقعیت اشپزخانه نیز در پشت خانه می باشد، بسیار دلگیر خواهد بود حال اگر اوپن قرار داده شود باعث مدرن شدن اشپزخانه می شود و فضا را نیز لوکس می کند.
مدل اوپن اشپزخانه های ایرانی از طرح های ساده الهام گرفته می شود، اینگونه از طرح ها رنگ روشن داشته و از سنگ استفاده می شود که در عین سادگی بسیار زیباست. خانم های خانه دار بسیاری از ظروف های خود را بر روی این قسمت از اشپزخانه قرار می دهند، که البته برخی از افراد این نوع چیدمان را مناسب نمی دانند و از شلف ها و قفسه های مختلف در کنار این اوپن استفاده می کنند و وسایل و ظروف خود را بر روی ان قرار می دهند.
برای زیبایی هر چه بیشتر اشپزخانه می توانید از چراغ های هالوژنی در سقف این اوپن ها استفاده کنید، و در سطح کانتر این اوپن ها از سنگ های رگه دار و یا چوب های زیبا استفاده کنید، که جلوه ای بسیار زیبا و به دور از اغراق به دکوراسیون و چیدمان اشپزخانه شما می دهد.
استفاده از اوپن برای اشپزخانه های بزرگ نیز موجب زیبایی ان می شود به خصوص اینکه اگر این اوپن در درون آشپزخانه ایجاد شود و رنگ و طرح ان متناسب با رنگ دیوار و کابینت ها باشد، موجب مدرن شدن ان می گردد.
اگر شلف های داخل اشپزخانه را نیز زیاد تر کنید و از اکسسوری های بیشتری استفاده کنید محیط اشپزخانه تان بزرگتر بنظر می رسد. امروزه در بازار می توانید از نمونه های اوپن های متحرک برای اشپزخانه تان سفارش دهید، این اوپن های متحرک در واقع کابینت هایی هستند که بر روی ان ها میز قرار گرفته است و دارای کشو نیز هستند، در این صورت می توانید در هر قسمتی که دلخواه شما بود ان را قرار دهید و یا حتی جزیره را به میز ناهار خوری تبدیل کنید.
جزیره های سفید و مینیمال با چرخ های ظریف می توانند ، اشپزخانه را مدرن و ایده ال کند و یا حتی می توانید از این طریق اشپزخانه تان را کوچک یا بزرگ کنند.
ایده های دیگری از این اوپن ها نیز وجود دارد که قسمتی از ان متحرک و قسمت دیگر ان ثابت است به این طریق که صفحه کانتر ان با پایه ها ثابت بوده ولی کشو ها و قفسه های ان از طریق همان چرخ ها متحرک هستند. برای مثال ممکن است شما در اشپزخانه به میزکار احتیاج داشته باشید پس می توانید ان را حرکت داده و کار خود را انجام دهید و پس از اتمام کار ان را به جای خود بر گردانید.