پرده های خاص و دلنشین بامبو
پرده های خاص و دلنشین بامبو

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی در شهر شما...کلیک کنید

پرده های خاص و دلنشین بامبو

بامبو ، یا همان  نی ، و خیزران از خانواده های گراس ، علوفه ، کرامینه و یا گندمیان می باشد که جزئی از علفه های غول پیکر محسوب می شود . از این گیاه زیبا ، طی سالیان گذشته استفاده های مفیدی شده است ، برای مثال از دیرباز ، از چوب بامبو برای مصارف گوناگونی همچون تولید پرده استفاده میشد که ، با نام های پرده حصیری و یا حتی پرده چوبی بیشتر شهرت داشت . و مردمانی که ساکن مناطق گرم زمین بودند همچون نزدیک استوا ، بیشتر از این پرده ها بهره می بردند ، و یا سایر مردم در فصل گرم تابستان به جای استفاده  از پرده های دیگر ، ترجیح می دادند از پرده بامبو استفاده کنند چرا که ، با نصب این پرده ها بر روی پنجره ها و یا حتی درب منزل می‌ توانستند دمای محیط منزل شان را ، معتدل نگه دارند ، و همین علت باعث شد که امروزه نیز پرده های بامبو با ظاهری متفاوت تر از گذشته و با امکاناتی بیشتر برای مصرف کنندگان تولید و عرضه شود . 
در خصوص مکانیزم  پرده های زیبای بامبو باید ذکر کرد که ، مکانیزم و کنترل پرده های بامبو ، به صورت جمع شدن طبقه ای ، پله ای و یا پلیسه ای و .. است ، همچنین ذکر این  نکته نیز حائز اهمیت است که در پرده های بامبو حداکثر می توان ، عرضی یک تیکه و 210 سانتی متری را سفارش داد ، اما در خصوص طول این پرده هیچ گونه محدودیتی برای مشتری وجود ندارد .
از مزیت های پرده های زیبای بامبو می توان به ، نصب آن که به سهولت و در کمترین زمان ممکن است اشاره کرد ، همچنین باید ذکر کرد که پرده های بامبو از جمله پرده هایی می باشند که دارای عایق سرما و گرما هستند ، بدین صورت که در تابستان محیط منزل را خنک نگه می دارند و در زمستان نیز محیطی گرم را فراهم می کنند ، و مهم تر این که ، پرده های بامبو حتی در مقابل تابش مستقیم نور خورشید نیز از مقاومت بسزایی برخوردار می باشند و ، حتی در استفاده طولانی مدت هم رنگ آن ها بر اثر تابش نور خورشید تغییر نخواهد کرد ، اما این تمام ماجرا نیست بلکه پرده های بامبو حتی در مقابل ضربه و کشیدگی نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند  ، تمیز کردن پرده های بامبو نسبت به سایر پرده های موجود در بازار ، بسیار راحت تر و سریع تر است ، همچنین شایان ذکر است که پرده های بامبو دارای انواع  بی شماری از طرح ها و رنگ های مختلفی هستند ، که می توان به راحتی برای هر مکانی از آنان استفاده کرد ، و یا حتی در صورت تمایل می توان هر عکسی را بر روی این پرده ها چاپ کرد بدون هیچ گونه نگرانی ، چرا که این پرده های با کیفیت ، دارای ثبات رنگ تحت هر شرایط محیطی می باشند .
پرده های بامبو دارای این قابلیت هستند که در صورت تمایل بر حسب سلیقه مشتری ، به صورت مکانیکی و یا دستی عرضه شوند ، بدین حالت که در صورت مکانیکی ، از ریموت کنترل جهت استفاده برقی از آن ، بهره ببرند . و در نهایت باید اشاره کرد که پرده های بامبو ، نسبت به سایر پرده های موجود در بازار ، علاوه بر  داشتن وزنی سبک ، دارای قیمت مقرون به صرفه ای نیز می باشند ، و می توان با صرف مقدار کمی هزینه ، زیبایی محیط را دو چندان کرد .
ذکر این نکته ضروری است که پرده های با کیفیت و زیبای بامبو ، فقط برای مصارف خانگی مناسب نیستند ، بلکه از این پرده های زیبا می توان در لمکده ها ، آتلیه ها ، رستوران ها و ... استفاده کرد .