بررسی تفاوت های چشمگیر پنجره های ترمال بریک و Upvc در چند دقیقه
بررسی تفاوت های چشمگیر پنجره های ترمال بریک و Upvc در چند دقیقه

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی...کلیک کنید

بررسی تفاوت های چشمگیر پنجره های ترمال بریک و Upvc در چند دقیقه 

 پنجره های زیبای ترمال بریک و Upvc از جمله پنجره هایی می باشند که ، هر دو آنان هم عایق سرما و هم عایق گرما هستند بدین معنی که ، در فصول سرد سال اجازه خروج هوا گرم داخل منزل به بیرون و ورود هوای سرد به داخل منزل را نمیدهد و در ، فصول گرم سال نیز ، اجازه خروج هوا خنک داخل را به بیرون نمیدهد ، اما این آلومینیوم  پنجره های ترمال بریک و Upvc نیست که عایق گرما و سرما هست ، بلکه به علت دارا بودن تیغه پلی امید عایق در پنجره ترمال بریک و Upvc کاملا ارتباط بین دو جدا بیرونی و داخلی پنجره قطع می شود و به همین سبب ، پنجره ترمال بریک و Upvc عایق گرما و سرما می شوند . 

اما در مقام مقایسه بین پنجره ترمال بریک و پنجره Upvc باید از چند جهت این دو پنجره را مورد بررسی قرار دهیم ، مورد اول از جهت قیمت این دو پنجره است ، پنجره های Upvc در مقایسه با پنجره ترمال بریک از قیمت مقرون به صرفه تر و به قولی ارزان تر برخوردار می باشند اما ، پنجره های ترمال بریک تقریبا می توان گفت که قیمتی حدود دو نیم برابر ، بیشتر از پنجره های Upvc را دارند .
اگر بخواهیم از منظر عایق بودن این دو پنجره را با هم مقایسه کنیم  ، باید ذکر کرد که در صورتی که در هر دو پنجره از پلی آمید جهت عایق کردن آنان استفاده شود ، هر دو ، تقریبا می توان گفت که در عایق بودن یکسان هستند ، اما ذکر این نکته نیز ضروری است که پنجره های Upvc در برخی موارد به علت ذات Upvc در مقایسه  با ترمال بریک از عملکرد بهتری در خصوص  عایق بودن ، صوتی و حرارتی برخوردار هستند .
مورد دیگری که در خصوص مقایسه بین این دو پنجره باید به آن اشاره کرد ، مقایسه از جهت کیفیت و همچنین تغییر رنگ در تمامی شرایط آب و هوایی است ، همانطور که خود نیز واقف بر این امر می باشید پنجره های Upvc ، به طور ذاتی دارای رنگ سفیدی هستند ، هرچند که این پنجره دارای رنگ های دیگری همچون چوبی و یا ... است ، اما رنگ سفید آن در مقایسه با رنگ های دیگر ، دارای این قابلیت است که در هر شرایط آب و هوایی که وجود دارد ، باقی بماند ، و کیفیت بهتری را نیز داشته باشد ،  پنجره های ترمال بریک آلومینیومی آنادایز شده در مقایسه با پنجره های دکورال و رنگی Upvc ، از کیفیت ، مقاومت و ... بسیار بیشتری برخوردار می باشد .
جهت دیگری که می توان آن را مورد بررسی قرار دارد ، از نظر یراق آلات آن ، است . در این خصوص لازم به ذکر است که یراق آلات به کار رفته در پنجره Upvc و هم در پنجره ترمال بریک ، تقریبا یکسان می باشد اما به طبع تفاوت هایی در این بین موجود است برای مثال ، بهتر است که اگر انتخاب شما پنجره های کشویی ، با عرض بیشتر از سه متر و همچنین ارتفاعی بالاتر از دو متر است ، از پنجره ترمال بریک استفاده کنید و اگر ، تمایل دارید که از پنجره Upvc استفاده کنید ، بهترین گزینه پنجره Upvc ویستابست با یراق ROTO می باشد . و در نهایت لازم به ذکر است که پنجره های Upvc به علت سبک وزن بودن نسبت به ترمال بریک ، از مزیت های بسیاری برخوردار هستند ، که یکی از این مزیت ها هنگامی است که ، به جهت پایین آوردن وزن سازه ، اکثرا تمایل به استفاده از پنجره های Upvc دارند .