ایده های بی نظیر و خلاقانه برای یک گلخانه زیبا
 ایده های بی نظیر و خلاقانه برای یک گلخانه زیبا

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی در شهر شما...کلیک کنید

ایده های بی نظیر و خلاقانه برای یک گلخانه زیبا

وجود یک گلخانه زیبا برای یک خانه همیشه موجب زیبایی هر چه بیشتر ان می شود، ساخت یک گلخانه در منزل را می توانید در فصل پاییز و یا بهار شروع کنید و بهتر است که به جای سفارش یک گلخانه، ان را خودتان بسازید. اگر می خواهید در حیاط منزل این کار را انجام دهید باید به چند مورد و نکته توجه کنید ، شما می توانید با کاشت انواع گیاهان و سبزیجات در باغچه حیاطتان تمامی مواردی که احتیاج دارید را تامین کنید،می توانید یک مونتاژ باغچه برای حیاط خود تهیه کنید و با توجه به سلایق خودتان ان را بسازید.
اگر قرار است گلخانه ای که ساخته می شود بزرگ باشد و بخش زیادی از حیاط را به خود اختصاص دهد لازم است که با شهرداری ارتباط برقرار کرده و مجوز تهیه نمایید. ایجاد گلخانه در فضای حیاط به دلیل ویژگی خوب ان است که دارای گرما و نور مناسب برای گیاهان می باشد. در نتیجه باید در جای خوبی قرار بگیرد که بهینه بوده و معمولا در سمت جنوب و جنوب شرقی ایجاد شود.
باید توجه داشته باشید که گلخانه شما در طول روز حدود ۶ ساعت نور خورشید و گرمای ان را دریافت کند ، و حتما اگر در مکانی قرار گرفته اید که از لحاظ اب و هوایی سرد و پر باران می باشد بهتر است این گیاهان در برابر بارش برف و باران محافظت شوند. برخی از افراد گلخانه خود را با شیشه درست می کنند که این مطلب سنتی ترین لعاب گلخانه ها می باشد، اما شیشه سنگین و شکننده است در نتیجه بیشتر گلخانه ها دیوار ها و اطرافشان از پلی کربنات و اکرلیک تشکیل می شود. این صفحه های پلی کربنات و اکریلیک و فایبر گلاس عایق بسیار خوبی نیز می باشند، انعطاف پذیر می باشند و به خوبی نور را عبور می دهند.
هر چند که ورقه های فایبرگلاس بیشتر بماند ، تغییر رنگ می دهد ولی ورقه های پلی اتیلن بسیار مقرون به صرفه می باشد، و برای ساخت گلخانه بسیار راحت و اسان می باشد و اجرای وان به خوبی انجام می شود. اما خب باید این مطلب را در نظر داشته باشید که این ماده زیاد سخت نیست و ممکن است سوراخ شود.
اکثر قاب های گلخانه از چوب و فلز ساخته شدند، چوب ارزان تر و کار با ان اسان تر است و برای ساخت انواع گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد. حال ان که فلز بسیار مقاوم و با دوام تر از چوب می باشد، و در برابر اب و هوا مستحکم است و بسیار مقرون به صرفه است.
در برخی از گلخانه ها از الومینیوم نیز استفاده می شود چرا که مقاومت بالایی داشته و در برابر خورندگی با دوام  و قوی است.
کف گلخانه ها از مواد مختلفی تشکیل می یابد برخی از افراد از شن و یا چوب و یا سنگ فرش و بتن استفاده می کنند که هر کدام کارایی مخصوص به خودش را دارد. برخی کف گلخانه را تنها از خاک پر می کنند که این موضوع فقط برای مواردی است که حیاط شما همیشه خشک باقی بماند، چرا که در غیر این صورت ان محوطه کاملا گل الود خواهد شد.
اگر بخواهید از بتن برای کف گلخانه استفاده کنید مناسب نمی باشد چرا که هم گران است و هم به خوبی پوشش نمی دهد، استفاده از شن برای کف ان بسیار مناسب می باشد و از لحاظ هزینه نیز ارزان است و حتی می توان با اضافه کردن شن های بیشتر ان را بازسازی کرد.
برای تنظیم دمای داخل گلخانه در فصل تابستان می توان از پنجره های دریچه دار استفاده کرد و در فصل زمستان برای گرم کردن ان می توان از بخاری های برقی استفاده کرد.