نگاهی گذرا به کاربرد های فراوان بکدراپ
نگاهی گذرا به کاربرد های فراوان بکدراپ

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی وپیمانکاران بازسازی در شهر شما...کلیک کنید

نگاهی گذرا به کاربرد های فراوان بکدراپ 


بکدراپ ، همانطور که میدانید به انواع پارچه هایی گفته می شود که دارای طرح های فوق العاده زیبا و دلنشین می باشند ، جالب است که بدانید پیشینه این پارچه های طرح دار ، به کشور هندوستان باز میگردد که در واقع ، اکثر مردمان هندوستان از این پارچه طرح دار در معابد و حتی در منازل خود استفاده می کردند ، اما اینک پس از گذشت سال ها ، بکدراپ علاقمندان و طرفداران بسیار زیادی را در سایر کشور ها ، خصوصا ایران به دست آورده است . 
اگر شما نیز از جمله طرفداران و علاقمندان به بکدراپ باشید ، قطعا خواهید دانست که این پارچه طرح دار رنگارنگ ، در انواع و اقسام طرح های مختلف موجود می باشد که کاربرد های فراوانی را دارد و مهم تر از همه ، این نکته است که بکدراپ هیچ محدودیت سنی ندارد ، و هر شخصی می تواند بکدراپ مخصوص سن و سلیقه خود را تهیه کند ، یکی از کاربرد های شگفت انگیز بکدراپ ، استفاده از آن به عنوان رومیزی در منزل می باشد ، اما این تمام مزیت و کاربرد این پارچه ی طرحدار رنگارنگ نیست ، بلکه عده ای تمایل دارند به جای استفاده از انواع و اقسام پرده های زینتی و طرح دار و ... از بکدراپ به عنوان پرده اتاق خواب خود و یا حتی فرزندان خود استفاده کنند . و یا حتی در برخی قسمت های منزل و یا اتاق خواب می توان به عنوان یک وسیله زینتی دیوار آویخت ، از بکدراپ  استفاده کرد و رنگ و رویی تازه و زیبا به اتاق خواب و یا حتی به منزل بخشید . 
عده ای دیگر ، از طرفداران پر و پا قرص بکدراپ های رنگارنگ ترجیح میدهند ، که به جای تهیه انواع رو تختی های موجود در بازار در طرح ها و رنگ های مختلف ، از بکدراپ به عنوان رو تختی استفاده کنند ، تا به نوعی اتاق خوابشان خاص تر و زیباتر به نظر رسد .
و در نهایت ، عده ای دیگر از علاقمندان به این پارچه ی زیبا ، تمایل دارند که از بکدراپ در سفر های خود ، در کویر ، جنگل ، ساحل و ... به عنوان یک زیر انداز خاص و در عین حال زیبا استفاده کنند .
اما مزیت ها و کاربرد های فراوان بکدراپ به این موارد ختم نمیشود ، اکثر افرادی که به عنوان عکاس مشغول به ثبت لحظه های زیبا هستند ، از بکدراپ می توانند به عنوان یک پس زمینه دلنشین برای ، ثبت عکسهای خود استفاده کنند  و یا حتی می توانند با استفاده از انواع طرح های مختلف بکدراپ ، تصاویر زیبایی از نوزادان ، بزرگسالان و... بیندازند .
و یا حتی به اشخاصی که علاقمند به یوگا می باشند ، می توان پیشنهاد  کرد که از بکدراپ های رنگارنگ و زیبا در کنار سایر وسایل یوگا همچون ، کوسن ، آباژور سنگ نمک و ... استفاده کنند .
همانطور که خود نیز واقف بر این امر هستید ، هر جنسی که در بازار موجود باشد ، دارای قیمت ها و کیفیت های مختلفی نیز هست ، بکدراپ یا تپستری نیز از این قضیه بی شک مستثنی نیست ، طرح های موجود بر روی بکدراپ ، طرح های چاپ شده هستند که بر حسب قیمتی که صرف می کنید برای تهیه بکدراپ ، تقسیم به با کیفیت و بی کیفیت می شوند ، که برخی از طرح های بی کیفیت ممکن است با همان بار اول شستشو ، به طور کلی از بین روند ، اما طرح های چاپ شده  با کیفیت از انواع رنگ ثابت هستند که به راحتی و بدون هیچگونه نگرانی می توان آنها را حتی در ماشین لباسشویی بشویید ، چرا که مایع های شستشو ، عمر و ماندگاری بکدراپ ها را بیشتر می کند .