نگاهی اجمالی بر تاریخچه پوستر
نگاهی اجمالی بر تاریخچه پوستر

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی و پیمانکاران بازسازی در شهر شما...کلیک کنید

نگاهی اجمالی بر تاریخچه پوستر

پوستر ها و کاغذ دیواری ها همواره مورد استفاده ی بسیاری از افراد قرار می گیرند و جایگزین رنگ امیزی دیوار ها هستند، پوستر های دیواری در طرح و نقش و رنگ های مختلف تولید می شوند و از ان جایی که سطح براق دارند باعث انعکاس نور نیز می شوند و محیط را دلباز تر نشان می دهند، این پوستر ها از قدیم در کشور های اروپایی  تولید می شده و مورد استفاده در خانه های روستایی مناطق انگلستان قرار می گرفتند و معمولا از نوع گل گلی ان استفاده می کردند.
در همه ی جهان پوستر ها در واقع کاغذ هایی هستند عمودی که اطلاعات و پیامی را به دیگران منتقل می کنند، برخی از پوستر های دیواری و یا حتی بنر ها تاریخچه شان به رم و یونان باز می گردد که اطلاعات خاصی را به عموم مردم می رساندند، حتی امروزه در سطح شهر ها هم پوستر های تبلیغاتی را می بینیم که بسیار قابل توجه هستند اما در این قسمت ما بنا داریم راجع به پوستر های دیواری و در واقع کاغذ دیواری ها که جنبه ی تزیینی دارند، صحبت کنیم. 
این پوستر ها کاملا با پوستر های تبلیغاتی فرق داشته و می تواند احساس خوب یک روز بارانی، ساحل و دریا، طراوت جنگل و غیره را به شما منتقل کند. برخی بر این باورند که تاریخچه ساخت کاغذ دیواری به چین باستان بر میگردد چرا که اولین کاغذ در چین تولید و اختراع شد و دوم اینکه چینی ها اولین نفراتی بودند که کاغذ های برنجی ساخت خود را بر روی دیوار ها نصب کردند. در قرن هشتم میلادی برخی از چینی ها اطلاعات ساخت کاغذ را به عرب ها انتقال دادند و در نتیجه ان ها نیز شروع به ساخت کاغذ کردند و بسیاری از اروپاییان نیز ان ها را تولید کردند. در دوره رونسانس کاغذ دیواری بر پایه کلیشه چوبی ساخته شد که در بین اشراف و افراد متمول ، استفاده از مرسوم و معمول بود.
طبقه مرفه جامعه  تنها می توانستند اینگونه از کاغذ های تزیینی استفاده کرده و با ان دیوار های خود را بپوشانند و تزیین کنند در حالی که همه بقیه افراد از ان محروم بودند.
پوستر ها رفته رفته تولیدشان رونق پیدا کرد و در رنگ های مختلف تولید شدند، پوستر ها در ابتدا در طرح های فرشینه ساخته می شدند و ازادانه بر روی دیوار ها با چسب هایی که ساخته میشد ، نصب می شدند.
برخی از هنرمندان و کارشناسان ان دوره همانند البرشت دورر که سرشناس بود در زمینه چاپ پوستر های بزرگ و چاپ های تزیینی برای اویختن به دیوار فعالیت زیادی داشته است. قدیمی ترین طرح و نقش کاغذ دیواری به انگلستان بر می گردد که در سال ۱۵۰۹ میلادی ساخته شده و هم اکنون در موزه نگه داری می شود، در اواسط قرن ۱۸ میلادی انگلستان به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده کاغذ دیداری و پوستر به جهان تبدیل شد.
به قدری تولید و ساخت ان افزایش یافت که این بار افراد کارگر و طبقه پایین نیز توانستند از پوستر ها برای زیبا شدن دیوار ها و روح بخشیدن به خانه و اتاق های تاریک و دلگیر استفاده کنند.
ورود پوستر و کاغذ دیواری به کشور ایران به زمان ناصرالدین قاجار بر میگردد چرا که وی علاقه ی زیادی به هنر و معماری مغرب زمین داشت، در نتیجه برای بازسازی کاخ گلستان از پوستر ها و کاغذ دیواری های وارداتی استفاده کردند و بدین ترتیب باعث ورود این پوستر ها شدند که از ان زمان تا به اکنون مورد استفاده قرار می گیرد. دانشگاه آلمان نیز دست به اقدام عجیبی زده و قرار است پوستر هایی را تولید کند که بتواند دیوار ها را از اسیب زلزله حفظ نماید.