چگونگی نوسازی کابینت های اشپزخانه
 چگونگی نوسازی کابینت های اشپزخانه

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی و پیمانکارها در شهر شما...کلیک کنید

چگونگی نوسازی کابینت های اشپزخانه

کابینت ها از اجزای بسیار مهم اشپزخانه ها می باشند و نگه دارنده ی بسیاری از وسایل می باشند و به تمیز و مرتب بودن فضای اشپزخانه کمک بسیاری می کنند و از بسیاری از ظروف چینی و شیشه ای مراقبت می کنند و می توان به عنوان قفسه مواد اشپزخانه هم از ان ها استفاده کرد. زیبایی هر چه بیشتر این کابینت ها باعث زیبایی فضای اشپزخانه نیز می شود و ان را به یک محیط مدرن و حتی کلاسیک تبدیل می کند. در بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها ، انواع و اقسام مدل های مختلف کابینت وجود دارد که می توانید از ژورنال ان ها استفاده کرده و طرح و رنگ دلخواه خود را سفارش دهید ، تا نصاب از طرف ان فروشگاه برایتان کابینت های زیبا نصب کند.
امروزه بیشتر از کابینت های هایگلاس استفاده می شود که در واقع نئوپان با روکش مخصوص به خود است که معمولا یک طرف ان به رنگ سفید است. این گونه از کابینت ها در برابر رطوبت و گرد و خاک مقاومت خوبی دارند و با توجه به رنگ و طرح ان ها می توان محیط اشپزخانه را چشم گیر و زیبا کرد.
بسیاری از افراد به جای تعویض و یا خرید کابینت های نو، ترجیح می دهند که کابینت های اشپزخانه را نوسازی کنند، که اینکار بسیار کم هزینه است و شامل تعویض درب و رنگ امیزی کابینت ها و تبدیل قفسه ها به کابینت ها می باشد، رنگ کردن کابینت های قدیمی از اهمیت بالایی برخوردار است و می توان از یک فرد خبره در اینکار استفاده کرد و بایستی که درب کابینت را جدا کرده و با سمباده رنگ ان را برداشته و مجدد رنگ دیگری به ان زده شود.
اگر بخش وسط کابینت های شما اسیب دیده است می توانید ان بخش را جدا کرده و بعد با استفاده از طلق یا حصیر و یا حتی شیشه ان قسمت را بپوشانید و با رنگ امیزی، باعث تشکیل کابینت تازه ای شوید. و یا اگر بخش کوچکی از درب کابینت اسیب دیده است ، می توانید از شابلون برای طراحی روی درب استفاده کنید و یا از تبحر نقاشی خود استفاده کنید.
استفاده از برچسب های طرح چوب و یا سنگ برای درب کابینت ها و یا بدنه ی ان ها بسیار مناسب است، به خاطر داشته باشید که از برچسب های باکیفیت و مرغوب استفاده کنید تا در هنگام نصب ، پاره نشود.
اگر کابینت های شما خیلی اسیب دیده است و نمی خواهید هزینه ی زیادی بکنید ، می توانید از پرده برای کابینت استفاده کنید و این طراحی کردن ان کاملا به خود شما بستگی دارد. اگر درب کابینت ها سالم است ولی بدنه ی ان اسیب دیده باید گفت که تهیه تجهیزات و وسایل برای بهتر کردن و درست کردن ان بسیار گران تر خواهد بود.
اگر قطعه ی اسیب دیده کابینت از نوع چوبی می باشد ، شما می توانید با وسایل مورد نیاز ان قطعه را تراشیده و به وسیله ی چسب های چوب قوی ان را متصل کنید و اگر ان قطعه اهنی و فلزی می باشد، می توانید به وسیله ی پیچ و مهره قطعه ی جدید را به جای قطعه ی اسیب دیده قرار دهید‌.
قبل تر ها صفحه رویی کابینت ها از جنس سنگ بود ولی امروزه از نوع ام دی اف است،در نتیجه اگر اسیب ببیند بایستی تعویض شود، این مشکل معمولا برای کابینت های ام دی اف کنار سینک ظرف شویی اتفاق می افتد که بایستی تمامی لوله کشی ها و نصب لوازم ظرف شویی به دقت انجام شود و محکم و با دوام باشد تا زود دچار اسیب نشود.