صورتی هلویی ، رنگ سال ۲۰۲۴ موسسه پنتون
صورتی هلویی ، رنگ سال ۲۰۲۴ موسسه پنتون
صورتی هلویی ، رنگ سال ۲۰۲۴ موسسه پنتون
 


هر ساله شرکت پنتون پیش از شروع سال جدید میلادی ،  رنگی را به عنوان رنگ سال اعلام می کند که این موسسه برای سال ۲۰۲۴ ، رنگ صورتی هلویی Apricot Crush را انتخاب و اعلام نموده است . در واقع این امر برای کسب و کار های خصوصی و فعال در حوزه دکوراسیون ، بسیار مهم می باشد . چرا که رنگ دیوار ها ، چیدمان ، و همچنین وسایل این کسب و کار ها ، بر طبق رنگ سال تغییر می کند که این به معنای به روز بودن کسب و کار های دکوراسیون و لوازم منزل ، مد و فشن ، و .. می باشد .
 
پس از اعلام موسسه پنتون ، طراحان دکوراسیون داخلی ، طراحان استایل و مد ، و ... طرح هایی را بر طبق رنگ سال اعلام شده ، ارائه می دهند .
 
رنگ صورتی هلویی Apricot Crush ، ترکیبی از رنگ صورتی و نارنجی می باشد که این رنگ با کد رنگ ۰۲۴ - ۲۵ - ۲۷ در پالت رنگ های این موسسه ، مشخص می شود .
 
رنگ صورتی هلویی در واقع نوعی رنگ نارنجی است که از ترکیب زرد و قرمز به وجود آمده و به همین سبب می توان گفت که این رنگ ، انرژی زیادی دارد و ست کردن این رنگ با رنگ های دیگر ، راحت تر می باشد . استفاده از رنگ صورتی هلویی در دکوراسیون داخلی موجب افزایش انرژی ، انتقال حس گرما ، و بهبود روابط می شود . 
 
از جمله رنگ هایی که می توان با رنگ صورتی هلویی ، ست کرد عبارت است از : 
۱ / رنگ سفید : رنگ سفید ، رنگی‌ مکمل می باشد که با هر رنگی می تواند استایل خنثی و خاص خود را داشته باشد . می‌ توان از این ترکیب در دکوراسیون منزل ، رنگ پرده ، و ... استفاده نمود .
۲ / رنگ سورمه ای : رنگ سورمه ای به سبب آن که رنگ تیره ای است ( نه سفید است و نه مشکی ) می تواند به رنگ صورتی هلویی ، جلوه ای خاص و زیبا بدهد . 
۳ / رنگ طوسی روشن : ترکیب رنگ صورتی هلویی با طوسی روشن ، یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای طراحی و دکوراسیون منزل ( ترکیبی خاص برای مبل ، فرش ، پرده ، و ... ) می باشد .
۴ / رنگ نارنجی روشن : از دیگر رنگ های مناسب برای ترکیب با رنگ صورتی هلویی ، می توان به رنگ نارنجی روشن اشاره کرد . ممکن است این طور برداشت شود که ترکیب رنگ صورتی هلویی با رنگ هایی مثل نارنجی صورت کرم یا حتی صورتی کمرنگ ، مناسب نباشد در حالی که استفاده از رنگ های مذکور در فوق در رنگ صورتی هلویی ، باعث می شود ترکیبی پر رنگ و کمرنگ خلق شود که امروزه این ترکیب بسیار ترند شده است . همچنین باید افزود که : رنگ نارنجی روشن به سبب خیرگی بسیار زیادی که دارد توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند و به همین خاطر ترکیب آن با صورتی هلویی ، ترکیبی خاص خواهد بود .  
 
از دیگر ویژگی هایی که می توان در خصوص رنگ صورتی هلویی اشاره کرد ، عبارت است از : 
۱ / پر انرژی ،
۲ / احیا کننده ، 
۳ / مقوی ، 
۴ / طراوت بخش ، 
۵ / خوشبین ، 
۶ / هیجان انگیز ،
۷ / خلاقیت .