چگونه پنجره خود را تمیز کنید و آنها را بدون لکه و رگه نگه دارید ؟
چگونه  پنجره خود را تمیز کنید و آنها را بدون لکه و رگه نگه دارید ؟
چگونه  پنجره خود را تمیز کنید و آنها را بدون لکه و رگه نگه دارید ؟
 



( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
این نکات، ترفندها و ابزارها را برای شستن پنجره های خود امتحان کنید تا شفاف شوند .
 
اطراف ردپا ها و رکاب های پنجره خود را جاروبرقی بکشید . مسیرها و آستانه پنجره را جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار ، حشرات و تارهای عنکبوت را پاک کنید . اگر پرده دارید ، هر دو را بسته و باز کنید تا همه گرد و غبار گرفته شود .
 
 از اسکاج استفاده کنید
شما باید پنجره های بزرگ را با یک اسکاج تمیز کنید ، درست مانند حرفه ای ها .
 
شما به یک سطل آب گرم با چند قطره صابون ظرفشویی نیاز دارید . صابون کار می کند تا کثیفی را از روی پنجره برداشته و آن را در محلول مایع معلق کند تا زمانی که فرصتی برای پاک کردن آن پیدا کنید .
 
 لکه ها را با پارچه های تمیز کننده عینک پاک کنید
 
اگر این نکته سریع را ندانید ، می‌ تواند یک « درد » واقعی برای تمیز کردن پنجره‌ ها باشد . امروزه اکثر داروخانه ها پارچه های کوچکی که برای تمیز کردن عینک استفاده می شود را می فروشند . این پارچه تنها با یک قطره آب لکه های روی شیشه را از بین می برد . پارچه را مستقیماً با آب اسپری کنید و آن را روی لکه ها و لکه های روی شیشه پاک کنید تا کاملاً تمیز شود .
 
 از گردگیر میکروفیبر تلسکوپی استفاده کنید
 
شما می توانید پنجره های بسیار بلند را با استفاده از گردگیر میکروفیبر تلسکوپی تنها با یک قطره آب تمیز کنید . این پنجره ها معمولاً آنقدر کثیف نیستند ، اما باید به آرامی پاک شوند تا هرگونه تجمع مه آلود از بین برود .
 
 از این ترفند برای بررسی رگه ها استفاده کنید
 
هنگام تمیز کردن بیرون پنجره ، آن را با حرکت افقی تمیز و خشک کنید . داخل را به صورت عمودی تمیز کنید . اگر رگه‌ ای داشته باشید، متوجه می ‌شوید که داخل است یا بیرون .
 
پارچه به جای روزنامه
 
همه شنیده اند که از روزنامه برای خشک کردن پنجره های خود استفاده می کنند . این نکته قرار است به جلوگیری از رگه ها و لکه ها کمک کند . با این حال ، اگر در حال تمیز کردن دیوارهای سفید ، تزئینات سفید یا درج های پنجره سفید هستید ، از روزنامه استفاده نکنید . روزنامه یک لایه روغنی روی پنجره ها می گذارد که به جلوگیری از رگه شدن کمک می کند ، اما شما نمی خواهید لکه های تیره روی تزئینات چوبی زیبای خود ایجاد کنید . به جای آن از یک پارچه میکروفیبر تمیز استفاده کنید .
 
پاک کردن صفحه نمایش
 
صفحه نمایش پنجره گرد و غبار و گرده زیادی را در ماه های بهار و تابستان جمع می کند . برای شستن آنها زحمت ندهید . در عوض ، آنها را با یک پارچه میکروفیبر حلقه بزرگ پاک کنید . ریز فیبرهای خشک از طریق صفحه نمایش کشیده می شوند و با چند دستمال ، گرد و غبار را از بین می برند .
 
تارهای عنکبوت را از بین ببرید
 
هنگام تمیز کردن پنجره های بیرونی خود، می توانید از جارویی که با پارچه پیچیده شده استفاده کنید تا گرد و غبار و تار عنکبوت را از روی شیشه پاک کنید . پنجره ها را با همان محلول صابون ظرفشویی که قبلا ذکر شد بشویید تا کثیفی از روی پنجره ها پاک شود . با یک دستمال یا پارچه میکروفیبر خشک کنید .