به گفته یک بازرس خانه، حقیقت خطرناک در مورد پله های شناور
 به گفته یک بازرس خانه، حقیقت خطرناک در مورد پله های شناور
 به گفته یک بازرس خانه، حقیقت خطرناک در مورد پله های شناور
 


( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی ) 
 
برخی از  عناصر طراحی تمایل دارند به نشانه های یک سبک خاص تبدیل شوند . به عنوان مثال، خانه ‌های ویکتوریایی به ‌خاطر تزئینات چوبی و سقف‌ های شیروانی‌ شان شناخته می‌شوند و خان ه‌های معاصر اغلب دارای پلکان ‌های شناور هستند . با این حال، ممکن است بخواهید قبل از نصب یا خرید خانه با دومی دو بار فکر کنید. اگرچه این مراحل کاربردی باعث افزایش علاقه می شود و فضایی را باز می کند که در غیر این صورت ممکن است خسته کننده باشد، راه پله های روباز ممکن است امن ترین گزینه نباشند. 
 
اگر تا به حال از یک پله شناور در اواخر شب یا صبح قبل از اولین فنجان قهوه خود عبور کرده اید، احتمالاً هنگام بالا یا پایین رفتن احساس ناراحتی کرده اید. و اگر نرده ای برای درک وجود نداشته باشد، این اضطراب به سرعت تشدید می شود. اما آیا شما فقط نگران هستید، یا خطرات ایمنی واقعی در راه پله های شناور وجود دارد؟ این چیزی است که دو کارشناس باید بگویند. 
 
دیوید کلارک ، که بیش از 35 سال وکیل آسیب های شخصی بوده، می گوید: « پله های شناور واقعاً دوست داشتنی هستند و به خانه شخصیت می بخشند . با این حال، طراحی آنها به طور بالقوه خطرناک است، به خصوص برای کودکان و افراد مسن. البته، هر راه پله ای می تواند خطرناک باشد، زیرا کسی به راحتی تعادل یا پای خود را از دست می دهد. با این حال، رایزرهای باز به این معنی است که احتمال لغزش پاها در فضای منفی بیشتر است.
 
دنبال کردن مینیمالیسم ممکن است ارزش ریسک را نداشته باشد، به خصوص اگر طراحی فاقد ریل های ایمنی باشد. کلارک می افزاید: "طرح هایی بدون نرده نیز وجود دارد، فقط برای حفظ توهم شناور، که احتمال سقوط را افزایش می دهد." 
 
کلارک همچنین با بسیاری از موارد لغزش و سقوط که شامل راه پله های باز می شود - که بیشتر آنها طراحی ضعیفی داشتند و مشکلاتی با نرده های معیوب یا از دست رفته داشتند، برخورد کرده است. ارتفاع و عمق نامناسب پله نیز از ایرادات رایج ساختمانی است که می تواند باعث آسیب های شدید شود. کلارک می‌ گوید: «افرادی که از پله‌ ها سر خورده و سقوط می ‌کنند، اغلب از آسیب ‌های مختلفی مانند آسیب ‌های مچ پا، شکستگی استخوان، لیز خوردن دیسک و آسیب ‌های سر رنج می ‌برند.» 
 
کیسی کالایس یک بازرس خانه است و احساس می کند چیزی که رویای یک طراح معاصر محسوب می شود به طور بالقوه کابوس بازرس خانه است. در واقع، بسیاری از راه پله های روباز تمایل دارند قوانین آیین نامه های ساختمانی را در ساخت خود منحرف کنند. این کدها خاص هستند و شامل اندازه‌ گیری‌ های تنظیم‌ شده با این دستور هستند که پله‌ های دارای چهار پله یا بیشتر باید نرده‌ ای داشته باشند. 
 
چرا اینقدر قوانین؟ در این مورد، به گفته کالایس، گذشته آینده را دیکته می کند. او می‌ گوید: « بسیاری از مردم متوجه نمی ‌شوند که قوانین ساختمان، به ‌ویژه قوانین پله ‌ها، نتیجه تغییراتی است که پس از گزارش جراحت و مرگ ایجاد شده است. سالانه بیش از 1 میلیون آسیب ناشی از پله ها در ایالات متحده رخ می دهد، اگرچه این اعداد تنها به دلیل پله های شناور نیستند.
 
کلارک همچنین به عوامل دیگری اشاره می‌کند که اگر قلب شما روی پله ‌های بلند باز است، مانند وزنی که م ی‌تواند تحمل کند، باید در نظر بگیرید. او توصیه می کند: "مطمئن شوید که پلکان شناور شما می تواند وزن چندین نفر را تحمل کند." علاوه بر این، شما و سازنده‌ تان باید در نظر داشته باشید که مراحل تا چه حد ممکن است لغزنده باشند. کلارک می گوید: "هیچ الزامات خاصی برای آن وجود ندارد، اما برای شما بسیار مهم است که یک ماده را با توجه به ضریب لغزش آن انتخاب کنید." اینجاست که یک نرده همراه با سطحی با کشش بالا می تواند کسی را از آسیب یا بدتر از آن، سقوط مرگبار نجات دهد.