علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت 
 


 
یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟
 
در خصوص پاسخ به سوال مذکور در فوق ، باید افزود که : علت باد کردن پارکت لمینت ، در واقع به خاطر تماس آن با آب می باشد . به عبارت دیگر ، چوب و تمامی مشتقات چوبی نباید با آب تماس داشته باشند .
 
می‌ توان این طور گفت که : میزان مقاومت پارکت لمینت ها در برابر آب ، مستقیما به جنس مغزی پارکت لمینت مربوط می شود . و به عبارت دیگر ، چنانچه جنس مغزی پارکت لمینت HDF باشد ، به تبع آن پارکت لمینت از مقاومت استانداری در برابر آب ، برخوردار است .
 
به این معنا که ، فرد به راحتی و بدون نگرانی می تواند به وسیله تی مرطوب ، سطح پارکت لمینت های خود را تمیز کند . بدون این که کوچک ترین آسیبی به پارکت لمینت ، وارد شود .
 
لازم به ذکر است که : چنانچه آبی به طور ناگهانی بر روی پارکت لمینت ریخته شد نیز ، در صورتی که بلافاصله با دستمال خشک شود ، باعث آسیب دیدن پارکت لمینت نخواهد شد و هرگز در پارکت لمینت ، تغییری ایجاد نخواهد شد .
 
با تمام این اوصاف ، بسیاری از تولید کنندگان پارکت لمینت ، به منظور سود بیشتر ، به جای مغزی HDF از MDF استفاده می کنند و به همین ترتیب آسیب پذیری پارکت لمینت را در برابر کوچک ترین رطوبت ، بسیار زیاد می کنند .
 
ممکن است این سوال مطرح شود ، که به چه صورت متوجه جنس مغزی لمینت شویم ؟ در واقع باید ذکر کرد که ، تفاوت MDF و HDF به صورتی نیست که با چشم مشخص شود و به همین خاطر پیشنهاد می شود که ، حتما پارکت لمینت را از برند و فروشگاه های معتبر ، خریداری نمایید .
 
به عنوان مثال : هنگامی که برندی همچون آلتون ، اینگونه ادعا می کند که پارکت لمینت های او ، برای استفاده تجاری و اداری مناسب است ، بی شک واقف بر این نکته بوده که در این کاربری ، نیاز است که روزی چند بار سطح پارکت لمینت ، به وسیله تی نمدار تمیز شود . به عبارت دیگر ، همین مسئله مقاومت بالای این پارکت لمینت را ، در برابر رطوبت به خوبی نشان می دهد و تضمین می کند .
 
 
 
لازم به ذکر است که : پارکت لمینت آلتون ، با استفاده از مرغوب ترین نوع HDF و استاندارد AC4 ، به همراه روکش اورلی ، تولید شده است .
 
آلتون ، دارای برگه آزمایش فنی نیز می باشد . پارکت لمینت با کیفیت و درجه یک آلتون ، به سبب برخورداری از کیفیت بالا و رضایت مشتریان ، از معتبر ترین برند های بازار است که خریدی مطمئن را برای مشتریان عزیز ، فراهم می کند .