طریقه نصب کاغذ دیواری
طریقه نصب کاغذ دیواری
طریقه نصب کاغذ دیواری
 


ممکن است این سوال ، برای افراد بسیاری مطرح شود که ، به چه صورت باید کاغذ دیواری را در محیط مورد نظر شان نصب نمایند ؟ در واقع ، بی شک باید هر امری را ، به فردی سپرد که در آن حوزه از تخصص لازم و کافی برخوردار باشد . بنابراین در وهله نخست برای نصب کاغذ دیواری ، نیاز است که این امر به متخصصین این حرفه ، سپرده شود . 
 
البته نباید از این موضوع غافل شد ، که پیش از انتخاب یک نصاب حرفه ای ، نیاز است که فرد بر طبق محیطی که در نظر دارد ، کاغذ دیواری خود را تهیه نماید . به عنوان مثال : برای مکان های پر تردد ، بی شک باید از کاغذ دیواری هایی استفاده نمود که در برابر رطوبت و ضربه ، از مقاومت بسزایی برخوردار باشند و عمر طولانی نیز ، داشته باشند . 
 
مرحله بعد پس از انتخاب کاغذ دیواری ، این امر است که فرد باید بر دیوار هایی که قرار است کاغذ دیواری بر روی آن نصب شود ، دقت کند . چرا که ممکن است دیوار دارای برجستگی ، ناصافی ، یا حتی فرورفتگی باشد . بنابراین در چنین صورتی ، بهتر است پیش از نصب نمودن کاغذ دیواری ، دیوار های مورد نظر ، ترمیم و بازسازی شوند . همچنین دیوار حتما باید عاری از هر گونه نم و یا حتی رطوبت باشد . و بر روی دیوار ها ، نباید هیچ اثری از آلودگی یا گرد و خاک موجود باشد . 
 
لازم است که حتما چسب مناسب با کاغذ دیواری خود را ، انتخاب کنید . و در این خصوص می توانید از فروشنده ، اطلاعات کامل را دریافت کنید . فراموش نکنید که کیفیت چسب بسیار مهم می باشد ، بنابراین بهترین و با کیفیت ترین چسب ممکن را انتخاب کنید .
 
در خصوص پرایمر باید افزود که ، پرایمر نوعی روغن می باشد که فرد می تواند پس از نظافت دیوار ، از آن بر روی دیوار استفاده نماید تا مانع دیده شدن رنگ ها در زیر کار شود .
 
به عبارت دیگر ، پرایمر باعث می شود تا زمانی که فرد قصد کندن کاغذ دیواری را دارد ، بدون این که به دیوار آسیبی وارد کند ، به راحتی کاغذ دیواری را از دیوار جدا نماید ‌.
از طرفی ، پرایمر میزان چسبندگی را نیز بالا تر می برد و همین امر ، به استحکام کار کمک بسیار زیادی می کند .
 
در خصوص برش کاغذ دیواری نیز ، باید افزود که : در ابتدا حتما طول و عرض دیوار را به خوبی اندازه گیری نمایید و پرتی کار خود را در نظر داشته باشید .
 
بهتر است هر رول از کاغذ دیواری را که برش می دهید ، بچسبانید و سپس به سراغ رول بعدی بروید . چرا که با زیاد شدن رول های برش خورده و چسب زده ، امکان خشک شدن چسب ، بسیار زیاد می باشد ‌.
 
در نهایت ، از جمله نکاتی که باید در حین نصب کاغذ دیواری ، به خوبی رعایت شود عبارت است از : 
۱ / در برش اولین رول کاغذ دیواری ، همیشه دقیق باشید و برش را از سایز مورد نظر ، بزرگتر انجام دهید تا اگر کاغذ دیواری شما دارای طرح و نقشی است ، بتوانید به راحتی آن را تنظیم نمایید .
۲ / چنانچه روی کار حباب ایجاد شد ، چیزی حدود پانزده دقیقه زمان خواهید داشت تا عیب آن را ، بر طرف نمایید .
۳ / لبه های کاغذ دیواری را ، با ظرافت و دقت بسیار زیاد بچسبانید ، تا کاملا لب به لب باشند و بینشان فاصله ای نیفتد .
۴ / با استفاده از کاتر ، قسمت های اضافه را برش دهید .
۵ / حتما چسبی که انتخاب می کنید ، متناسب با کاغذ دیواری باشد .
۶ / به وسیله پارچه نمدار ، چسب های نمایان شده را تمیز کنید .
۷ / دقت کافی در زدن چسب داشته باشید .
۸ / به جای استفاده نمودن از کاردک ، از برس استفاده نمایید چرا که ، فشار کم تری را به کاغذ دیواری وارد می کند .