رنگ چقدر طول می کشد و چگونه می توان تشخیص داد که یک قوطی منقضی شده است
رنگ چقدر طول می کشد و چگونه می توان تشخیص داد که یک قوطی منقضی شده است
رنگ چقدر طول می کشد و چگونه می توان تشخیص داد که یک قوطی منقضی شده است
 

( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
این که آیا این رنگ‌ ها تا پروژه بعدی شما دوام می ‌آورند یا تا زمانی که نیاز دارید رنگ اصلی را لمس کنید، به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه رنگ بر پایه روغن است یا لاتکس، چگونه از آن استفاده کرده ‌اید، و چگونه و کجا آن را ذخیره می ‌کنید. 
 
ماندگاری رنگ چقدر است؟
 
اگرچه هر برند دستورالعمل ‌های خاص خود را برای ماندگاری قوطی باز یا باز نشده دارد، می ‌توانید انتظار داشته باشید که رنگ داخلی چندین سال دوام بیاورد – و اگر به درستی ذخیره شود، اغلب از تاریخ انقضای ذکر شده گذشته است. 
 
رنگ مبتنی بر آب در مقابل رنگ روغنی
 
کیفیت رنگ، و براق بودن روی ماندگاری تأثیری ندارد، اما اگر نیاز به نگهداری رنگ در گاراژ یا سوله دارید، رنگ روغنی ممکن است بیشتر از رنگ پایه آب ماندگاری داشته باشد. ادروسا می ‌گوید: «اگر رنگ در محیطی با دماهای متغیر مانند دمای انجماد و ذوب نگهداری شود، رنگ ‌های مبتنی بر آب در مقایسه با رنگ ‌های روغنی در مایع تشکیل‌ شده ‌اش بیشتر مستعد تخریب هستند.
 
نحوه تشخیص رنگ پوسیده
 
تلاش برای استفاده از رنگ قدیمی ممکن است مشکلات مختلفی را ایجاد کند - برخی جزئی و برخی عمده. دو موردی که نمی توانید با آنها کار کنید، قوام خراب یا بوی ترش است
 
قوام درشت
 
ادروسا می گوید: «پس از هم زدن یا مخلوط کردن، قوام باید یکدست شود؛ هیچ تکه یا توده یا بافتی شبیه پنیر دلمه ای در رنگ وجود نداشته باشد.
 
بوی ترش
 
اگرچه ممکن است بوی رنگ تازه را دوست نداشته باشید، رنگ خراب عطری بسیار بدتر دارد. Edrosa می‌ گوید: «رنگ ‌هایی که ماندگاری آن‌ ها بیشتر است، می ‌تواند بوی گندیده و گاهی گندیده تخم ‌مرغ ایجاد کند. اگر قوطی را باز کردید و یکی از این مشکلات را پیدا کردید، رنگ را دور بریزید و نو بخرید.
 
آیا می توانید از رنگ قدیمی یا تاریخ مصرف گذشته استفاده کنید؟
 
در بسیاری از موارد، رنگی که به دور از دما و رطوبت شدید ذخیره می شود، پس از مدت زمان ماندگاری ذکر شده هنوز قابل استفاده است. اگر رنگ شما بو یا قوام خرابی ندارد، می ‌توانید از آن برای کارهای لمسی یا پروژه ‌های جدید استفاده کنید، اگرچه ممکن است به یک محصول نهایی کامل منجر نشود. Edrosa می ‌گوید: «محصول ممکن است ضخیم ‌تر از آن باشد که بتوان آن را اعمال کرد، و روان و صاف نشود. زمانی که برای رنگ آمیزی دوباره آماده شدید، اگر قوام رنگ خیلی غلیظ است، همیشه می توانید آب اضافه کنید تا رنگ رقیق شود.
 
پوسته شدن یکی دیگر از نگرانی های رنگ های قدیمی است. ادروسا می ‌گوید: "پوست کردن یک لایه ریز از لایه رنگ خشک روی بالای رنگ مایع است که برای مدتی در معرض هوا قرار گرفته است." اگر پوسته رنگ در قوطی وجود داشته باشد، ذرات کوچک و خشک شده در قوطی وجود دارد. رنگ ممکن است هنگام اعمال لکه هایی روی سطح رنگ شده باقی بگذارد.
 
مواد موجود در رنگ نیز می ‌توانند از هم جدا شوند و نیاز به هم زدن شدیدتر از آن چیزی است که خودتان بتوانید انجام دهید. Edrosa می ‌گوید: «تکان دادن یک رنگ قدیمی در انبار می ‌تواند مفید باشد، به ‌ویژه زمانی که هم‌ افزایی یا جدایی رنگ وجود دارد»
 
چگونه رنگ را طولانی تر کنیم
 
استفاده صحیح و ذخیره سازی به رنگ شما اجازه می دهد طولانی ترین و بهترین عمر خود را داشته باشد. عامل کلیدی در تصمیم گیری برای نحوه و مکان نگهداری رنگ، انتخاب یک فضای مطبوع، مانند کمد یا زیرزمین است. فیوریلی می‌ گوید: «ما توصیه نمی ‌کنیم آن را در یک گاراژ نگهداری کنید، جایی که رنگ می‌ تواند تغییرات عمده دما را ببیند.» یک نقطه خشک را انتخاب کنید که دما بین 50 تا 90 درجه فارنهایت باقی بماند، تا رنگ شما از طلسم گرم، رطوبت بیش از حد محافظت شود. 
 
 این سه نکته تخصصی اضافی را امتحان کنید تا رنگ خود را برای مدت طولانی‌ تری تازه‌ تر نگه دارید.
 
رنگ خود را تمیز نگه دارید
 
برای جلوگیری از افزودن باکتری به رنگ، همیشه قبل از رنگ آمیزی در سینی یا فنجان بریزید و باقیمانده را به جای ریختن دوباره در قوطی دور بریزید. ادروسا می‌ گوید: «برس و غلتک خود را مستقیماً در قوطی فرو نکنید و هرگز برس‌ های رنگ و پوشش غلتکی را داخل قوطی یا ظرف نگذارید. ممکن است رنگ را آلوده کند، میکروب ایجاد کند و باعث فساد زودرس شود.»
 
ظرف را مهر و موم کنید
 
یک درب ضد هوا را روی قوطی یا محفظه رنگ ببندید تا در هنگام نگهداری رنگ، قرار گرفتن در معرض هوا را به حداقل برسانید. ادروسا می ‌گوید: «بعضی از افراد قبل از بسته شدن یک ورقه پلاستیکی بین درب و لبه قوطی قرار می‌ دهند. توصیه می ‌کنیم وقتی درب کاملاً محکم و بسته شد قوطی را وارونه بچرخانید - رنگ مرطوب به داخل درب فشار داده می ‌شود که باعث ایجاد مهر و موم هوا می ‌شود.
 
ظرف ذخیره سازی مناسب را انتخاب کنید
 
رنگ باقیمانده را می توان در قوطی اصلی نگهداری کرد. فیوریلی می‌ گوید: «اگر قوطی آسیب دیده است، یا لبه آن پر از رنگ است - اجازه نمی‌ دهد درب به درستی باز شود - پیشنهاد می‌ کنیم رنگ را به یک قوطی یا ظرف جدیدی منتقل کنید که می ‌تواند مهر و موم شود. یک قوطی رنگ جدید و کوچکتر برای نگهداری محصول باقیمانده خود بخرید یا یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی با درب محکم انتخاب کنید. ادروسا می‌ گوید: «اگر از قوطی رنگ اصلی استفاده نمی ‌کنید، ظرف نگهداری شما نباید خیلی بزرگتر از مقدار رنگی باشد که برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض هوا باقی می ‌ماند ‌.