10 نوع تزئینی که فوراً خانه شما را بلند می کند
10 نوع تزئینی که فوراً خانه شما را بلند می کند
10 نوع تزئینی که فوراً خانه شما را بلند می کند
 


( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
یاد بگیرید که چگونه از تزئینات برای برجسته کردن قاب عکس، بزرگتر نشان دادن اتاق و محافظت از دیوارها در برابر آسیب استفاده کنید.
 
اگرچه ممکن است در مورد چیدمان یک خانه عالی، جزییات جزئی به نظر برسد، تزئینات یک راه آسان و مقرون به صرفه برای افزایش سریع فضای شماست. به طور معمول برای پر کردن شکاف بین دو ناحیه (مانند دیوار و سقف) استفاده می شود، همچنین در صورت استفاده خلاقانه می تواند بسیار تزئینی باشد. این مواد در اشکال و اندازه‌ های مختلفی وجود دارد و اغلب برای قاب ‌بندی هنر دیوار ، برجسته کردن قاب درها و ایجاد یک دیوار برجسته استفاده می ‌شود . برای مقابله با این پروژه ها، ابتدا به درک تفاوت بین انواع محبوب تریم و نحوه استفاده از هر کدام برای ایجاد زیبایی بی بدیل در خانه خود کمک می کند.
 
Mimi Meacham، بنیانگذار و طراح اصلی، Marian Louise Designs، می گوید: یکی از محبوب ترین انواع تزئینات، قالب گیری تاج، هر تریم افقی است که در بالای دیوار داخلی شما نزدیک سقف نصب شده است . قالب گیری روشی موثر برای کشیدن چشم به سمت بالا است که به نظر می رسد اتاق بزرگتر از آنچه هست است. کری کلی، مدیر خلاق آزمایشگاه طراحی کری کلی ، می ‌گوید: «این به ویژه در اتاق‌ هایی با سقف ‌های پایین ‌تر مفید است، زیرا می ‌تواند توهم ارتفاع و عظمت ایجاد کند
 
تریم ریل صندلی یک عنصر طراحی کاربردی است که معمولاً در کل اتاق در ارتفاع صندلی استفاده می شود. Meacham می گوید: "بعضی از افراد از نرده صندلی به عنوان یک عنصر محافظ بین مبلمان و دیوار استفاده می کنند." "این می تواند با ایجاد شکاف در دیوارهای شما از نظر بصری فضا را بالا ببرد." جدا از عملی بودن، روکش ریلی صندلی تزئینی نیز هست. می توان از آن برای جدا کردن دو سایه رنگ مختلف یا کاغذ دیواری و رنگ آمیزی برای ایجاد جذابیت بیشتر استفاده کرد. 
 
روکش تزئینی است که در اطراف درها، پنجره ها یا منافذ در فضاهای داخلی شما نصب می شود. میندی اوکانر، موسس و مدیر معماری ملیندا کلسون اوکانر، می ‌گوید: «در حالی که دهانه ‌های بدون محفظه می‌ توانند ساده و بی ‌معنا باشند، پوشش جزئیات، لایه ‌بندی و عمق را به فضای شما می‌ افزاید و ورودی ‌ها و جا به‌ جایی‌ های شما را با تزئینی مشخص می ‌کند . با قاب ‌بندی زیبا در دهانه، می ‌توانید گرما و علاقه بیشتری را هنگام ورود به اتاق ایجاد کنید، فضاهای مختلف را تعریف کنید و واژگان واحدی را در کل خانه ایجاد کنید.
 
همچنین به عنوان قالب گیری تصویر یا قالب گیری گالری شناخته می شود، تریم ریل تصویری تریم تزئینی است که اغلب به صورت افقی نزدیک یا در سطح سقف نصب می شود. کلی می ‌گوید : «یکی از راه‌ های کلیدی که تزئینات ریلی خانه را ارتقا می ‌دهد، افزودن تطبیق‌ پذیری و انعطاف‌ پذیری به دکوراسیون دیوار شماست. به جای تکیه بر میخ یا پیچ برای آویزان کردن آثار هنری، تزئینات ریلی تصویری به شما این امکان را می دهد که به راحتی قطعات خود را بدون آسیب رساندن به دیوارها مرتب کنید و دوباره آویزان کنید.
 
یک دیوار برجسته با جلیقه ایجاد کنید، روشی که معمولاً شامل صفحات چوبی یا قالب‌ بندی نصب شده در قسمت پایینی دیوار است. می توان آن را با نرده صندلی پوشاند یا در ارتفاعی بلندتر قرار داد تا قسمت بزرگتری از دیوار را اشغال کند. اوکانر می‌ گوید: «Wainscoting وقتی می ‌توانید آن را با نمای دورتر در فضای بزرگ ‌تر ببینید، دوست‌ داشتنی است و می ‌تواند احساس برجسته یا رسمی بودن را برای اتاق ایجاد کند. این می تواند از نظر سبکی از تخته مهره تا پانل برجسته - یا هر ترکیبی از پانل های چوبی، تخته ها و ریل ها باشد. 
 
تریم بتنی که به عنوان تخته و چوب نیز شناخته می شود، در سال های اخیر برای دکوراسیون داخلی و خارجی خانه به طور فزاینده ای محبوب شده است. Meacham می‌ گوید: «تریم باتن معمولاً در کنار پانل‌ ها یا تخته ‌های وسیع‌ تر استفاده می‌ شود. "قطعه نازک تر، چاقو است که برای پنهان کردن درزها و مفاصل تخته ها استفاده می شود." این یک راه عالی برای افزودن بافت به یک دیوار خالی است و می تواند در هر جایی از سقف تا کف باشد. 
 
تخته های پایه کمک می کنند تا خانه شما ظاهری کامل و تمام شده داشته باشد. Meacham می ‌گوید: «اگرچه قرنیز ها حس زیبایی به فضا می‌ بخشند، اما کاربرد اصلی آنها پنهان کردن محل اتصال کف‌ ها به دیوارها است. تخته‌ های پایه نیز برای عمق بخشیدن به دیوارها با ایجاد یک مرز بصری استفاده می‌شوند که جزئیات را به آنچه در غیر این صورت یک انتقال ساده بود اضافه می ‌کند. تزئینات تخته پایه همچنین می تواند به محافظت از دیوارها در برابر آسیب های ناشی از مبلمان، جاروبرقی یا تردد پاها کمک کند و آن را هم کاربردی و هم تزئینی می کند.