نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری
نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری
 
نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری 
 


 
ممکن است این سوال ، ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده باشد که چگونه تعداد رول های کاغذ دیواری را ، محاسبه کنیم ؟ در واقع برای محاسبه تعداد رول های کاغذ دیواری ، نیاز است که در وهله اول ، دور تا دور دیوار محیط مورد نظر ، به طور دقیق اندازه نماییم . اگر پنجره ای نیز در محیط  وجود داشت ، بهتر است در این مرحله ، آن را نادیده بگیریم و به عبارتی از آن صرف نظر کنیم و بدون در نظر گرفتن پنجره ، طول دیوار را متر نماییم . در نهایت طول تمامی دیوار ها با هم جمع گردند . به عنوان مثال : مجموع طول های دیوار محیط ، به این صورت باشد : 
۳.۸+۴.۲.۳.۳=۱۱.۳
 
در واقع چنانچه ارتفاع دیوار محیطی که در نظر داریم ، سه متر باشد و عرض هر رول از کاغذ دیواری هایی که انتخاب نموده ایم ، نیم متر و طول کاغذ دیواری نیز ده متر باشد ، در این صورت هر رول از کاغذ دیواری ، سه ردیف پنجاه سانتی ( عرض رول کاغذ دیواری ) را ، به طور کامل پوشش می دهد . 
۱۰ تقسیم بر ۳ مساوی است با : ۳.۳
 
 به عبارت دیگر می توان گفت که ، هر رول کاغذ دیواری برای طول یک و نیم متر از دیوار ، کافی است . ( ۳ × ۰/۵ = ۱/۵ ) .
 
حال اگر محیط اتاقی که در نظر داریم ۱۰.۶ متر باشد ، در این صورت سوالی که مطرح می شود این است که : برای این محیط ، چند رول کاغذ دیواری نیاز است  ؟
در این صورت باید مجموع طول های محیط ( ۱۱.۳ ) را تقسیم بر یک و نیم کنیم ، که حاصل آن برابر است با : ۷.۵۳ .
 
لازم به ذکر است که باید عدد به دست آمده را ، روند به بالا کنیم ، چرا که اگر حتی یک سانت کم بیاوریم ، به مشکل خواهیم خورد ، پس هشت عدد نهایی ما خواهد شد . 
 
در آخر نیاز است که ، مساحت پنجره های محیط را نیز ، در نظر بگیریم . باید توجه داشت که اگر مساحت پنجره ها به قدری زیاد بود که چیزی حدود یک الی دو رول ، آن را پوشش می داد ، در این صورت می توان از عدد نهایی به دست آمده ، آن را کم کنیم . که در مثال مذکور در فوق ، به علت آن که مساحت پنجره ها زیاد نیست ، همان هشت رول کاغذ دیواری نیاز است .