به گفته کارشناسان نظافت چگونه از گرد و غبار قبل از تشکیل جلوگیری کنیم؟
به گفته کارشناسان نظافت چگونه از گرد و غبار قبل از تشکیل جلوگیری کنیم؟
به گفته کارشناسان نظافت چگونه از گرد و غبار قبل از تشکیل جلوگیری کنیم؟


 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
در حالی که حذف کامل گرد و غبار غیرممکن است، می توانید با توجه به این نکات مفید، سرعت تجمع آن در فضای شما را به شدت کاهش دهید.
 
در هر کجا که زندگی می کنید، یک چیزی که به ناچار باید با آن دست و پنجه نرم کنید گرد و غبار است. روی تلویزیون، قفسه ها، گوشه ها و زیر مبلمان شما شکل می گیرد. اما اگر راهی برای مقابله فعالانه با گرد و غبار قبل از تشکیل آن وجود داشت، به جای پاکسازی مداوم عواقب پس از آن، چه؟ باور کنید یا نه، ممکن است. برای به حداقل رساندن گرد و غبار در خانه، چند اقدام ساده برای نگهداری وجود دارد، مانند تعویض منظم فیلتر هوا ، و شستن مکرر ملافه.  
 

گرد و غبار را بیرون نگه دارید 

یکی از رایج‌ ترین راه ‌هایی که گرد و غبار به داخل خانه شما ردیابی می ‌شود، از طریق فضای باز است. آلیسیا سوکولوفسکی، رئیس و مدیر عامل Aspen Clean می گوید: "گرد و غبار می تواند از طریق پنجره ها و درهای باز، شکاف های دیوارها و همچنین از ما انسان ها وارد شود. " در واقع، ما می توانیم منبع اصلی ورود گرد و غبار به خانه هایمان باشیم.»
 
 
برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل خانه روی کفش‌ هایتان، سوکولوفسکی توصیه می‌ کند که یک حصیر الیافی هم در بیرون و هم در داخل درب ورودی قرار دهید تا بتوانید قبل از ورود به خانه، پاهای خود را کاملا پاک کنید. او می ‌گوید : «همچنین می‌ توانید از مهمانان بخواهید که پس از ورود به خانه کفش ‌های خود را در بیاورند . این ممکن است گرد و غبار را محدود به راهروی ورودی شما کند». 
 
ما متوجه شدیم: در روزهای نسیمی، جریان هوای تازه در خانه خوب است - اما سعی کنید ارسی را زیاد باز نکنید، زیرا مسیری برای گرد و غبار فراهم می کند. به طور خاص، شما باید پنجره های طبقه همکف را بسته نگه دارید، به خصوص اگر آنها رو به جاده هستند. سوکولوفسکی می ‌گوید: «در ساعات اوج ترافیک، گرد و غبار زیادی از خودروها جمع می‌ شود، بنابراین بهترین زمان برای بسته نگه داشتن شیشه‌ها  خواهد بود.
اگر هنوز گرد و غبار زیادی در خانه خود می بینید، ورا پترسون، رئیس شرکت Molly Maid ، یک شرکت Neighborly می گوید که پنجره های معیوب را بررسی کنید. او می‌ گوید: «پنجره‌ ها و درها نیز می ‌توانند گرد و غبار را به داخل راه دهند. اگر بیش از حد معمول گرد و غبار را تجربه می کنید، بهتر است در اولین قدم تمام درها و پنجره های خانه خود را بررسی کنید.
 
البته این امکان وجود ندارد که همیشه پنجره های خود را بسته نگه دارید . به همین دلیل، سوکولوفسکی پیشنهاد می ‌کند گیاهی را تهیه کرده و آن را جلوی پنجره باز قرار دهید. او می ‌گوید: «گیاهان آپارتمانی برای فیلتر کردن گرد و غبار (که می ‌توانند آن را روی برگ‌ هایشان به دام بیندازند) شهرت دارند. توصیه می ‌کنیم گیاهی را انتخاب کنید که برگ‌ های کرکدار یا ژولیده دارد، زیرا گرد و غبار بیشتری نسبت به برگ‌ های صاف می‌ گیرند.
 

فیلترهای هوای خود را عوض کنید

چه سیستم گرمایشی و سرمایشی مرکزی داشته باشید و چه از واحدهای پنجره ای استفاده می کنید ، فیلترهای هوای وسایل شما باید مرتباً تعویض شوند. سوکولوفسکی می ‌گوید: «توصیه می ‌شود فیلتر هوای خود را هر سه ماه یکبار تعویض کنید تا از گرد و غبار خانه ‌تان بکاهید.
میزان مرتب تعویض یا تمیز کردن فیلترها به اندازه خانه و فصل آن بستگی دارد . او توصیه می کند که نه تنها به یک برنامه زمانبندی پایبند باشید، بلکه مراقب ظاهر فیلتر نیز باشید. او می گوید: «یک تصویر سریع به شما می گوید که آیا زمان تغییر آن فرا رسیده است یا خیر. در نهایت، اگر نتوانید با فیلترهای خانه خود همگام شوید، به جای اینکه فیلترهای خانه را نگه دارید، شروع به پخش گرد و غبار، کثیفی و گرده می کنند. 
 

رختخواب خود را به طور منظم تمیز کنید

ملافه می تواند عامل اصلی گرد و غبار در خانه باشد. پوپینگ می ‌گوید این به این دلیل است که ملحفه‌ ها، روکش‌ ها و بالش‌ ها گرد و غبار را جمع ‌آوری می‌ کنند و با هر پرتاب و چرخش، آن ذرات به اطراف اتاق شما پرتاب می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، او توصیه می کند که ملافه های خود را هر دو هفته یکبار بشویید . او می ‌گوید: «شستشوی مکرر ملافه ‌ها به شما کمک می ‌کند از گرد و غبار ناشی از، شوره حیوانات خانگی و ریزش مو جلوگیری کنید. "من همان طور که یک فرش را تکان می دهم، بالش های تزئینی را بیرون می کشم تا همین کار را انجام دهم."