راهنمای شما برای نورپردازی مناسب حمام
راهنمای شما برای نورپردازی مناسب حمام
راهنمای شما برای نورپردازی مناسب حمام

 
 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
 چراغ ‌های روشویی که به درستی قرار گرفته ‌اند ، نور ملایم و پراکنده‌ ای منتشر می‌ کنند که سایه‌ ها را کاهش می ‌دهد و بهترین ظاهر را برای ستاره‌ ها آسان می‌ کند . در حالی که ممکن است خودتان روی صحنه نروید ، هیچ بهانه خوبی برای نورپردازی ضعیف وجود ندارد .
 
نورهای پراکنده ، حتی نور را اضافه کنید، آویز ها یا دیوارکوب ها در دو طرف آینه ، نوری پراکنده و یکنواخت را به روشویی حمام شما می آورند . اگر یک روشویی دوتایی با یک آینه بزرگ دارید ، به وسط آن نور اضافه کنید . اگر یک روشویی دو نفره با دو آینه دارید . 
 
 هنگامی که در مورد چراغ های مناسب برای کناره های آینه حمام خود تصمیم گرفتید ، مهم است که ارتفاع را به درستی انتخاب کنید. ارتفاع دقیق برای آویزان کردن وسایل به این بستگی دارد که چه کسی بیشتر از حمام استفاده می کند . اما یک قانون کلی این است که وسایل را در سطح چشم آویزان کنید ، معمولاً بین 65 تا 70 اینچ از زمین .
 
پس ‌زمینه شانه‌ ها و موها را روشن می ‌کند و دیدن لباس ‌ها و شکل ‌ها را آسان ‌تر می ‌کند . این کار در اطراف روشویی مفید است، بنابراین در نظر داشته باشید که یک چراغ را پشت و بالای جایی که قرار دارید قرار دهید. نصب روی سطح یا وسیله نیمه روان با سایه مات، مانند ، تابش خیره کننده را مسدود می کند و روشنایی عملکردی بالای سر را فراهم می کند .
 
وقتی صحبت از روشنایی به میان می آید، کلیدهای دیمر بهترین دوست شما هستند، به خصوص در حمام. افزودن کم‌ نور به چراغ ‌های اطراف روشویی حمام باعث انتقال آسان‌ تر با شروع روز و پایان آرامش‌ بخش ‌تر در شب می ‌شود. 
 
روشن کردن چراغ ها در نیمه شب می تواند برای چشمان شما دردسر و تنظیم ناراحت کننده باشد. در عوض، به اضافه کردن چراغ های کف، مانند چراغ های پله ای داخلی یا چراغ های زیر روشویی شناور فکر کنید. درخشش ملایم آن‌ ها باعث می‌ شود بدون نیاز به روشن کردن چراغ ‌های خیره‌ کننده اضافی، ببینید به کجا می ‌روید. 
 
گرایش های طراحی همیشه به نفع ما نیستند و نورپردازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. مسائل پیچیده‌ تر این است که بیشتر وسایل روشنایی یا خاموش یا در اتاقی با نور کامل روز عکاسی می‌شوند، بنابراین تا زمانی که خیلی دیر نشده است، هرگز آنها را در عمل نمی ‌بینید. از سایه های شیشه ای شفاف یا لامپ های بدون نور در حمام به دلیل تابش خشن آنها اجتناب کنید. 
 
ممکن است وسوسه شوید که از سایه های فلزی جامد استفاده کنید، زیرا آنها مد روز هستند، اما انجام این کار در حمام بدون منابع نور دیگر شما را در تاریکی رها می کند. 
 
یک ستاره صحنه عصبانی می شود اگر نور کانون به جای آنها به زمین بخورد. به طور مشابه، یکی از رایج ترین اشتباهات نورپردازی، قرار دادن نورهای فرورفته روی نقاط خالی روی زمین است. در عوض، نورهای پایین را روی میزها و سایر مناطق کاری که می توانند از نور اضافی استفاده کنند، قرار دهید. 
درخشش ملایمی که از یک آینه با نور پس زمینه ساطع می شود ظاهری مدرن و جایگزینی شیک برای نورهای شب ارائه می دهد. اما آینه ‌های دارای نور پس‌ زمینه معمولاً نور بیشتری به دیوار می ‌افزایند تا صورت شما، جایی که بیشتر به آن نیاز دارید. بنابراین، برای نورپردازی کاربردی، دیوارکوب یا آویز را به دو طرف آینه اضافه کنید.