چگونه اتاق نشیمن خود را روشن کنیم ؟
چگونه اتاق نشیمن خود را روشن کنیم ؟
چگونه اتاق نشیمن خود را روشن کنیم ؟


 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 

این 5 لایه نور را اضافه کنید تا یک اتاق نشیمن روشن، کاربردی و شیک ایجاد کنید

 
 
پنج لایه نور به شرح زیر است: نور برای انجام دادن به شما کمک می کند مجلات بخوانید و بازی کنید. نور برای "دانستن" به شما کمک می کند مکالمات را ادامه دهید و در فضا حرکت کنید. نور برای "احساس" آرامش را پس از یک روز کاری طولانی آسان تر می کند. نور برای "تغییر" به شما کمک می کند تا خود را با زمان روز و کار در دست تنظیم کنید. و نور برای کمک به "داستان خود را بگویید" سبک شخصی شما و مواردی را که بیشتر دوست دارید برجسته می کند.
 
لایه 1: نور برای انجام

همه ما از اتاق نشیمن خود به طور متفاوتی استفاده می کنیم، و این بدان معناست که شما می توانید قبل از انتخاب نورپردازی، از بررسی دقیق وظایف مشترک خود و خانواده تان در اتاق نشیمن بهره مند شوید. به خواندن علاقه دارید ؟ اگر چنین است، چراغ ‌های رومیزی خوب یا چراغ ‌های کفی ضروری هستند. ترجیح می دهید تلویزیون تماشا کنید؟ لامپ ها ممکن است بر روی صفحه نمایش منعکس شوند، بنابراین نورهای کم نور ممکن است راه حل بهتری ارائه دهند. بازی با دوستان؟ یک اتاق نشیمن روشن تر که هم با لامپ ها و هم با نورهای پایین روشن می شود، می تواند تعامل را لذت بخش تر کند.
 
لایه 2: نور برای دانستن

مهم است که بدانید کجا هستید و به کجا می روید، و نور کلی محیط می تواند به شما کمک کند. اگر با افراد دیگری زندگی می کنید یا در اتاق نشیمن خود شرکت دارید، به همان اندازه مهم است که بتوانید چهره آنها را ببینید. در یک اتاق نشیمن، نور محیطی خوب می تواند از دیوارکوب ها، که به تعیین وسعت اتاق کمک می کند، از چند لامپ خوب در سطح سر برای دیدن بهتر چهره ها و از سقفی که نور را در سرتاسر اتاق پخش می کند، ایجاد شود. .
 
لایه 3: نور برای احساس

در طول یک روز آفتابی، یک اتاق نشیمن با نور طبیعی فراوان که از طریق پنجره ها جریان دارد می تواند به ما کمک کند احساس خوبی داشته باشیم. با این حال، در شب، باید نور روز را با لایه ‌ای از نور جایگزین کنیم که فضای ما را راحت‌ تر و آرام ‌تر کند. نور برای احساس می ‌تواند از لامپ‌ های برجسته، دیوارکوب‌ ها، نورهای فرورفته که ویژگی‌ های سنگی را برجسته می ‌کنند، شومینه‌ ها و حتی از چراغ‌ های رومیزی با سایه‌ های ملایم و درخشان ایجاد شود. روی صندلی مورد علاقه خود بنشینید و مستقیم به جلوی خود نگاه کنید. آیا نور تاکیدی در دید شما وجود دارد؟ اگر نه، آن را اضافه کنید تا اتاق نشیمن خود را جذاب تر کنید.
 
لایه 4: نور برای تغییر

ما فیلم تماشا می کنیم، کتاب می خوانیم، بازی می کنیم، با لپ تاپ کار می کنیم، از آتش سوزی لذت می بریم و با دوستان در اتاق نشیمن خود صحبت می کنیم. ما چراغ ها را برای فیلم ها کم، برای بازی کردن و در بین آن ها هنگام استراحت با دوستان بالا نگه می داریم. نور برای تغییر به ما کمک می کند تا خود را با وظایف، مکان تابش خورشید و پیری چشم سازگار کنیم. این ممکن است به معنای لامپ های مختلف برای کارهای مختلف و زمان های مختلف روز باشد، یا می توان با افزودن دیمرهایی که به شما امکان می دهد نور را لحظه به لحظه سفارشی کنید، به دست آورید.
 
لایه 5: نور برای گفتن داستان شما

در نهایت، چراغ های اتاق نشیمن می توانند به بیان داستان شما کمک کنند و سبک شما و مواردی را که بیشتر دوست دارید را آشکار می کند. نورافکن روی تابلوی یک دوست به همه اجازه می ‌دهد بدانند که شما هم برای هنر و هم برای دوستی ارزش قائل هستید، در حالی که یک آباژور زیبای تیفانی ممکن است نشان دهنده قدردانی شما از هنر و رنگ باشد.

انتخاب سبک وسایل تزیینی که به بهترین وجه برای شما مناسب است، راهی عالی برای آشکار کردن سبک شما است، اما وسایل تزئینی تنها راه برای بیان داستان شما نیستند. نورهای مخفی به دقت روی سقفی با قاب چوبی در آثار چوبی ناپدید می شوند، اما مهارت سازه را بدون اضافه کردن به هم ریختگی بصری به اتاق برجسته می کنند. چراغ‌ های مخفی در قفسه ‌های کتاب، اقلام جمع ‌آوری شده را به نمایش می ‌گذارند و در عین حال درخشش زیبایی به فضا می ‌بخشند.