این نحوه میخ زدن به سقف رنگ شده است
این نحوه میخ زدن به سقف رنگ شده است
این نحوه میخ زدن به سقف رنگ شده است

 
 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
 دیویس، یکی از بنیانگذاران Portola Paints & Glazes ، می گوید : « نقاشی سقف کاری نیست که بخواهید اغلب انجام دهید» .  بنابراین هنگام انتخاب رنگ و پرداخت باید بیشتر مراقب باشید. در حالی که انتخاب یک رنگ پررنگ می تواند بخشی از لذت رنگ آمیزی سقف شما باشد، اجازه ندهید که رنگ سایه را انتخاب کنید. چیزی به سادگی انتخاب سایه ای تیره تر یا روشن تر از دیوارها می تواند تمام چیزی باشد که برای تاثیرگذاری نیاز دارید.
 
دیویس می گوید: « به طور کلی می توانم بگویم که رنگ کردن سقف قبل از رنگ آمیزی دیوارها ترجیح داده می شود. به این ترتیب، اگر روی دیوارهایتان بیش از حد اسپری شود، واقعاً مهم نخواهد بود، زیرا بعداً دیوارهای خود را رنگ می کنید. در موارد نادری که از رنگ تیره تری بر روی سقف استفاده می کنید - یا دیوارهای خود را رنگ نمی کنید - ممکن است لازم باشد یک ورقه پلاستیکی نازک روی دیوارهای خود بپوشانید تا از پاشش بیش از حد محافظت کنید. شما می توانید از همان نوع رنگ هم روی سقف و هم برای دیوارهای خود استفاده کنید، اگرچه اغلب اوقات طراحان برای اضافه کردن کنتراست ظریف، سایه ای با رنگ متفاوت انتخاب می کنند
تا زمانی که راهی برای سرپیچی از گرانش پیدا نکنید، مقداری رنگ به پایین می چکد . این واقعاً بزرگ نیست. فقط با گذاشتن و محکم کردن پارچه های قطره روی زمین خود را آماده کنید. 
 
همانطور که یک سقف سفید اتاق را باز می کند و روشن می کند، سقف تیره تر تعریف و حالات دنج را به یک فضای بزرگ می بخشد. در همین راستا، اگر اتاق خواب کوچک شما را سیاه کنید، ممکن است تبدیل به کمد شود. اگر نگران کلاستروفوبیک شدن اتاق هستید، از سایه های روشن تر استفاده کنید.
Emilie Munroe می گوید: "ما عاشق یک لحن جواهری در سقف هستیم." کبالت، زمرد و تمشک مورد علاقه هستند. همچنین استفاده از قالب بندی تاج ایده آل است زیرا تزئینات چوبی به عنوان یک قاب برای رنگ برجسته عمل می کند .
 
به گفته جیمی دیویس، « منبع نور و دما تأثیر زیادی بر نحوه خواندن رنگ ها خواهد داشت. معمولاً لوستر ها نور گرم و شمع مانندی می تابانند .» امیلی مونرو موافق است: « هر اتاقی که لوستر مرکزی مجسمه ای داشته باشد، گزینه ای عالی برای سقف نقاشی شده است، زیرا رنگ چشم را به سمت بالا می کشد .»
اگر می خواهید با سقف رنگ شده جذابیتی چشم نواز ایجاد کنید، آن را در کانون توجه قرار دهید! ما همچنین توصیه می کنیم لامپ ‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام نوع نور در سقف و سایه/پایان آن بهتر منعکس می شود .
 
در حالی که یک سقف رنگ شده می تواند عملا با هر سبک طراحی کار کند، برخی از سایه ها و پرداخت ها اهداف زیبایی شناختی شما را بهبود می بخشد یا مختل می کند. مونرو می گوید : «من فکر می کنم سقف نقاشی شده با هر سبک طراحی کار می کند . «اگر به دنبال تاثیر گذاری زیاد هستید، یک رنگ مکمل برای سقف از کاغذ دیواری روی دیوار بکشید. برای یک ظاهر مدرن، تقریباً هر رنگی که از یک قطعه برجسته در اتاق بیرون کشیده شود، به زیبایی با دیوارهای سفید جفت می شود.
جیمی دیویس می گوید ، رنگ مسطح عیوب را پنهان می کند و نور را مانند رنگ های پوسته یا نیمه براق منعکس نمی کند . روکش صاف یا مات عیوب را پنهان می کند، اما روکش لاکی براق می تواند به تابش نور در سراسر اتاق کمک کند و سقف را بلندتر نشان دهد.