اهمیت اجرای درست زیرسازی برای نصب کفپوش PVC
اهمیت اجرای درست زیرسازی برای نصب کفپوش PVC
اهمیت اجرای درست زیرسازی برای نصب کفپوش PVC
 

 
در واقع ، عدم توجه به زیرسازی کفپوش ، سبب می‌ شود تا پس از گذشت مدتی ، کفپوش شکل و ظاهر اولیه خود را از دست بدهد و دیگر همچون روز اول نباشد . کفپوش ، می تواند باعث زیبا تر شدن کف ساختمان گردد اما به شرطی که ، برای نصب کفپوش از افراد حرفه ای و با تجربه که از اصول قواعد نصب کفپوش ، مطلع هستند کمک گرفت . در غیر این صورت ، این امکان وجود دارد که اشتباهات رایج در خصوص نصب کفپوش ، شکل بگیرد . 
 
یکی از حائز اهمیت ترین مواردی که باید برای زیرسازی کفپوش PVC ، به آن توجه داشت این امر است که حتما ، سطح مورد نظر تان را یکنواخت نمایید . در صورتی که سطح مورد نظرتان ، ناهموار باشد ممکن است پس از اجرای کفپوش و یا حتی حین اجرای آن ، با مشکلات بسیاری مواجه شوید .
 
برای یکنواخت کردن سطح ، می توان از ترکیب پودر سنگ ، سیمان ، و چسب‌ بتن استفاده نمود . این ترکیب ، بسیار مقاوم‌ می باشد با استفاده از آن ، تمام پستی بلندی های سطح از بین می رود .
 
لازم‌ به ذکر است که : حتی اگر سطح مورد نظر تان صاف هم بود ، باز برای نصب کفپوش نیاز به زیرسازی است . چرا که هیچ شکاف و درزی نباید بر روی سطح باقی بماند .
عده ای گمان می کنند که به علت آن که سطح کاشی و موزاییک ها صاف است ، پس دیگر نیازی به زیرسازی ندارند . در حالی که ، عدم توجه به درز های سنگ و کاشی ، باعث می شود تا سطح کفپوش ، با سطح موزاییک چندان همخوانی نداشته باشد . بنابراین حتما باید درز های موجود میان کاشی و سنگ ها ، به عنوان زیرسازی ، بتونه کاری شود .
 
۲ / سطح کفپوش را تمیز نمایید : باید پیش از نصب کفپوش ، سطح آن را به خوبی تمیز کنید . چرا که ، در صورت وجود گردو و غبار ، ممکن است کفپوش PVC  به خوبی بر روی آن قرار نگیرد . و حتی ممکن است مشکلاتی پس از اجرا ، پیش آید .
 
پس‌ از آن که عملیات یکدست سازی سطح و تمیز کردن آن از هر گونه گرد و غبار انجام شد ، باید ملات مورد نیاز را برای زیرسازی کفپوش ، آماده کنید ( چسب بتن ، پودر سنگ ، سیمان ) .
پس از آن که ملات را بر روی سطح قرار دادید ، می توانید به وسیله ابزار آلات مختلف ، آن را صاف نمایید . این ماده بعد از خشک شدن ، تبدیل به ماده بسیار سختی می شود ‌که بر روی سطح ، قرار می گیرد . 
 
ممکن است در زمانی که ملات را بر روی سطح می کشید ، پس‌ از گذشتن مدتی ، بخش هایی از آن همچنان مرطوب باشد . باید افزود که : در صورت مشاهده این رطوبت ، باید بدانید که به علت پستی بلندی های روی‌ سطح ، این بخش های مرطوب هنوز باقی مانده اند . در واقع هر چه که گودی سطح بیشتر باشد ، آن قسمت نسبت به دیگر بخش ها ، دیر تر خشک می شود . 
 
لازم به ذکر است که ، برخی افراد از چسب چوب در ساختن ملات زیرسازی کفپوش PVC استفاده می نمایند ، که این یک اشتباه بسیار رایج است . چسب چوب به هیچ عنوان نمی تواند گزینه مناسبی برایتان باشد . و چنانچه از آن استفاده نمایید ، کف سطح مورد نظرتان کمی مرطوب می شود که ممکن است ، مشکل ساز شود .
در واقع تصور نمایید که حلال چسب چوب ، آب می باشد ، حال اگر چسب چوب را به عنوان ماده اصلی زیرساز کفپوش استفاده کنید ، پس از گذشت مدتی به علت رطوبت محیط ، به طور کامل  زیرسازی از بین خواهد رفت و دیگر فایده ای نخواهد داشت .