نحوه طراحی شومینه گوشه ای
نحوه طراحی شومینه گوشه ای
نحوه طراحی شومینه گوشه ای

 
 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی ) 
 
اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک شومینه در گوشه اتاق نشیمن یا اتاق خانوادگی خود دارید ، می دانید که می تواند هم دنج و هم گیج کننده باشد . ممکن است تعجب کنید که چگونه باید مبل و فرش خود را جهت دهید . و تلویزیون کجا باید برود ؟ درها ، متراژ کم و سایر متغیر ها می توانند این تصمیمات را سخت تر کنند .
 
نحوه چیدمان صندلی در اطراف شومینه

مبل ها و صندلی ها . شومینه یک نقطه کانونی معماری است - و مبلمان معمولاً به سمت نقطه کانونی اتاق هدایت می شوند .  
در حالی که هر اتاق متفاوت است ، طراحان اغلب توصیه می کنند که از آن چیدمان خودداری کنید ، زیرا باعث می شود گوشه های مبل به طرز ناخوشایندی در اتاق بیرون بیاید و جریان را مختل کند . در عوض ، بیشتر طراحان یک کاناپه و فرش را موازی با دیوار می کنند .
 
گزینه دیگر : دو صندلی یا یک صندلی دو نفره را رو به شومینه و در زاویه 90 درجه نسبت به کاناپه قرار دهید تا شکل L ایجاد کنید .
در صورت امکان بهتر است از قرار دادن صندلی مستقیماً در مقابل شومینه خودداری کنید . اما اگر از شومینه زیاد استفاده نشود و صندلی از نظر بصری سبک باشد و به راحتی از سر راه خارج شود ، می تواند کار کند .
 
چگونه یک تلویزیون را به میکس در دیوار مجاور اضافه کنیم . 


ارتفاع بهینه تماشای تلویزیون زمانی که فرد نشسته است ، سطح چشم است و گرما و وسایل الکترونیکی با هم ترکیب نمی شوند . بنابراین قرار دادن تلویزیون در بالای کنسول یا یک واحد سرگرمی داخلی در مقابل بالای صفحه شومینه ، اغلب بهترین راه حل است .
لازم به ذکر است که باید ، مواد و طراحی اطراف شومینه خود را در سایر عناصر اتاق خود تکرار کنید تا ظاهری منسجم ایجاد کنید .
 
افراد ، روی دیوار دیگر درها، پنجره ها و سایر عناصر معماری نیز می توانند مکان های کمی برای تلویزیون باقی بگذارند . اما هر کجا که تلویزیون به پایان می رسد ، چیدمان صندلی به طور ایده آل امکان مشاهده راحت آن و شومینه را فراهم می کند .
 
بالای شومینه
 
 مفهوم قرار دادن تلویزیون روی شومینه بحث های زیادی را در جامعه طراحی برانگیخته است . اگر یک شومینه کم و خطی دارید که گرمای زیادی از خود ساطع نمی کن د، یا اگر صندلی شما دور از مجموعه است ، می تواند به خوبی کار کند . اما پیکربندی می تواند برای تلویزیون شما بد باشد و باعث درد در گردن شود - همانطور که قبلاً به آن اشاره شد.
اما نمی توان انکار کرد که ، نصب تلویزیون در بالای شومینه محبوب است، و مزایای آن را دارد که فضا کارآمد و ایجاد یک نقطه کانونی واحد در یک اتاق است .
 
نحوه انتخاب و قرار دادن فرش

فرش ها برای پایه گذاری گروه های گفتگو عالی هستند ، اما می توانند با اجاق ها تضاد داشته باشند و توجه را به زوایای نامناسب جلب کنند . 


نکته : فرش هایی با شکل ارگانیک ، مانند پوست و پوست گوسفند ( ساختگی یا واقعی )، و فرش های چند لایه برای ایجاد اشکال نامتقارن نیز می توانند به زمین بندی چیدمان نشیمنگاه کمک کنند و نرمی را بدون داشتن جهت مشخص به آن اضافه کنند .