چگونه چوب را سفید کنید تا فضای داخلی شما روشن شود
چگونه چوب را سفید کنید تا فضای داخلی شما روشن شود
چگونه چوب را سفید کنید تا فضای داخلی شما روشن شود


 
 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
چوب در تمام اشکال آن هرگز از مد نمی افتد . به هر حال ، این ماده شماره یک مادر طبیعت است و بسیار بعید است که حضور آن بدیهی تلقی شود . اما هرازگاهی – چه بخواهید فضای داخلی با رنگ خنثی امروزی را در آغوش بگیرید یا نیاز مبرمی به یک انتخاب داشته باشید – ممکن است چوب خانه شما کمی خسته کننده به نظر برسد . اگر به دنبال راهی آسان و در عین حال موثر برای تقویت غلات خانه خود هستید ، ممکن است بخواهید چوب خود را سفید کنید.
 
برای افراد ناآشنا ، سفید کردن دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: یک فرآیند ساده که در آن می توانید یک لکه نیمه مات به چوب خود اضافه کنید و ظاهری سبک تر و درخشان تر به آن ببخشید.
 
اما چگونه می توان چوب را سفید کرد؟ 
 

مرحله 1: شن و ماسه دور

مانند لکه کردن میز قهوه یا صندلی گهواره ای مورد علاقه خود ، مبلمان چوبی در شکل طبیعی خود انعطاف پذیر ترین هستند . قبل از شروع ، کیم توصیه می ‌کند که سطح موجود قطعه را بتراشید و سطح آن را شن بکشید. او می افزاید : تمیز بودن سطح بسیار مهم است ، پس حتما محل کار خود را جاروبرقی بکشید و چوب را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

مرحله 2: ترکیب خود را بسازید

تفاوت بین رنگ آمیزی و سفیدکاری در این است که دومی از رنگ رقیق شده استفاده می کند. اگر با رنگ پایه آب کار می کنید ، باید رنگ خود را با آب مخلوط کنید . یا اگر رنگ روغنی را انتخاب کرده اید، در آب با مقداری تینر رنگ مبادله کنید. اما چه مقدار از هر کدام را باید بگنجانید؟ خوب، همه چیز به ترجیح شما بستگی دارد.
کیم می گوید : « برای سفید کردن ضخیم‌تر - که برای ظاهر خانه‌ های کشاورزی عالی است - دو قسمت رنگ را با یک قسمت آب مخلوط می کنید .
طراح اضافه می کند که شما همچنین می توانید مخلوط رنگ خود را ایجاد کنید ، رنگ یا ماده رقیق کننده دلخواه خود را اضافه کنید تا زمانی که به اولویت خود برسید.
 

مرحله 3: نقاشی را دریافت کنید

چوب را سمباده زدی؟  محلول سفید کننده خود را مخلوط کردید؟  زمان رسمی برای گرفتن نقاشی است. در ابتدا، استفاده از رنگ سفید به‌ اندازه کافی آسان به نظر می رسد - تنها کاری که باید انجام دهید این است که برس خود را بکشید تا کل ناحیه شما پوشانده شود. اما، به گفته کیم، کمی پیچیده تر از این است.


او می گوید : « اگر مخلوط سفید کننده تان در سمت ضخیم تر است، از یک برس رنگ استفاده کنید تا آن را با حرکات طولانی در جهت دانه های چوب بمالید». "برای سفید کردن نازک تر، مخلوط را با پارچه بمالید و اضافی را پاک کنید. از یک برس [کوچکتر] برای وارد شدن به داخل گوشه ها ، ترک ها و لبه ها استفاده کنید."
چوب شما ممکن است قبل از اینکه درست به نظر برسد به چند لایه نیاز دارد. کیم توصیه می کند قبل از اینکه برای دومین (یا سومین) تند وارد شوید، مکث کنید و بگذارید مخلوط خشک شود. 
 

مرحله 4: آن را بالا ببرید

مگر اینکه یک قسمت کم لمس مانند سقف را سفید کنید، باید یک پوشش شفاف از پلی اورتان پایه آب اضافه کنید . این لایه نه تنها از چوب سفیدکاری شده شما در برابر خط و خش محافظت می کند، بلکه به چیدمان شما درخشندگی خوبی می بخشد. اما از آنجایی که در حال اضافه کردن یک لایه دیگر هستید، به یاد داشته باشید که باید اجازه دهید کل قطعه کمی بیشتر خشک شود. ادامه دهید، دستورالعمل های پلی یورتان خود را برای خشک کردن و سخت شدن بخوانید - و مطابق با آن عمل کنید. در مدت کوتاهی، یک عجایب چوبی به زیبایی احیا شده خواهید داشت که می خواهید همیشه آن را به نمایش بگذارید.