چگونه کابینت های آشپزخانه را مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم
چگونه کابینت های آشپزخانه را مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم
چگونه کابینت های آشپزخانه را مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم


 
 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 

مرحله 1: هزینه و زمان را در نظر بگیرید

 
 رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه دقیقاً چیزی نیست که بتوانید تا ظهر شنبه تمام کنید . اما پرداختن به این پروژه به معنای واقعی کلمه نتیجه می دهد. یک کار رنگ آمیزی حرفه ای می تواند به راحتی برای یک آشپزخانه متوسط ​​به 6000 دلار برسد، در حالی که انجام آن توسط خودتان می تواند تا 200 دلار برای رنگ و لوازم مورد نیاز باشد. در مورد طول پروژه، یک آشپزخانه کامل شش تا هفت روز طول می کشد،
 

مرحله 2: کابینت های خود را بررسی کنید
 
قانون شماره یک : قبل از شکستن غلتک ، نگاهی به وضعیت چیزی که با آن کار می کنید بیندازید. هر تراشه یا ترک کوچک در درها را نیز می توان به راحتی با پرکننده چوب تعمیر کرد. اما به خاطر داشته باشید که همه درها و کشو های کابینت ارزش رنگ آمیزی ندارند. اگر روکش در حال کنده شدن یا تاب برداشتن آثار چوبی است، بهتر است که درها و جلوی کشو های ناتمام جدید را برای جایگزینی درب های شکسته بخرید.

جنس کابینت نیز از نکات مهمی است. چوب ، لمینت چوب ، روکش ، تخته فیبر و حتی کابینت های فلزی را می توان بدون مشکل رنگ آمیزی کرد. با این حال، کابینت های لمینت پلاستیکی و ترموفویل ممکن است به رنگ ها و تکنیک های خاصی نیاز داشته باشند که برای چسبندگی رنگ مفیدتر باشد. اگر شک دارید، نمونه ای از رنگ را در یک منطقه نامشخص آزمایش کنید یا حتی یک در را بردارید و آن را برای بررسی به یک فروشگاه رنگ بیاورید.
 

مرحله 3: فضا را آماده کنید

 
ما می دانیم، شما مشتاق هستید که قلم مو را برای رنگ آمیزی قرار دهید. اما کمی آماده سازی اولیه تضمین می کند که میز و پشتی شما به خودی خود کار رنگ آمیزی پیش بینی نشده را دریافت نمی کنند . کابینت ها را خالی کنید، پیشخوان ها را خالی کنید و اثاثیه ای را که در راه است جا به جا کنید تا فضای کار زیادی داشته باشید. برای جلوگیری از نشستن ذراتی مانند گرده روی رنگ مرطوب، اتاق را کاملا گردگیری کنید. در مرحله بعد، پشت اسپلش، پیشخوان ها و کف را با کاغذ سازنده قهوه ای یا برزنت های پلاستیکی بپوشانید.
 
وقتی صحبت از رنگ آمیزی های بزرگ می شود، رعایت نکات ایمنی را فراموش نکنید تا از قرار گرفتن ناخواسته در معرض بخارات رنگ جلوگیری کنید. پنجره ها و درها را باز نگه دارید، از فن ها برای حرکت هوا استفاده کنید و حداقل سه روز پس از رنگ آمیزی به تهویه منطقه ادامه دهید. 


مرحله 5: کاغذ سنباده مایع را اعمال کنید

 
 
در گذشته، برای آماده کردن سطحی برای رنگ، مجبور بودید تمیز کنید، نوار بردارید، سنباده بزنید و به طور کلی پشت خود را بشکنید. اما صنعت بهبود خانه فراتر از برس های صابون و اسکراب و حتی کاغذ سنباده تکامل یافته است. محصولی به نام M-1 Paint Gloss Remover (می توانید از کاغذ سنباده مایع نیز استفاده کنید ) وجود دارد که سطح را تمیز و براق می کند . برای استفاده، پاک کننده براق کننده M-1 را در تمام درهای کابینت - در طرفین، در بالا، پشت - پاک کنید و در عرض 20 دقیقه خشک می شود.
 

مرحله 6: رنگ و ابزارهای کاربردی خود را انتخاب کنید

 
از رنگ های رویایی آشپزخانه خوشحال شده‌اید و فضای ذخیره سازی گوشی خود را با برنامه‌ها به حداکثر رسانده‌اید تا به شما در پیدا کردن رنگ‌های عالی کمک کند . اما شما اکنون به لحظه حسابرسی خود رسیده اید. در حالی که نمی توانیم به شما بگوییم چه رنگی را انتخاب کنید ، یک کلمه در مورد نوع رنگ ( دو دسته اصلی وجود دارد، لاتکس و رنگ های روغنی ) ممکن است به فرآیند تصمیم گیری کمک کند.
 

چه رنگ های لاتکس یا روغنی را انتخاب کنید، بدانید که هر دو یک پایان عالی ارائه می دهند. از آنجایی که رنگ لاتکس در طول سال ها بهبود یافته است، بسیاری از متخصصان به طور کامل رنگ های روغنی را رها کرده اند. برابهام می گوید : « ما در دو سال اولی که در تجارت بودیم، از روغن استفاده کردیم و به سرعت آن را حذف کردیم، زیرا محصولات لاتکسی که این روزها دارند، از آنچه قبلاً بودند، بالاتر است.  رنگ های لاتکس سریع تر خشک می‌شوند، راحت تر تمیز می‌شوند ( فقط به آب و صابون ظرفشویی نیاز دارند ) ، و از نظر کاربرد رنگ نسبت به رنگ های روغنی بخشنده تر هستند. با این حال، آنها می توانند بیشتر مستعد لکه باشند و تا سه هفته طول می کشد تا به طور کامل درمان شوند ( یا کابینت های شما را مورد استفاده روزانه قرار دهند ).
رنگ های روغنی که معمولاً گران تر و کاربر پسند تر هستند، نسبت به رنگ های پایه آب صاف تز هستند و عیوب کابینت را بهتر پنهان می کنند . همچنین با خشک شدن کمتر منقبض می شود، به این معنی که آن چیزی که خیس به نظر می رسد این است که چگونه خشک به نظر می رسد. برک می گوید : «من رنگ های روغنی را برای کابینت ترجیح می دهم که استفاده زیادی از آن شود، زیرا در طول زمان بهتر می ماند .»