قانون های دکوراسیون که به شما کمک می کند هر اتاقی را زیباتر و بلندتر کنید
قانون های دکوراسیون که به شما کمک می کند هر اتاقی را زیباتر و بلندتر کنید
قانون های دکوراسیون که به شما کمک می کند هر اتاقی را زیباتر و بلندتر کنید

 

 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی ) 
 
 
بسیاری از صاحبان خانه به طراحی داخلی از نظر رنگ ، شکل ، الگو و بافت فکر می کنند . اما ایجاد یک ترکیب منسجم از این عناصر نیاز به سطح بیشتری از جزئیات دارد - اجرای دقیق نسبت ها و قرارگیری مناسب . ممکن است همه عناصر مناسب برای لنگر انداختن یک اتاق نشیمن را داشته باشید تا زمانی که اجرای نادرست باعث ایجاد نقص بصری شود ، ناامید شوید ، مانند قرار دادن یک فرش کوچک در یک فضای باز و بزرگ .
 
 
طراحان داخلی اغلب بارها و بارها به این معما های طراحی می پردازند : اندازه مناسب فرش در اتاق نشیمن یا فضای غذاخوری چیست؟ یک نفر باید نقاشی مورد علاقه خود را در چه ارتفاعی قرار دهد؟ و واقعاً لوستر چقدر باید آویزان شود ؟ ما پاسخ هایی داریم که به شما کمک می کند تا بر جزئیات در فضای خود مسلط شوید .
 
آثار هنری را در سطح چشم آویزان کنید
یکی از اشتباهات رایج در هنگام نصب هنری آویزان کردن قطعات از گردن است . کاری را انجام دهید که موزه ها انجام می دهند : آثار هنری را در سطح چشم نگه دارید .


یک قانون خوب این است که هنر را طوری آویزان کنید که نقطه وسط آن بین 57 تا 60 اینچ از کف باشد . اگر اکثر اعضای خانواده شما در سمت کوتاهی قرار دارند ، پایین ترین نقطه را هدف قرار دهید . در اتاق هایی با سقف بالاتر از هشت فوت ،  آثار هنری را می توان کمی بالاتر از 60 اینچ از زمین آویزان کرد. هنگامی که نقطه میانی را انتخاب کردید ، برای قوام به آن بچسبید . برای گروه بندی آثار، به سادگی مجموعه را به عنوان یک اثر هنری تصور کنید.
برای هنری که بلندتر از 120 اینچ است ، قانون نقطه میانی را فراموش کنید . فقط مطمئن شوید که لبه پایینی حدود یک فوت از زمین فاصله داشته باشد .
 
 
تنها استثنای دیگر از این قاعده زمانی به میان می آید که هنر را روی مبلمان قاب می‌ کنید . به عنوان مثال ، هنگام قرار دادن آثار هنری روی مبل یا تخته سر ، باید تقریباً دو سوم عرض قطعه مبلمان باشد . هنر را طوری آویزان کنید که پایین قاب 8 تا 10 اینچ بالاتر از مبلمان باشد. هنر باید از نظر بصری به آن متصل شود ، نه اینکه بالای آن شناور شود .
 
اگر کار کوچک تری را روی یک واحد بزرگ آویزان می کنید ، سعی کنید دیوارکوب یا قطعات دیگر را برای پر کردن ترکیب اضافه کنید.
 

نورپردازی را خیلی بالا نصب یا قرار ندهید

چراغ های دیواری و آویز اغلب خیلی بالا نصب می شوند ، در حالی که لامپ ها معمولاً خیلی پایین قرار می گیرند .
 

سایه های لامپ


کوین شارکی ، معاون اجرایی و مدیر اجرایی طراحی Martha Stewart Living Omnimedia، قانون خوبی را به اشتراک می گذارد که باید به آن توجه کرد : لبه های پایین سایه ها در اتاق نشیمن باید در سطح چشم یا دقیقاً بالای آن زمانی که نشسته ‌اید ، باشد. این به شما و مهمانانتان اجازه می دهد تا دیدی بدون مانع از یکدیگر داشته باشید.
 
به طور مشابه، برای یک لامپ روی میز کنار تخت شما، وقتی روی تخت می نشینید ، پایین سایه باید در سطح چانه باشد. شارکی می‌ گوید: « بخاطر وحدت بصری – به ویژه زمانی که با لامپ های مختلف در یک اتاق تزئین می کنید ، بالای آباژورها را در یک ارتفاع نگه دارید».
 

آویز و لوستر

اگر نور آویز را روی یک جزیره آشپزخانه یا نوار یا یک لوستر روی میز ناهار خوری نصب می کنید، آن را طوری آویزان کنید که قسمت پایین آن 30 تا 34 اینچ از سطح معلق باشد.
 
آویز ها روی مناطقی که افراد در زیر آن راه می روند باید آویزان شوند تا حداقل 7 فوت فاصله داشته باشند. اگر سقف شما بالاتر از 8 فوت باشد، آویز می تواند چند اینچ بالاتر شناور شود.