سنگ مرمر رنگارنگ در حال حاضر همه جا است
سنگ مرمر رنگارنگ در حال حاضر همه جا است
سنگ مرمر رنگارنگ در حال حاضر همه جا است
 

( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی)
 
 
سنگ مرمر ، مترادف با تجملات باشکوه و با سابقه است . به سختی می توان در موزه یا قصری گشت بدون اینکه ، با مقادیر خیره کننده اشیا روبرو شود : به عاج و سنگ سفید درخشانی که تاج محل را در آگرا هندوستان ساخته است ، فکر کنید یا کاشی های سیاه و سفید با طرح های پیچیده حیاط مرمر ، که راه را هموار می کند به قلعه ورسای . اما اخیرا ً، طراحان و معماران طیف خیره کننده ای از سنگ های مرمر رنگارنگ را در خلاقیت های خود پذیرفته اند - هر تخته به اندازه پدیده زمین شناسی که آن را ایجاد کرده منحصر به فرد است .
 
 مد آشپزخانه‌های مدرن و مینیمالیستی در دهه ی گذشته نوعی مرمر را ساخته است - دقیقاً Calacatta، که معمولاً سفید است و با رگه های عمیق زغالی پوشیده شده است - سنگ منتخب برای پشت و جزایر بی نهایت در فضای داخلی لوکس . معمولاً با کابینت های سفید ، وسایل مخفی و نور طبیعی زیاد جفت می شود .  اما چیزی در چند سال اخیر تغییر کرده است و برای رنگ ، ویژگی های خاص و الگو به شکل تیله های رنگارنگ و مخطط جسورانه ، نه تنها در آشپزخانه بلکه در تمام گوشه های خانه شکل می گیرد . 

با این حال ، صاحبان خانه و طراحان به طور یکسان هنوز در هوس سنگ مرمر هستند ، شاید به این دلیل که بی انتها و کمی مرموز است . Katiebelle Sharkey از BAS Stone NYC ، یک حیاط سنگی زنانه برای طراحان شناخته شده می گوید: «سنگ طبیعی تقریباً جادویی است ، زیرا در زیر زمین یا در کوه ها پنهان شده و با رنگ های زیبا و رگه های خیره کننده از زمین بیرون می آید . " سنگ حتی با بالا رفتن سن زیبا می ماند . شومینه های مرمری احیا شده یا کف های منبت کاری شده با هنر دکو در لابی های میلان که چندین دهه وجود داشته اند ، هنوز خیره کننده هستند. 
 
ما را حیرت زده در نظر بگیرید – اما سنگ مرمر دقیقاً چیست ؟ و چه تفاوتی با سایر سنگ هایی که معمولاً در طراحی داخلی استفاده می شود ، سنگ هایی مانند گرانیت یا سنگ صابون ؟ سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است و زمانی تشکیل می شود که ، سنگ موجود ( در این مورد ، سنگ آهک ) از نظر فیزیکی یا شیمیایی در اثر حرارت زیاد بدون ذوب شدن ، تبدیل شود . هنگامی که سنگ دوباره کریستال می شود ، به عنوان سنگ مرمر شناخته می شود ، و فرآیند تغییر شکل آن گاهی اوقات نشانه هایی از خود به جای می گذارد : خطوط مواج و خطوط مشخص که به مرمر الگوهای مشخصه آن می بخشد .
 
ون لون می افزاید : « امروزه مواد مصنوعی در طراحی مبلمان به وفور وجود دارد و عمر آنها اغلب بسیار کوتاه است . "سنگ طبیعی از هر روند مد زنده می ماند . این ماده ای بادوام است که به زیبایی پیر می شود و در طول زمان پتینه به دست می آورد . احساس ارتباط با موادی که این نوع رابطه ارگانیک را با کاربر تقویت می کنند بسیار آسان تر است .

برخلاف تصور رایج ، سنگ مرمر آنقدرها هم سخت نیست . سایر سنگ های رایج مانند گرانیت و سنگ صابون کمی غیر قابل نفوذ هستند . سنگ مرمر لکه می شود و می تواند خرد شود ، بنابراین اگر مصالح خانوار شما سخت است ، این یک نکته مهم است . این می تواند به معنای انتخاب رنگ تیره تر، یادگیری زندگی با لکه های گاه به گاه  یا انتخاب یک نوع سنگ متفاوت باشد.