انواع کلیک های پارکت لمینت را بشناسیم
انواع کلیک های پارکت لمینت را بشناسیم
انواع کلیک های پارکت لمینت را بشناسیم 




پیش از هر بحثی ، نیاز است که به این پرسش پاسخ دهیم که کلیک پارکت لمینت چیست ؟ کلیک پارکت لمینت در چهار طرف پارکت لمینت ، به صورت شیار هایی قرار می گیرد و به شکل نر و ماده ، در هنگام نصب به یک دیگر قفل می شوند . و با اتصال شیار ها و زبانه ها به تایل های کنار هم ، پارکت لمینت در کف محیط نصب می گردد .
 
کلیک های پارکت لمینت ها ، به سبب آن که پس از نصب ، کمی بالا تر از کف محیط قرار می گیرند ، به همین خاطر گرما و رطوبت به پارکت لمینت ها ، هیچ صدمه ای وارد نمی کند ( در حالی که در پارکت به این صورت نیست و به سبب آن که پارکت که جنس آن تماما از چوب است  ، و برخلاف لمینت با استفاده از چسب ، چسبانده می شود به خاطر آن که در تماس مستقیم با رطوبت و گرما قرار می گیرد ، خیلی زود تر خراب می شود ) .

برخلاف دیگر کفپوش ها ، پارکت لمینت ها به کف اتاق چسبیده نمی شوند ، و همین امر باعث می شود که فرد بتواند در مواقع لزوم پارکت لمینت را ، جا به جا نماید . پارکت لمینت ها ، پازل مانند می باشند به این معنا که برای نصب نمودن آن ها ، باید کلیک های پارکت لمینت به صورت نر و ماده در یک دیگر چفت شوند .
 
هر نوع پارکت لمینت ، دارای کلیک مخصوص به خود می باشد . به عبارت دیگر ، کلیک های پارکت لمینت ها دارای انواع و اقسام متنوع و مختلفی هستند .
 در این زمینه ، شرکت های معروف بسیار زیادی وجود دارند که به صورت حرفه ای و تخصصی ، در زمینه طراحی و ساخت کلیک های پارکت لمینت ها ، فعالیت می کنند . از جمله این شرکت ها می توان به شرکت هایی همچون :

شرکت یونیلین بلژیک ،
شرکت اف ان اتریش ،
و شرکت ولینگه ،
اشاره کرد .

از معروف ترین انواع کلیک های پارکت لمینت ها ، عبارت است از : 
کلیک قوسی ،
کلیک تکی ،
کلیک جفت ،
یونی کلیک .
 
لازم‌ به ذکر است که : هر یک از این انواع ، دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی می باشند که به تبع ، با دیگر انواع کلیک ها تفاوت هایی دارند . 
ممکن است این سوال مطرح شود که : بهترین نوع کلیک پارکت لمینت کدام است ؟ در واقع نمی توان یکی از این انواع را ، نسبت به انواع دیگر برتر دانست . اما با این حال برخی کلیک ها دارای ویژگی های به خصوصی می باشند که سبب می شوند ، پارکت لمینت بهتر و کاربردی تر عمل نماید . به طور مثال : پارکت لمینت با دارا بودن کلیک های بلند تر ، بهتر نصب می شود .
 به عبارت دیگر ، می توان بلندی طول کلیک ها را به عنوان یک مزیت به شمار آورد .
 
یا حتی ، ارتجاعی بودن کلیک های پارکت لمینت  ، سبب می شود که پارکت لمینت بسیار راحت تر نصب گردد . شکنندگی این قفل ها در زمان نصب ، علاوه بر آن که سبب ایجاد مشکلاتی می شود ، طول عمر پارکت لمینت را نیز ممکن است کاهش دهد . بنابراین ، بهتر است در زمان تهیه پارکت لمینت ، افراد به ارتجاعی بودن و همچنین طول کلیک ها ، توجه نمایند .

با این تفاسیر ، در میان تمامی این کلیک ها ، کلیک های یونی به سبب دارا بودن قابلیت ارتجاعی بسیار زیاد ، بهترین می باشند . به طوری که می توان حتی از آن ها بر روی پله ها نیز ، استفاده کرد . این کلیک ، به نصب سریع نیز شهرت دارد .
 
 از جمله ویژگی های پارکت لمینت ها ، می توان به :
دارا بودن قابلیت ارتجاعی بسیار بیش تر سیستم قفل و کلیک پارکت لمینت ،
دارا بودن قابلیت نصب آسان ، 
عدم فرسودگی و خرابی با گرما و رطوبت ،
و ... اشاره کرد .