مزایا و معایب 3 چیدمان محبوب آشپزخانه
مزایا و معایب 3 چیدمان محبوب آشپزخانه
مزایا و معایب 3 چیدمان محبوب آشپزخانه

 
 
 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
آشپزخانه های U شکل

 شکل U بیشتر در خانه های قدیمی و مسکونی کوچکتر (مانند آپارتمان ها و خانه های شهری) رایج است، اما می توانید آنها را در ساختمان های مدرن نیز پیدا کنید.

مزایا : آشپزخانه هایU  شکل از سه دیوار یا بخش کابینت  به وجود آمدند ، بنابراین احتمالاً فضای ذخیره سازی خوبی نسبت به اندازه آشپزخانه خود خواهید داشت. از آنجایی که وسایل شما به هم نزدیک تر هستند (مخصوصا در آشپزخانه های کوچکتر)، لازم نیست برای آماده سازی یا تمیز کردن غذا به طرف دیگر آشپزخانه بروید.  برخی از صاحبان خانه ها طرح های آشپزخانه بسته را ترجیح می دهند و طراحیU  شکل، فضا را از قسمت نشیمن و ناهارخوری جدا نگه میدارد .

معایب : شما در آشپزخانه هایU  شکل اغلب به دلیل نزدیک بودن وسایل به یکدیگر احساس خفگی می کنید. در نتیجه، ممکن است در حین آماده سازی غذا ، فضای کافی برای عمل کردن نداشته باشید، و پخت و پز ممکن است یک فرآیند کاربردی برای شما نباشد. دسترسی به کابینت به دلیل گوشه ها همیشه آسان نیست. بله، برخی از صاحبان خانه ها فضاهای آشپزخانه بسته را ترجیح می دهند، اما بسیاری از خریداران خانه به خصوص در بازار مسکن امروزی، خواهان طراحی مفهومی باز هستند. بسیاری از آشپزخانه های U  شکل می توانند از بقیه فضای زندگی خانه شما جدا شده باشند. 
 
 
L شکل

در این نوع چیدمان آشپزخانه از دو دیوار یا بخش کابینت استفاده می شود که یک L ‌ را تشکیل می دهد. 

مزایا: آشپزخانه های L  شکل، تجربه کامل آشپزی با مفهوم باز را ارائه می دهند. آنها برای سرگرمی و معاشرت ایده آل هستند و می توانند آشپزخانه شما را به مرکز واقعی خانه تبدیل کنند. اگر چیدمان ها را به صورت اسمی در نظر بگیریم، آشپزخانه های L  شکل به دلیل جادار بودن، جزیره ای ترین چیدمان هستند. آنها دارای پیشخوان و فضای ذخیره سازی کافی هستند . همچنین بهتر است به جای مثلث سنتی در آشپزخانه های L  شکل، مناطق کاری را انتخاب کنید.

معایب: شما تقریبا همیشه به یک جزیره نیاز دارید تا مطمئن شوید که فضای کاری کافی دارید. این هزینه اضافه ممکن است با بودجه شما مطابقت نداشته باشد. ممکن است یک جزیره با سبک آشپزی شما هم مناسب نباشد. مثلث کار در آشپزخانه های L  شکل بیشتر پخش می شود. در حالی که برخی از صاحبان خانه از این فضا قدردانی می کنند، برخی دیگر از راه رفتن بین اجاق گاز، سینک و یخچال خود خسته می شوند. معمولا چیزهای بیشتری برای تمیز کردن وجود دارد. آشپزخانه های L  شکل اغلب به مواد تکمیل بیشتری نیاز دارند و می توانند قیمت بالاتری نسبت به آشپزخانه های گالی و آشپزخانه های کوچک U  شکل داشته باشند.
 
 گالی دارای یک گذرگاه بین دو بخش کابینت است. این بخش ها ممکن است از دیوارهای بسته، دیوارهای نیمه باز یا یک جزیره تشکیل شده باشند.

مزایا: آشپزخانه های گالی فضا را به حداکثر می رساند و مناطق پخت و پز کارآمد را ایجاد می کند. لوازم شما سازماندهی شده و به راحتی قابل دسترسی هستند. آنها تطبیق پذیری را به صاحبان خانه ارائه می دهند. آنها می توانند مفهوم باز یا بسته باشند. آنها می توانند از فضای محدودی که ممکن است قبلاً داشته باشید استفاده کنند یا در هنگام طراحی خانه جدید در فضا صرفه جویی کنند. آشپزخانه های گالی معمولا کوچکتر هستند. شما نیازی به صرف هزینه گزافی برای تکمیل موادی مانند کابینت، کانتر و پشتی نخواهید داشت، و همچنین زمان زیادی را صرف تمیز کردن نخواهید کرد. کابینت کاملاً کاربردی و در دسترس است.

معایب: از طرف دیگر، اندازه کوچکتر می تواند یک نقطه ضعف باشد. اگر می خواهید یک آشپزخانه بزرگ با فضای ذخیره سازی و پیشخوان کافی داشته باشید، ممکن است طراحی آشپزخانه کافی پیدا نکنید. به ویژه، کابینت بالایی را می توان در برخی از طرح ها محدود کرد. اگر در حال طراحی یک خانه جدید و در نظر گرفتن یک آشپزخانه گالی هستید، ممکن است 10 سال بعد فضایی برای گسترش نداشته باشید.